Gratis Strikkeoppskrifter – Votter & Sokker

Designet av StitchyDragon Creates

 

Snømannvotter, de kan du bruke hele vinteren 🙂 Lumiukko er snømann på finsk, oppskrifter er på engelsk. Tynt garn, type sokkegarn er brukt og mønster får du i diagram. Eg syns de var flotte i svart, men ser jo at de kan blir flotte også i f.eks blått eller rødt – Eller, hvis du som oss vanligvis har en grønn vinter…Why not GRØNNE votter 🙂

 

LUMIUKKO MITTENS
Bildet over
Str S til XL
Gratis strikkeoppskrift

 

 

 

 

Designet av StitchyDragon Creates

 

Har du først strikket vottene så trenger du jo også sokkene!
Skal det være så skal det være 🙂

 

LUMIUKKO SOCKS
Str S til XL
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

 

Da eg kom hjem fra tur i går sto det en pakke å ventet…Flere lyshus…! Jadda, de måtte støpes pronto for å se om eg ble fornøyd! Disse er en del smalere enn de forrige, en litt nettere utgave 🙂 Når de er helt tørket går eg over med det fineste sandpapiret for at overflaten skal bli helt “smoood”. De kan stå ute/inne helt ubehandlet,
men mye mulig eg sprayer over de litt 🙂

 

 

 

 

ALTSÅ!! -6 og nydelig crispy! Hadde det ikkje vært for at fredag er handledag hadde eg snørt på meg turstøvlene før eg gjorde noe annet! Men, eg håper nå at me kan komme oss litt tidlig ut å få unnagjort den handelen for i kwell skal hu mor ut!! Ikkje sant!?? Det har du ikkje hørt meg si før *ler* Vel, i dag skal eg på litt sånn julekos hos Ine og der treffer eg andre som det er maaaange år siden sist eg så – Blir garantert koselig ♥ Ja det spørs om ikkje julebuksa mi må på da ja, er jo 1.desember! Å ja nei, eg ble ikkje millionær i dag på Flaxkalenderen hehe Ikkje Dib heller….Han skrapet like godt hele kalenderen han…!! Gjorde det i natt før han la seg….han er unnskyld, feber og vond hals trengte å bli opptatt med noe annet. Ellers hadde me oss en bit vindstyrke 6 i ChiliKlaus sin kalender – Det er gøy!

Noe eg har glemt ut er å “montere” kransen eg tenkte me skulle ha på døra vår…Kanskje eg kan få til det i dag? Har en sånn stor bastkrans, og kjøpte ei diger sløyfe på Julebutikken her i Tananger….Om det blir noe annet dill på den vet eg ikkje, kanskje lys? Tja…får nå sjå – Blir i så fall senere i dag 🙂

 

 

 

LAG DEG EN FLOTT DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

1 kommentar

Siste innlegg