GRATIS PÅSKEKOS! – Norsk Strikkeoppskrift

Reklame: Camilla Pihl/ House Of YarnDesignet av Camilla Pihl/ House Of Yarn

 

Helt ærlig? Eg har aldri vært noe særlig glad i tjukke pinner og tjukt eller fluffy garn! Liker best å strikke litt fast med tynnere pinner- eg føler at det går litt sånn halvveis på halv 8 når tjukke pinner skal samarbeide med moi! Det var bare helt til nå nylig da Amira mer eller mindre uten å vite det presset meg ut i dette som eg EGENTLIG ikkje liker, nemlig tjukt og fluffy garn, men HEKKAN så herlig! Ikkje bare det, men det går fint å strikke litt fast og kontrollert selv om det er litt tykkelse på strikketøyet! Helt typisk meg å få ei ny dille…SÅ ja, da denne genseren til Camilla poppet opp så bare: “Åååå nei! Ikkje enda en fristelse!” Selv om denne genseren strikkes på pinne 7 og tjukt garn ser den da virkelig ut til å være under kontroll og med dette mønsteret her burde det absolutt
gå som en drøm og rimelig kjapt vil eg tro!

 

Mulig du er ganske ny på mønsterstrikk? Eller kanskje du aldri har strikket en genser før? Ok, da er dette en veldig grei genser å starte med, selv om det er flerfarget mønster! Du har aldri mer enn 2 farger på fingeren så dette går helt supert! Flott og godt oversiktelig diagram i oppskriften og godt forklart i teksten, ja åsså DEILIG garn ♥

 

 

Designet av Camilla Pihl/ House Of Yarn

 

Garnet er jo også noe med denne genseren! Ahaa Camilla sitt OLAVA Garn er nå kommet med hele 5 nye farger og det er sånne svale deilige farger nå til sommeren vettu! Jepp, duse og delikate, nesten akkurat som en sky ♥

Å du? EG vet det, Jepp eg VET det 100% sikkert! Du trenger et deilig og lekker strikketøy nå til Påskeferien,
ikkje det?? Tja, vel, da er jo dette et virkelig Gull Tips, ikkje det?

 

Ja du, selvfølgelig!
Oppskriften er jo GRATIS og Norsk, noen bedre??

 

 

IRIS
Bildene over
Fra 94 cm til 126 cm i overvidde

 

 

* * * *

 

I dag altså! JuHuuu Ali har bursdag! Tenk du, han har jubileum i dag og kan vel endelig kalle seg voksen haha Det blir ikkje noe feiring egentlig annet enn at min mor ville komme en tur i dag. Var meninga me skulle handle allerede i går pga i dag, men dagen i går gikk litt i surr så me skal ut nå etterpå å hente hjem litt go`saker av et eller annet slag som me også kan kose oss med i dag. Hvis eg ikkje er helt pompet etterpå har eg lyst å bake boller! DET er seriøst en evighet siden! Var i grunnen meningen å gjøre det i går, men me hadde kun tørrgjær hjemme og eg liker best å bake med fersk. Får se hva eg orker etter på. Ali har heller ikkje bestemt seg for hva han vil ha til middag så handling skal gjennomføres med ei halvveis handlelista så det er ikkje godt å si hva me ender opp med 🙂

Ingen av ungene er heller hjemme og de kommer ikkje hjem før i 21 tiden i kwell, det er både skole og jobb for Dib sin del og jobb og trening for Amira. Derfor blir det nok at me 4 koser oss litt extra i helga ♥

Men nå, selv om eg egentlig vil ha noe mer kaffi, må eg bare komme meg på badet og shaine meg selv litt før me suser av gårde 🙂 Dagen blir nok sikkert fin den, det er bare akkurat nå at det ser litt kaos ut! Ja du?? haha Eg er forresten ganske så kaos i hodet mitt, ja i den kreative halvdelen!! Eg endte jo selvfølgelig med å kjøpe begge DISSE OPPSKRIFTENE før eg la meg i går kwell! Fikk de nemligen ikkje ut av hodet så nå prøver eg å planlegge et system etter beste evne og eg troooor eg….TAPER! Oh My!

 

 

 

KOS DEG OG HA
EN STRÅLENDE DAG!

 

 

 

 

Go`klem fra ei litt kaotisk Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Mønsteret er veldig mye kopiert fra Mariusgenseren. Siden jeg holder på med en Mariusgenser ( kjøpt og betalt mønster), så jeg det med en gang. Så jeg ville sagt det der er en Mariusgenser.😊 Bare med nytt navn pga “jentefargene”.

      1. Ja det er jo enkelt å se fra hvor inspirasjonen er hentet, men det er likevel en veldig forenklet utgave 🙂 Veldig lekker da 🙂 + den strikkes jo på mye tjukkere pinner enn en ordinær Marius 🙂

Siste innlegg