Glad i Mønsterstrikk? – 2 norske og gratis oppskrifter

Reklame | Dale Garn - House Of Yarn

Design: Dale Garn/ House Of Yarn – Redesignet av: Brit Frafjord Ørstavik

 

Om du er i manko på en genser akkurat nå og har litt dårlig tid er vel ikkje akkurat dette noe genser du velger deg. MEN, om du er på jakt etter et nydelig prosjekt som du mener du fortjener så kan du baaare fortsette! *Sukk & Stønn* for noe lekre Go`biter ♥ Eg ELSKER mønsterstrikke og eg kan også godt ha mer enn 2 farger pr omgang,
0 problem så lenge eg har god tid for dette er prosjekter som fortjener å nytes ♥

Det er dette strikketøyet du velger over alt det andre i kurven hvis du skal krype godt opp i Go`stolen og bare ha en skikkelig digg kwell, kanskje med en podcast eller god bok på øret samtidig? Behov for å senke skuldrene å bare kose deg? Ja da er dette et prosjekt du kan velge hver dag og alle dager! Det er nå i allefall min oppriktige mening. Du velger ikkje dette om du skal bare skynte deg å strikke et par runder, neida, dette er meditasjon
og ingen haster av gårde med verken det eller yoga, skjønner? Dette ER og BLIR ren nytelse!

 

Design: Dale Garn/ House Of Yarn – Redesignet av: Brit Frafjord Ørstavik

 

Noe av det reneste og peneste eg har sett på lenge!!

 

VÅGÅ GENSER
Bildene Over
Fra 88 cm til 127 cm i overvidde

 

 

Design: Dale Garn/ House Of Yarn – Redesignet av: Brit Frafjord Ørstavik

 

En ting at begge disse nydelighetene har masse lekkert mønster, men når du så drar til å strikke de i Alpakka Forte!! Oh Oh da altså! Woohooo det er ganske rått! Ja eller, en rå og ubeskrivelig kombo som du vil skjønne når du trekker genseren over hodet til slutt ♥ Ja det blir nok litt vanskelig å ta den av, for du har nemligen strikket deg en genser til å bo i ♥ BEGGE disse go`bitene har eg på lista mi!! En ting som eg er svak for er genser UTEN vrangborder og det kravet oppfyller begge disse 2!

 

KONGSEMNE GENSER
Fra 88 cm til 127 cm i overvidde

 

Som overskriften sier så er begge oppskriften både norske og gratis!
Bare klikk linken (Store bokstaver) under 2 av bildene. Husk å sjekke om du har blekk
i printeren om du skal skrive de ut *fniser*

 

 

 

* * * *

 

Reg, regn og atter regn, hele dagen, men inne ble det jaggu meg LYS!

 


Nå når me var ferdig med stua passet ikkje lampene me hadde fra før. Mulig du husker me hadde noe lignende disse bare med blått glass i steden for hvitt. EGENTLIG kunne eg tenkt meg lampe-lampe, altså ikkje noen form for spotter, meeeen Ali og eg har ganske ulik smak også på dette området *ler hjertelig* så pr nå er vel avdeling spotter det eneste me begge syns er fine. Planen min er jo å være på stadig utkikk etter en lampe eg liker for så
å bare få den i hus, men eg er absolutt fornøyd med de som nå henger over spisebordet 🙂

 


Det samme gjelder for salongen i andre enden av stua, me hadde spotter før, og har det også nå. Disse er mye finere da og ikkje minst er det så enkelt å justere hver enkel pære uten å brenne av seg fingeren! Eg har lyst på en sånn overdimensjonert stålampe!! Den skal stå i kroken på hjørnesofaen og så skal den liksom bare opp,
ut og over bordet i en stor bue. det er så mange stilige, men eg må bare bearbeide Ali en liten stund MoHaaa

Ellers har eg i grunne fått stadfestet at strikkefastheten min i HØYDEN aldri stemmer, men akkurat på disse sokkene med denne mottakeren går det greit! Eg har nemligen oppnådd legglengden i forhold til oppskriften,
men eg har fortsatt 3 fellinger igjen! Typisk, men takk og pris så er mottakeren lang i beina 🙂

Strikkeplan på det nåværende tidspunkt er å felle ferdig og ned dit hvor hælen starter før eg legger opp til sokk nr 2. Planen er å få ferdig begge leggene før eg strikker selve føttene 🙂 Om eg overholder egen plan gjenstår å se…Nå blir det Netflix eler HBO 🙂

 

 

 

LAG DEG EN DIGG KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂
Røykfri i 220 dager!

1 kommentar
    1. Hei
      Fy flate det var to nydelig mønster du la ut. Jeg elsker mønster strikk hater å strikke rettstrikking. Holder på med en kjole til ei lita jente men det er det mye rett strikking. Den heter Helle tunika og strikkes i Viking Storm et nydelig garn og strikke meg.
      Så fine lys du har fått i stua de dette blir bare lekkert.
      Ha en fin kveld du også.

Siste innlegg