Gøyale Kombinasjoner og Fri Fantasi

Reklame | Rito Garn & Hobby

 

Lite strikking om dagen, men heklenåla har fått kjørt seg da 🙂 Gøy å hekle og enda kjekkere er det når nåla er nr 7 for med Infinty Hearts Ribbon går det rimelig kjapt 🙂 “Garnet” er ikkje for tjukt, for meg er det ganske perfekt
i tykkelsen. Du kan hekle/strikke hva du vil, det er bare hive seg rundt 🙂
Eg har lagt meg litt på interiørlinja, først ut var jo Disse Grytelappene.

 

 

 

 

Hadde et stort glass på ca 2 liter som eg tenkte å kle inn 🙂 Heklet første en bunn hvor eg startet med en Magic Ring og 8 fm, økte “vanlig” ut til 48 fm. Dvs 2 fm i hver på første omg, neste runde blir det 1 fm, 2 fm i neste maske osv, neste runde 2 fm og 2 fm i neste – Øk med 1 fm mellom økingene for hver runde. Kommer tilbake med mer utfyllende oppskrift om ønskelig. Etter at bunnen ble passe stor heklet eg 12 runder med 48 fm pr runde. Nå er eg kommet dit hvor eg skal felle meg litt inn for å følge kurven på glasset. Å ja, lokket har eg også en løsning på, kommer tilbake med den etter hvert.

Har du noen glass som egner seg til å samle diverse “rot” i er det jo greit å kle det inn, blir med ett mye ryddigere. Kan jo også brukes som gaver, hva med en julegave? Bak noe godt, legg det i glasset og hekle/strikket et trekk 🙂 *Kosegave*

 

 

 

 

Bare for å ha noe å forholde meg til så skriblet eg ned
noen skisser som minner om Marimekko blomstert.

 

 

 

Eg prøvde først å sy med Infinity Hearts Ribbon, meeen det ble faktisk for tjukt og litt vanskelig siden selve trekket også er i det garnet. Fant noen nøster med vanlig ullgarn og bare sydde i vei. Å sy med slike sting blir nesten som å male, du kan “Bøye” stingene i akkurat den retningen du vil 🙂 Du må nesten bare prøve, det er ganske gøy og det er ingen ende på hva du kan lage eller hva du kan “Kle” inn – Sikker på at du har et eller annet i kjøkkenskapene dine 🙂 Hva med noen CupCozy? Ja en sånn “strømpe” til den gode KakaoKoppen 🙂
Å ja, eg har noen ideèr der også 🙂 

Tja, tenker eg blir å potle med dette ut over kwellen mens eg kikker på Tv.  Blir koselig på det “Kloppen” programmet i kveld for der kommer Vegard Harm 🙂 Eg har sovet bort meste parten av dagen….La meg kl 10
i formiddag og sto opp halv 3…Siden har eg sitter her i pysjen å heklet og sydd 🙂
Morgendagen blir garantert bedre for da er det jo søndag 🙂

 

 

KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Likte det! Som du sier…får fjernet litt rot og blir kult i stedet for. Liker garnet ditt! Det er så himla mye morsomt man kan lage hele tida….God kveld og håper du får en fin søndag da 🙂

    2. Veldig gøy å hekle. Jeg har heklet masse pompadurer til premier på bloggen. En stund siden nå. Men det var skikkelig gøy, og gikk fort 🙂

Siste innlegg