GOD HELG + Lekre sokker – Gratis og Norske strikkeoppskrift

Foto: Vibbedille (Huawei P30 Pro)

 

Nå først, når klokka var neeesten 19 satte eg meg ned….KAPUTSKI! Jepp, det er det eg er! Sa hade til Amira rett før kl 12 i formiddag, da fór eg på helgehandel alene (Ali sov). Først var det ned til mor mi, jepp, handler for henne også. Ble sittende en stund hos henne før eg fortsatte. Opp på Rema, prøvde å tenke for hele uka inkl litt helgekos for oss begge samtidig som eg skulle prøve å holde meg til handlelista…Ikkje alltid like enkelt det skal eg si deg!! Ok, ferdig på Rema og så var det det kjekkeste; VårSol Gartneri her i Tananger! Mmm det dufter så godt der oppe nå, ja eg vet, det er begrensa hvor mye agurker og tomater “dufter”, men frukten fra Helgøy er en drømmmm! Bare seie det! Eplene på bildet over liker t.o.m eg! Eg spiser nesten aldri frukt, det er godt, men eg er ikkje så glad i frukt – Liker bedre grønnsaker 🙂 Men, HALLO! Disse eplene! Jepp, det er absolutt verdt en tur ut her til Tananger, bare nevner det litt i forbifarten 🙂

 

 

 

 

Agurkene og de små Perletomatene fra Vårsol er SNOP! Knaske di knask og PLUTSELIG ble skåla tom! Jepp, sååå gode er de! Men du? Vettu ka eg ble glad for i dag?? Jo det skal eg si deg! Du ser de lange paprika`ene bakom der? Det er sånn 2pk fra Rema vettu. Ååå de er sååå gode, akkurat passe søte og sprø, men herregud!! Itte Korona ramla i hode på oss føk diverse priser i luften og en 2 pk med slike paprika koste 32 kr!!! SAY WHAT!! Men i dag?? JuHuuu 15 kr – SÅ da ble det laaange paprika på na mor og en pakke “trafikklys” til de andre,
og matlaginga. Her har de faktisk tillatelse til å spise paprika litt sånn som epler 🙂 Ble jo en god del andre matvarer også, men eg har ikkje tenkte å fylle hele innlegget med det, det får holde nå!

Svinger galant over til noe deilig strikk eg, mye mer spennende:

 

 

Designet av Wenche Roald

 

Altså, det må eg bare si: Wenche har så vanvittig mange flotte design at eg blir helt matt og mo i knærene! Gudene skal vite at eg trenger å oppdatere sokkegarderoben min, hvis du trenger det samme så stikk innom henne! Eg MÅ f.eks strikke SOKKENE NOVEMBER! O M G! De er såå lekre ♥ Både de sokkene og de på bildet over strikkes i tynt garn, sånn typ ca 200 m pr 50 gr. Da har du flere typer å velge blant; Opal, Regia, Tynn Ull, Fabel, Novita Venla og Junior Raggi +++ mange flere 🙂 Så ja, da har du noe kjekt å strikke på i helga.
Begge oppskriftene er selvfølgelig norske 🙂

 

HÄGRING SOCKS
Bildet over
Norsk og Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

 

Måtte le litt når eg åpnet den nye posen med Ostepop!! Haha Ja eg har meg ei lita skål eller 2
i løpet av helga som regel. Digge! Ser du?? T.o.m Maarud er enig med Dette Innlegget mitt *humrer*

Ååå kan tror eg har gleda meg til i kwell, eg skal nemligen PERLE! Woop Woop! Skal perle kjapt og få ferdig den Nøtteknekkeren min fordi Anja Takacs skal legge ut et nytt mønster på bloggen sin! Juhuuu eg bare MÅ perle det og jammen er det godt at eg får en ny levering av perler på mandag
for det kan bli knapt med den ene farger som skal brukes 🙂

Ellers? Vel eg var innom Nille å plukke med meg en gjeng med kubbelys og telys + de hadde ganske bra salg på sånn store duftlys (de i glass med lokk). 60% er jo bra! Kjøpte meg 2 stk som skulle dufte “Ocean” – Luktet egentlig bare behagelig frisk 🙂 Kan bli for mye parfymedufte noen ganger, men dette blir bra! Nå blir det kos!

 

 

NYT KWELLEN

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Jeg kan maule tomater. (Spise som epler eller smågodt). Da vi var i en liten landsby i Italia for noen år siden påsto ungene at jeg hørtes ut som “hu på sjampo reklsmen” når jeg spiste tomater. Må vel sjekke litt perling i kveld jeg og. Men først litt strekk på sofaen.

Siste innlegg