Gratis Votter – Kan aldri ha for mange!

Designet av Maria Näslund

 

Akkurat som ullsokker kan man heller ikkje få for mange votter og disse var skikkelig fine! Inspirasjonen er hentet fra ukrainske folkebroderi. Votten er som du ser gratis og designeren oppfordrer derfor til å nå støtte en organisasjon du kjenner til som hjelper folket i Ukraina ♥

 

“These mittens are inspired by Ukrainian folk embroidery. It is a free pattern, I ask you to donate what you can to a charity of your choice who is supporting the Ukrainian people in these dark times.” – Maria Näslund

 

 

 

Designet av Maria Näslund

 

Strikkefastheten på vottene er 32 m/34 row, dvs de strikkes i tynt garn: 400 m pr 100 gr. Frem med strikkepinner nr 2,5 og du kan f.eks strikke de i et “typisk” sokkegarn. Kanskje du har noen passende hesper med deilig silkemerino? Vel, da kan du strikke votter av garnet 🙂

 

UKRAINA
Bildene over
Str Medium Dame
Svensk strikkeoppskrift

 

 

* * * *

 

 

Hekkan for et VÆDOR!! Her regner det sidelengs i storm styrke!! Det røsker skikkelig i terrassedøra her i stua, er mye roligere inne på Hobyrommet! Der har eg forresten fått perlet en del i dag, men nå er tanken å sitte i stua å strikke resten av kwellen. Bare håper det kommer noe gøy på Tv 😀 Var ute en kjapp tur i ettermiddag, er over ei uke siden eg kjørte sist så det var herlige å lufte seg alene 🙂 Har planer i morgen og eg; En kjapp tur til Hillevåg før eg skal hjem å lage ei svær og digg gryte med C H I L I ! Nå skal siste rest av forkjølelse blåse bort med litt hot chili! Gleder meg! Eg syns det er gøy å lage og deilig å spise. Frister det med ei “varm” gryte i morgen? Da napper du med deg oppskrifter HER og stikker en kjapp tur på butikken i morgen formiddag om du mangler noe, så kan me kokkelere sammen på Snapchat 🙂  Nå skal eg strikke!

 

 

KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg