Glad i Rillestrikk? – Gratis Strikkeoppskrift

Designet av Purl Soho

 

Du trodde kanskje du ikkje var flink nok til å strikke et babyteppe? Vel, det trenger slettes ikkje å være vanskelig for å bli et godt teppet. I tillegg er dette et teppe som kan gå rimelig kjapt siden det er pinnenummer 5 ca som er brukt 😀 Orginalt er det strikket i Campo fra Purl Soho, det er 50/50 Bomull og ull. Hvilken garnkvalitet du velger bestemmer du og evn barnet, men forhold deg ca til tykkelsen/strikkefasthet for å få oppgitte mål. Lerke Pluss kunne jo vært et bra alternativ, men ser ut for at det er utgått?

Hvis barnet ikkje er for lite så hadde eg valgt en blanding med alpakka,
Nepal hadde i så fall vært et godt alternativ til en skikkelig koseteppe 🙂

 

 

 

 

Designet av Purl Soho

 

Et skikkelig godt film/serieteppe dette her, det strikkes omtrent av seg selv mens du kose deg. Du får også brukt hele 4 av dine favorittfarger, eller hva med å strikke hvert felt stripete f.eks?? Ikkje sant! Mange muligheter her.

 

FOUR POINTS BLANKET
Bildene over
Ca 90 cm X 90 cm
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

Ok ganske straks helg nå gitt! Så var det den der handlinga da. Muligens eg tar den i dag, får se hva det blir til etterpå. Mulig eg også må ta å shaine litt i heimen før eg helt kan “ta helg”. Har også en planlangt bak i der om å renske litt på terrassen, “tømme” grønnsakhagen f.eks slik at det ikkje ser så trist ut. Akkurat nå regner det så eg får se været an i løpet av helga 🙂 Det er vel ikkje så lenge til alle butikkene bugner av Lyng
og da går eg nok for det!

Begynner å nærme seg slutten på skulturen min, litt sånn finpuss her og der og så skal den få stå ei stund før eg går i gang med malinga. Skal jo lage selve dissa (husken) også så litt materialer hadde vært fint, en skikkelig flott rekved hadde vært bra! En tur på stranda kanskje? Tja, får se hvordan helga og ikkje minst været blir – Ser ut for at det blir en del regn! Vel vel, jammen godt eg har et velfylt og koselig Hobbyrom 😀

 

 

KOS DEG OG HA
EN FIN DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 😀
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg