HALLO?? Er du klar for Påske? – NY norsk Strikkeoppskrift!

Designet av Bente Presterud

 

Akkurat som lovet kom det ei ny høne fra Bente Presterud og jammen er den vel søøøøt! Oooog Knalltøff!
Denne kommer til å skli sidelengs rett inn i gjengen eg allerede har strikket! Tja, hvem vet? Kanskje eg Bare MÅÅÅ strikke noen til? Som eg nevnte i går så står jo ALL påskepynt fortsatt nede i garasjen….

“Nød lærer naken kvinne å spinne” *Humrer*

 

 

 

 

Designet av Bente Presterud

 

Orginalt er disse strikket i Viking Sportsragg på pinne 2,5 – Altså, uansett hvilket garn du måtte velge så bruk en strikkepinne som er for tynn i forhold til garnet. På den måten får du ei høne som står og ikkje siiiger sammen 🙂 Denne høna er jo litt kjappere å strikke en den første som du finner HER INNE fordi du slipper å stappe den med vatt 🙂 Eg elsker øynene på den forrige og denne nye, de er jo legendariske! MORSOMME!! 🙂 Du har plenty av tid til å lage deg en real gjeng som kan lyse opp stua de og få deg til å smiiiile ♥

 

 

LAST-MINUTE EASTER CHICKENS
Bildene over
2 størrelser (5 og 9 cm høye)
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

HVA som skjedde i dag vet eg ikkje, men eg hadde nå i allefall alarmen på 8.30…..Våknet 10.40!!! Er det mulig!?? Eg som er blitt så streng mot meg selv om eg skal opp å hoppe tidlig hver morgen…? Dvs eg sov 8 og en halv time i natt, noe som er 2 t for mye….blir jo sløv av for mye søvn også, men men satser på at det siiiger av meg
i løpet av dagen. I dag har eg nemligen sagt til Dib at det er på TIDE å rydde/vaske rommet!! Trooor muuuligens han “Lider” et snev av brakkesyka alle babler om? Han har ikkje så mye bry med at nesten alle klærene f.eks ligger på gulvet for han ser de ikkje når han Gamer *ler* Veeel, nå skal det bort og eg skal bli med å SHAINE! Hvorfor? Jo, fordi eg VET at velvære og trivsel blir sååå mye bedre når ting er på stell og evne til å virkelig kose seg vokser 🙂 Derfor 🙂 Så mens han rydde, sorterer, bære ut og bort kan eg skifte på senga og vaske litt slik at han kan avslutte med å støvsuge 🙂 Jepp, dette blir bra. Eg har nemligen “truet” med at det blir intet påskeegg hvis ikkje! Må benytte de siste dagene nå før han blir 18 til å bestemme litt haha Nei, her hjemme spiller det ingen rolle om man er 18 eller 25, man hører på hu mamma! *ler me ihjel*

Tja, ellers? Vel, det blir visst hamburgere til kwells, spent på HVEM som svinger steikpanna? Ja, for eg? Vel, eg har noe påskepynte å perle….må jo nesten det når ALL påskepynt står i garasjen 🙂 Strikkefronten? Har AKKURAT 2 runder med kontrastfarge igjen på bolen så det blir avfelling i løpet av dagen 🙂

 

 

 

KOS DEG OG LAG DEG EN
FANTASTISK DAG!

CoronaTime eller ei, du fortjener en flott dag!

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg