Gøy å ha i Strikkeveska

 

Me som har vært på en del av de litt større Strikkefestivalene VET at det er ikkje alltid alt garnet som skaper de største frustrasjoner! Altså...når du får et eldorado av alt det man “trenger” for å strikke Oj Oj det er jammen ikkje enkelt å velge! Det mest irriterende noen kan kommentere på mine markørinnlegg er: “Det går akkurat like fint med en tråd, da har eg spart de pengene” – Jo da, du kan helt klart bruke en tråd, det skal du få lov til,
men er det noe å skrive egentlig!? Er jo egentlig bare litt irriterende…

Samme person vil garantert også si at strikkepinneholdere er helt bortkastet for også her kan en tråd gjøre samme nytte – Ergo er personer som dette ikkje “kunder” eg søker etter 🙂 Hos meg passe de personene som aller helst må ha en av hver, ja mer lik meg selv 🙂 Kjenner mange som ikkje ser vitsen med håndlaga markører og eg skjønner det også…en binders og ei sikkerhetsnål gjør samme jobben, men er det egentlig vits å sende meg lange avhandlinger om hvor unyttig og bortkastet det er det eg sitte å bruker tiden min på…Det er da eg tenker: “Å det sier du som bruker tiden på å sende meg lange mail som eg ikkje bryr meg en plass om?” *ler høyt og hjertelig* Det er forresten de samme folka som kommer med en strikketøyet i lomma eller eller under armen fordi strikkevesker er unødvendig..Ok Ok…skal gi meg nå, men sånn helt egentlig tror eg ikkje noe av dette er sant, fordi ofte får eg følelsen av at vedkommende bare prøver å frarøve meg
gleden eg har over å lage ting som dette…

Men herregud så happy eg er over at det finnes mange som er akkurat som meg der ut! Personer som syns det er gøy å pynte opp både strikkeveska og strikketøyet! Ja personer som faktisk blir lykkelig over å eie noen morsomme maskemarkører…de er de samme folka som behandler knappesamlingen som den dyreste skatt ♥

 

 

 

 

Andre enden av 5 strømpepinner på tur i strikkeveska

 

 

 

 

Syns disse er knagende morsomme
og de gjør jobben på en gøyal måte 🙂

 

 

 

 

Pinnestoppere 🙂 Disse er geniale til f.eks en genser på rundpinne – Derfor trenger du kun et sett på 2 stk 🙂
De store som samler 5 pinner er jo perfekte til oss som fortsatt strikker sokker på 5 pinner. Du vil ikkje oppleve at den 5. pinnen blir borte underveis, eller at noen av de andre glir ut.

 

 

 

 

Blir litt jul inni mellom også, passe jo fint i en juleplante eller oppsats f.eks.

 

 

 

 

Var nettopp ute en liten tur, var nede hos søs å satte på plass bosspann og en tur innom senteret. Det var faktisk en veeeldig laber skolestart hos Nille…Ja for eg vil jo egentlig tro at de har startet?? I så fall var det dørgende kjedelig…Å ja, skolestart er for alle! Nye blyanter, viskelær og notatbøker trenger jo alle – Men altså: Skikkelig tamt! Dvs eg må nok ut på en annen butikk for å se om det er noe nytt og spennende,
Lyreco er jo en fin plass å raide litt!

Ok, gutta har startet å spise middag, eg skal ut på kjøkkenet å lage mitt eget tilbehør:
Stekte grønnsaker og salat blir nok digg til grillet kylling 🙂

 

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

5 kommentarer
    1. Digger pingvinene med garn!

      Synes maskemarkører er kjekke, jeg. Svigermor synes tråd er kjekt. Vi har hver vår smak og trives godt med det -skjønner meg ikke på folk som absolutt må fortelle at de har den beste løsningen. Hver velger sitt og alle er fornøyde.

    2. Kjempestilig pinneholdere,likte også pingvinene veeeldig godt Syns du er flink jeg og ikke minst inspirerende,har fått en par ‘diller’ pga deg.Kan jo nevne perler og perler……….

    3. Jeg blir så imponert over figurene dine. Små og med fine detaljer. Digger uglene og pingvinene dine, spesielt de med garn..

    4. Dette er jo hverdagsglede på sitt beste!😃 Både for deg når du lager de, og for oss som får kjøpe de og bruke de😊 Jeg kommer nok aldri til å kutte ut settpinner, så de pinne holderne er like aktuelle som både markører og maskestoppere. Jeg trenger høner! og håper det dukker opp flere både sauer og griser😁 De er jo så søte😊 Og katter. Du er jo så kreativ

    5. Noen er født negative. Klarer ikke glede seg over de små detaljene som virkelig gjør “dagen” for oss som liker småstæsj. Godt du ikke går over til å ha med garn og binders/ sikkerhetsnål som tilbehør på messa, men produserer noe som bringer smilet frem.
      Lager de pinneholderene/ pinnestopperene i ulike størrelse. Tenker p.2 og p.5 krever ulike hull. Eller strikk beregnet for 15 ev. 20 cm. pinner?
      Klem fra Liv

Siste innlegg