Gratis, enkel og selvfølgelig lekker! – Julegave?

Designet av elsebeth judith

 

En kjapp hals som virkelig ser god ut, det hadde eg også trengt! Hadde garantert vært godt i dag for det er ganske kaldt ute, og eg skal jo snart ut å kjøre! Det som er viktig å tenke på når du strikker en hals er garnet! Hvis garnet stikker så betyr det ingenting hvor fin halsen er, du risikere at halsen blir liggend ei en skuff. Om mulig; Forhør deg med den du har lyst å strikke til om hun/han har noe formening om hvilket garn vedkomne foretrekker. Eg strikket en gang en spinndyr hals i kasmir….fikk den i retur med beskjed om at den klødde(?!?) og om eg kunne strikke den i en annen farge…?! Vel, tja…NEI! Eg er ikkje en butikk liksom *ler*

 

 

Designet av elsebeth judith

 

Eg vil trooo du rekker å strikke flere av denne i god tid før jul 🙂 Det går ganske kjapt på pinne nr 5 serru! Bare sånn ut i fra det blå kunne eg f.eks tenkt meg å hente meg noen nøster Lima og PT3 fra hyllene mine og prøvd meg frem 🙂 Oppskriften er på engelsk og dansk, eg sliter med danske oppskrifter, hvis du gjør det samme,
men har litt trøbbel med engelske forkortelsene kan du plukke med deg DENNE 🙂

 

 

RIFLET
Bildene over
En størrelse
Engelsk og Dansk Strikkeoppskrift

Oppskriften er GRATIS t.o.m 31.desember 2020

 

 

 

* * * *

 

 

 

Okiii da må eg faktisk ute å kjøre om ikkje så lenge! Ja jo og det er kaldt, det har både haglet, regnet og snødd…Ali skal heldigvis legge om dekkene i helga, men det går nok fint i dag når det er en ca 5 grader. Det er bare hovedveier inn til Stavanger. En tur til frisøren er alltid herlig og i dag blir det litt farge og en liten stuss, men det må eg si: Bare på den ene måneden det er siden eg Donerte bort håret mitt er det ganske synlig at det har vokst!! Håret mitt har alltid grodd som ugress – Sånn sett er eg jo ganske heldig 🙂

Men men, eg får komme meg på badet og shaine meg litt! Det er fredag og når eg er ferdig så er det hjem for
å perle ferdig en stooor nisse! Tror kanskje eg må henge opp julegardinene i morgen, i allefall på kjøkkenet!
Eg klarer ikkje holde meg lengre, er så spent på hvordan de nye ser ut når de henger 🙂

 

 

KOS DEG OG HA
EN GOD FREDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Å selvfølgelig så dum jeg er! Den spinndyre halsen jeg har sikla på nede på senteret for å gi i julegave. Jeg strikker de bare! Burde gå greit. …
      Kjør forsiktig!

Siste innlegg