GULT ER KULT…and she did it again!

Designet av Strikkelisa

Eg elsker kontraster, men eg har i grunnen aldri likt gult! Eg kjøpte meg en gul genser for et par år siden…
Brukte den kun en gang og nå vet eg ikkje hvor den er en gang…Men Strikkelisa har i grunnen fått meg til
å se på den gule fargen en gang før, og NÅ igjen en gang til! Elsker flere av sjalene til Strikkelisa
og dette føyer seg galant inn i rekka for å si det sånt!

Du står selvfølgelig fritt til å velge akkurat det garnet du liker aller best, men for å ikkje ende opp med enten et frimerke eller en presenning(!!) anbefaler eg deg som vanlig å forholde deg til strikkefastheten. Smart om du kikker på garnanbefalingene til dette sjalet inne på prosjektsiden til Strikkelisa. Personlig liker eg veldig godt både Finull og Ask til sjal, men om du skulle syns at det stikker litt er jo også Sterk et deilig alternativ ♥

 

DIAGONALSJAL
Bildet over
Str? Akkurat så stort du ønsker

 

 

 

Designet av Strikkelisa

Her ser du i grunnen årsaken til at eg er på glid når det gjelder gulfargen! Dette sjalet er jo bare så hinsides flott og gøyalt at eg blir jo ganske forstyrret!! Det har ligget å ruvet i toppsjiktet på den der ene lista mi, men eg kommer meg aldri dit…Popper alltid opp noe annet hele tiden…Selve sjalet er jo riller, min favoritt, men å lage PomPom`er er eg slettes ikkje fan av…DERFOR raidet eg eBay for noen kroner og følte eg gjorde et KUPP! —>

 

POMPOM SJAL
OneSize

 

 

 

 

Foto: Vibbedille

Dette skulle være løsningen på at alle de ørten PomPom`n som skal sys på sjalet! Eg måtte jo kjøpe flere poser fordi eg ikkje fikk kjøpe kun gule! Det gjenstår i grunnen bare å strikke sjalet 🙂 Det må eg bare si; Oppskriftene til Strikkelise er gode, dvs de er enkel å forstå og veldig fine å følge. Har strikket en del av hennes Design og er blitt veldig glad i alt eg har strikket fra henne, men fortsatt har eg DENNE LEKRE KJOLEN på ønskelista så det spørs om eg ikkje bare må få i hus litt mer garn etter hvert! Har lyst å strikke den i Alaska fra Drops fordi eg strikket Løvfalkardigan`n min i det og den er såå fin ♥

 

Bare en liten ting (egentlig veldig stor) til slutt; Husk at Strikkelisa er en uavhengig strikkedesigner som me TRENGER!! Derfor skal både du og eg respektere jobben hun og alle de andre gjør! Se på alt det flotte de “gir” oss og sett pris på det! Tenkt deg om mange ganger før du i det hele tatt vurdere å kopiere en oppskrift, eller
i verste fall å publisere den på en Hemmelig Gruppe på et eller annet forum…Skamme seg de som gjør det!
Hvis du leser nederst på infodelen inne hos Strikkelisa så kan du se hvor langt hun strekker seg ♥

 

* * * *

Se det du, jammen ble det fredag denne uka også gitt! Skjønner i grunnen ikkje hvorfor eg vasket gulvet i går?
Eg vet eg fikk litt helgefølelse, men eg pleier jo i grunne tørke/vaske bort støvet først…Jaja, får jo bare sveipe over gulvet igjen i dag da…Nå har me jo også 2 fulle stativ med klær hengende midt i stua så da passer det
perfekt å avslutte med moppen i dag også!

Gjerne stygt å si det, men i går ranglet eg litt og det var herlig å være nødt til å ta på meg en hettegenser fordi det var litt kaldt…!!! Ja ikkje sant!? Svalt og til tider litt kaldt vind som blåste inn terrassedøra og det plasket ned! Friskt, deilig og godt! Men anyway? Gjett ka eg skal i dag da?? HA! Du gjetter det aldri *ler hjertelig* ENDELIG kan eg gjøre noe som eg har villet lenge og nå har eg muligheten fordi Dib overrasket meg skikkelig i går kwell!!
Han har tydeligvis fått med seg at eg har maset om at eg har hatt lyst på….

 

 

Ei Krølltang!! Så ja, eg fikk flott bursdagsgave av han i går da han kom hjem. Klart eg er nødt å prøve den, i dag! For en del år siden fikk eg glattetang av Amira for med den kan eg både krølle og glatte, eg har ALDRI klart å krølle med den! Men nå vil eg tro at å få litt krøll på håret skal gå som en drøm 🙂 Vel, det er jo bare å sparke i gang dagen vil eg tro, trenger nok noe mer kaffi først, men eg føøøler på meg at denne fredagen kan bli ganske fin *krysser pinnene*

 

 

 

LAG DEG EN
FLOTT FREDAG!

 

I morgen “Skal vi danse”

 

 

 

 

Go`klem fra ei HelgeKlar Vibbedille 🙂
100% Røykfri i 260 dager

0 kommentarer

Siste innlegg