Go`sakene er på plass og det nytes!

Reklame | Grønnestad Hårklinikk & Frisør

 

I går fikk eg bli med på noe skikkelig herlig som eg aldri har gjort før! Grønnestad Hårklinikk & Frisør er en av få salonger som kan tilby TRIKOLOGI her i Stavanger, så ja, eg føler meg virkelig heldig! Denne type behandlig hjelper på flere ting, som f.eks: flass, fet hodebunn, håravfall, psoriasis, tørr hud, seborreisk eksem, sensitiv hodebunn og kløe. Eg hadde litt tørrhodebunn, noe de aller fleste har, og spesielt på denne årstiden:

 

 

 

 


Det var ganske fasinerende å se mine egne hårstrå som gigantiske trær! En fullstendig smertefri behandling som kun var veldig veldig behagelig! Linn-Christin gikk over hele hodebunnen min med et kamera og kunne lett peke ut det som var et “problem” og da var det bare å sette i gang:

(Allerede for et par måneder siden fikk CALM ORISING SHAMPO som skulle hjelpe på det nevnte problemet, den er også kjølende og god, noe som også reduserer evn kløing)

 

 

 

 

Trikologi-behandling går ut på å rense hodebunnen, for deretter å tilføre ny næring i form av mineraler
og proteiner, samt stimulerende planteoljer. Dette vil da kunne fremprovosere dannelsen av nye hårstrå,
samt styrke hår som allerede er der.

Har man store hårtap, enten pga sykdom eller arv er det viktig å ta tak i det tidligst mulig. Ved hårtap bør denne behandlingen gjentas regelmessig + man skal gjøre deler av behandlingen hjemme. Uansett problem starter du
i salongen slik at problemene du har blir kartlagt.

Hair Loss System er en metode som behandler alle typer hårtap. Den Intensive Behandlingen er basert på synergien mellom de aktive ingrediensene. Den stimulerer blodsirkulasjonen i hodebunnen med ekstrakter som Ingefær, Ginko Biloba (tempeltre) og Grønn te. Soya proteiner gir en essensiell næring som er viktig for hårets likevekt. Hovedingrediensen er Glykoproteiner som har en positiv innflytelse på aktiviteten i cellenes forvandling. Disse proteinene presenterer en ny bioteknologisk alternativ istedenfor de tradisjonelle aktive ingrediensene som har blitt brukt i andre behandlinger.

 

 

 


Når første del av behandling var gnidd godt inn satt eg under varm damp i ca 40 min og selv om dampen var varm så var produktene veldig kjølende (veldig behagelig). Dette vaskes så ut før de gode oljene masseres inn:

 

 

 

Hemmeligheten bak den effektfulle Trikologibehandlingen er de eteriske oljene fra medisinske planter som for eksempel rosmarin, peppermynte, einerbær, salvie osv. De eteriske oljene har blitt brukt i folkemedisinen siden oldtiden, men har etter skolemedisinens inntog i Europa blitt litt “glemt”. Eteriske oljer er plantenes hormoner og immunforsvar, og inneholder svært små molekyler som gjør det mulig å trenge inn i blodsirkulasjonen ved påsmørning på huden. Det er nettopp derfor stoffene er så virksomme, selv i små mengder.

Det er flere Alopecia pasienter som har god effekt av behandlingen. Sykdommen kureres ikkje, men man kan aktivere hårsekkene på de nakne flekkene til å produsere hår.

Oljene eg fikk i håret vaskes ikkje ut, dvs de skal bare være i håret til nesten hårvask. I dag er håret mitt utrolig mykt og det kjennes luftig og hodebunnen er ikkje stiv eller noe.
Har du et vedvarende problem kan behandlingen gjentas 😀

Ønsker du nærmere info om denne behandlingen for ditt problem er jo Grønnestad Hårklinikk&Frisør et godt sted å starte, evn kan du slå på tråden 52 97 66 00 😀 De ligger midt i St.Olav og du parkerer rett under salongen, veldig lettvint! I mens skal eg bare nyte velværet etter gårsdagens behandling 🙂

 

 

 

LAG DEG EN HERLIG DAG

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

1 kommentar

Siste innlegg