Go`saker i KØ og 2 Forfriskende og GRATIS Oppskrifter



Se her du! Nå kjem det seg Mmm Neper i kø! Selv om eg brukte pinsett og omtrent linjal til å få riktig avstand står de gaaanske så tett! Ja, tett som hagel og eg vurderer å tynne litt ut, meeen syns det er litt gale det og for de er ikkje så store! Dette er de beste nepen eg vet! Kan knaske de som epler for de er så milde 🙂 Har virkelig vært heldig med denne avlingen for det ser forsyne meg ut som at alle har kommet opp Woop Woop!
Tror kanskje eg skal vurdere å bli gartner i mitt neste liv haha

 

 


Selv om gulrøttene kjemper om fokuset her kan du se hvor snauklippet både nepene og reddikene er haha Men halle min!! Det der lauvet der vokser jo kjappere enn ugress så eg måtte ut med saksa igjen i dag. Når eg fikk bort alt lauvet så spratt mye av det andre i kassen også, ja som salatene! Gulrøttene ser også virkelig ut som de trives 🙂

 

Designet av Thilde Errebo/ Rito Garn og Hobby

Drømmen hadde jo selvfølgelig vært et appelsintre…satser på at eg som pensjonist kan plukke appelsiner i egen hage i Libanon ♥ Uansett er dette noe som fort kan havne på min heklenål, ahaa det ser jo sååå gøy ut å hekle, ikkje det? Eg liker jo ikkje så veldig godt bomullsgarn, men til dette er det jo et must + at det blir jo sååå fint!

 

KARLAS APPELSIN
Bildet over
Gratis NORSK oppskrift

 

 


Av alt eg har plantet så er dette min store stolthet: Bladpersillen ♥ Dette er bare noe av det beste og ikkje minst syns eg det er mye bedre enn kruspersillen, men hver til sitt bruk kanskje? Me bruker i allefall Bladpersille til ALT! Det tok sin tid før de spratt skikkelig opp og eg tror eg kan skylde det litt på alt lauvet som eg nå har klippet bort. Det er mye Bladpersille som har poppet opp så det hadde vært fint med noen flere varmegrader frem over slik at de virkelig kan få vokse seg store og fyldige. Drømmer jo om å kunne klippe inn store bunter *sukk*

 


Sist, men ikkje minst: BASILIKUM!! Mmm hva er vel spagetti uten et lag av det på toppen??
Eller, kyllingfilé og pasta uten PESTO!? Ahaa satser på mye av det fremover 🙂

 

 


Designet av Thilde Errebo/ Rito Garn og Hobby

Kanskje du er mer glad i epler? Vel, da har du muligheten til å hekle både røde og grønn! Så gøy vettu, mangler bare et par bananer og litt druer så er kurven full ♥ Enjoy sier eg bare!

 

KARLAS EPLE
Gratis NORSK oppskrift

 

* * * *

Startet ut ganske så trøtt i dag og var i grunnen forberedt på å sove bort halve dagen, men eg har klart å holde meg våken! Fòr jo avgårde på apoteket for mor mi, ble sittende litt hos henne og når eg kom hjem var det jo middag. Ali hadde laget ei gryte med deilig Fasolie og siden det var langt på ettermiddagen gikk eg i dusjen
i steden for senga etter på. Så ja, da sitter eg her da vettu, gjesper jo litt,
men skal nok overleve kwellen uten å kapitulere for tidlig!

Siden de mer huslige sysslene er unnagjort kan eg bare sette meg godt til rett å strikke, for som eg nevnte er eg klar for å få ermene på tråder! Er så spent på hvordan den ser ut på størrelsen!! Ønsker at denne genseren skal bli litt romslig for eg ser jo for meg at dette kan bli en deilig kosegenser til vinteren 🙂

 

 

 

 

KOS DEG
OG NYT EN DEILIG KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Synes jammen det har grodd bra i kassene dine. Når man tenker på været som har vært, er det ikke verst til avling. Her i nord er det skikkelig kaldt og surt. Lurer på om du kunne lagt ut liste over blogger du leser? Vil gjerne ha inspirasjon til flere spennende blogger, både strikkerelatert og annet.

Siste innlegg