Kjapt & Stilig

Reklame | Rito Garn & Hobby

 

Det begynner virkelig å balle på seg med ting og tang som skal inn på kjøkkenet! Nå må bare Ali FÅ GANG på den kommode/benk/skjenken som MÅ inn før alt av småting som skal på veggene kan monteres 🙂 Det først han sa når han så det siste tilskuddet, disse stilige grytelappene, var: “De skal kun henge til pynt!”
Veeel, svarte eg, de kan jo faktisk vaskes så det er nada problem 🙂

Det som eg digger med Infinity Hearts Ribbon “garnet” er at du kan faktisk, om du legger fantasien til, strikke/hekle alt med det! Det er vanvittig slitesterkt, , om du vil knyte et eller annet med f.eks makraméknuter og bare henge opp alle potteplantene din så kan du trygt det. Eg har planer for et eller annet sånn, må bare “tegne” litt i hodet først 🙂 Det beste? Det er at dette Ribbon “garnet” ikkje er det tykkeste av de tykke, akkurat passe for meg som ikkje er for glad i de tykkeste strikkepinnene eller heklenålene. Til disse grytelappene brukte eg strikkepinne nr 7, men eg kunne fint gått ned til nr 5 også 🙂 Litt smak og behag.

 

 

 

 

Veldig ofte er det enkle det beste, uten for mye fuss fass. For meg er disse helt perfekte siden det kun er rillestrikke. Kjapt frem og tilbake, hadde det ikkje vært for alt det andre eg diller med så hadde eg fint strikket dette paret på en kwell. Eg la opp 25 m på pinne nr 7 og strikket til de var like høye som breie, felte av. Eg har masse skinn liggende som eg klippet litt i og laget opphenget. Splittet skinnlappene i hver ende slik at eg i steden for 2 kunne bruke 4 nagler til å feste de 🙂 Kult syns eg!

Satt lenge å vurderte OM eg skulle ha noe mer – kom på at siden alt det andre eg har laget til kjøkkenet er dekorert med “marimekko”blomster måtte eg prøve på det. Det hadde vært veldig kjedelig og tidkrevende å sy disse på så det var bare frem med spraylimen!! Tok en sjanse og det funka fjell 🙂

De sitter som støpt og det er ikkje tull eg gang! Vet ikkje om det funker på vanlig garn,
men siden Infinity Hearts Ribbon er stoffremser gikk det veldig fint.

Tja, nå har eg jo i allefall 2 grytelapper som står litt
i stil med Krakken og Brettet eg har laget 🙂

 

 

 

 

Du kan jo dekorerer de slik du vil for at de skal passe inn på ditt kjøkkenet. Eg vil jo si at de fint kvalifiseres til gaver så da har du nå et stilig Julegave Tips 🙂 Helt gratis til og med 🙂

 

 

Strikkefastheten på mine Grytelapper er 13m/10 cm og de måler 18 cm X 18 cm

 

 

 

I disse gråfargene har eg planer om å hekle gulvmatte til å ha innenfor terrassdøra,
i dag ligger det ei passe utslitt badematte….KRISE!

Om du vil ha et tykkere stoffgarn enn Infinity Hearts Ribbon er jo også Infinity Hearts Dahlia et flott og tjukkere alternativ. Det er nesten ikkje den ting du ikkje kan strikke eller hekle av disse stoffgarna, kanskje ikkje klær, i fåfall må det bli ei helsetrøye. Eg er inne på tanke å strikke store puter til å ha ute på terrassen 🙂

 

 

* * * *

 

 

I dag har det seriøst vært svettevarmt! 26 grader og lommert, hadde vært perfekt med ei tordenbyge! Venter bare på at sola skal skli ned bakom naboblokka for da hopper eg i dusjen. Har allerede vært ut å hentet inn…

 

 

…Kveldmaten ♥ Mmm alt man planter selv blir jo sååå mye bedre 🙂 Deilig!

 

 

KOS DEG OG HA
EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

7 kommentarer

Siste innlegg