Glad i Mønsterstrikk? – Oppskrift med store størrelser

Designet av Rachel Illsley

 

Noen ganger er mye mønster lettere å strikke enn bare litt. Det beste er jo mønster med små trådtrekk. Eg får litt neller hvis det blir lange trekk på f.eks 10-12 m hvor man må hekte med seg tråden…Når så plagget er ferdig
og hvis man da kan skimte tråden gjennom mister eg helt motet. Da er det bedre med masse mønster slik som genseren over, genseren blir nesten dobbel og når den strikkes i tynt garn som denne blir det helt herlig 🙂

Eg liker godt å strikke tett mønster, spesielt om det er rapporter som er lette å memorere. Da kan eg sitte å kose meg og bare fokusere…..Blir jo nesten som meditasjon! Du vet sånn småmønstret fairisle? Ååå det er jo helt magisk, har aldri strikket noe skikkelig med sånt mønster, men en dag skal eg ha meg en genser…sukk

 

 

 

Designet av Rachel Illsley

 

Genseren over her er strikket på tynne pinner med tynn merino (400 m/ 100 gr) Kan jo bare tenke meg følelsen ved å ha den på seg. Utrolig flott at en genser med så mye mønster blir dratt ut i så mange størrelser – Meget bra jobbet! Det er et spenn på 1 meter fra minste til største størrelse – Hurra for designeren ♥

 

BLUM
Bildene over
Str fra 83 cm til 181 cm i overvidde

 

 

 

* * * *

 

 

 

Altså, la meg si det sånn: Det er jo ikkje rart at folk (som meg) blir forkjølet!! I dag blåser det stikker og strå = Bikkjekaldt! I natt var det kun 11 gr da eg la meg, for noen netter siden var det tropenetter….
*Tett nese og bihuler av det ja*

Vel vel, for min del skal søndagen nytes, kjenner at eg har strukket strikken for langt både i går og på fredag.
Nå må eg faktisk bli frisk! Tett som ei potte fortsatt og hodet er fylt opp med vattfyll! Kjennes nå sånn ut i allefall 🙂
Eg trillet ut en haug med maskemarkører i natt før eg la meg så de må fixes ferdig i løpet av dagen. I dag må eg også jobbe meg inn i en normal døgnrytme igjen, kan ikkje holde på å legge meg halv 4 på natta –
Hverdagen funker ikkje for meg da!

Nå skal eg lage meg en skikkelig godt og mettende Smoothie sånn at eg kanskje kan få litt “sunn” energi 🙂
Me får snakkes fra Hobbyrommet i løpet av dagen!

 

 

KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg