God Mat, eller kaker og sjokolade?

 

 

Altså, lite som slår hjemmelaga kjøttboller med en haug med rosenkål etter noen timer på tur i heia! Ahaaa smakte helt nydelig etter en lang og god dusj 🙂 Rosenkål er absolutt en favoritt her i huset. Men om du skulle velge? God mat, eller kaker og kos? Forundrer meg hver gang på Farmen…! Det der vanvittige higet etter den sjokoladekaka!?? Hadde eg levd 3 uker på graut måtte jo et måltid med
kjøtt/fisk og grønnsaker vært best, eller?

Anyway, eg ble da god og mett og klar for kjøkkenet…igjen..

 

 

 

 

Crinkle Cookies fra Det Søte Liv var klare for trilling, har hatt deigen i kjøleskapet siden i går 🙂
Det er noe evig kliss, men så absolutt verdt det! Eg lover!

 

 

 

 

Av 1 porsjon skal det bli ca 50 stk hvis hver lille klump før steking veier 20-25 gr. Eg gjordet dette siste, men syns kakene ble noe for store…Skal jo tross alt spis blitt forskjellig, må ha plass til alt *ler* Eg veide mine til ca +/- 15 gr og endte opp med 101 kaker, ergo var eg nødt for å spise en...Kan ikkje ha 101 stk!!
Alt for uryddig! *ler*

 

 

 

 

Etter på var det klart for karamellen som som eg kokte i går, den fikk nok sikkert 2 min for mye på kok, så litt hard, men nydelig å spise – Veldig god smak! I denne er det både vaniljestang og litt Maldonsalt 🙂

 

 

 

 

Eg varmet opp en skarp kniv og skar den opp, men den sprakk litt Pytt Pytt, fikk da mange flotte stykker til slutt 🙂 Når selv eg med dobbel tannproteser fint kan spise disse er det 0 problem for den smelter i munnen 🙂 Oppskrift på denne fant eg på Instagram, søk opp inamartinesorensen og scroll litt ned i feed`n hennes 🙂 Enkel å koke var den også, tok vel ca 1 t halvannen.

 

 

 

 

Hvis det var noen som lurte? Å ja, alle mat skled rett ned, hvert eneste rosenkål *ler* Da ble det litt bolleslikking på kjøkkenet kan du si 🙂 God mat ER godt og eg gleder meg som en unge til julaften…Kalkuuun, og mer rosenkål + deilig kålrotstappe 🙂

Trooo om eg skal bevege meg ut på kjøkkenet igjen?? Kanskje sette Mr Kenwood i sving?? Tja, hadde vært greit å bakt 2 stk av DISSE!! Jammy med brunost, eller rømme og tyttebær!

 

 

 

 

HA EN FIN KWELL
OG EI GOD NATT

 

 

 

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

4 kommentarer

Siste innlegg