HAPPY SOCKS til ALLE! – Strikkeoppskrift

Designet av Rebekka Mauser

 

Eg har alltid ment at sokker skal da ikkje være kjedelige, eg er ikkje så glad i sokker som eg bare tar på meg fordi….Eg liker sokker som synes! Litt sånn halvgalne sokker er de beste, et aldri så lite blikkfang der nederst på beina 🙂 Falt jo helt og holdent for disse her for de var jo ikkje bare et blikkfang, men også utrolig lekre! Disse kan du jo strikke både som lekre og litt mer som galskapsokker – Smak og behag 🙂

 

 

 

Designet av Rebekka Mauser

 

Ikkje bare det, men denne oppskrifta tar for seg så og si alle størrelsene, altså: Alle skal få! Disse kan du fint strikke i f.eks Arwetta eller lignende garn, altså tynt sokkegarn + de er strikket på pinnenummer 2,25 mm —> Perfekt ♥ Om eg ikkje akkurat har tenkt å strikke sokker de nærmeste ukene (selv om eg burde) snapper eg nå med meg oppskriften om ikkje annet 🙂

 

GIOIA
Bildene over
Fra str 20 til 47

 

 

* * * *

 

 

Ellers, tja…det er mandag og eg må ut en liten tur til Hillevåg. Sitter å vurderer noe…me fikk ei ganske store blomsterkrukke i fjor med masse blomster opp i. Blomstene er borte, men selve krukka passer ikkje helt inn på en måte. Vurderer derfor å fiffe den opp. Litt usikker på om eg skal spraye den med et eller annet. Ikkje farge i såfall, men med sement eller “stein”spray e.l i tilfellet. Men, eg så noen som hadde surrer noen krukker inn med tau, det var ganske stilig! Kunne fint hatt det, men har drevet å søkt….Hvilken lim er best da tro? Limet bør jo tåle det meste av vær f.eks og limpistol faller bort fordi den kan slippe taket etter ei stund.
Den blir jo litt som gummi som lett kan fjernes. Noen tips der tro?

Dessuten skulle eg hatt noen plastrør…Ja sånn tjukke, tja sånn ca 16 cm i dia. Har søøøkt og søøøkt på nett, men finner ingen steder hvor man kan kjøpe dette i metervis, eller for den slagsskyld cm`vis hehe Avkapp hadde jo vært det beste 🙂 Trenger 3 størrelser; 16, 17 og 18 i dia. Alt det man plutselig finner ut at man trenger…..
*Hobbylivet er jaggu hardt til tide*

 

 

LAG DEG EN FLOTT MANDAG
OG NYT HELE DAGEN

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Lag en annonse og søk etter avkapp på rør. Sikkert noen som har noe liggende etter litt anleggsarbeid.
      Har prøvd slik spraymaling som gir sån sement-loock. Funka bra til mitt bruk. Blomsterpotte, men de var små.

    2. De var kule!
      Kanskje forskalingsrør? Men tviler på at de finnes i så mange nesten like str. Evt bøtter? Eller sånne former som enkelte julekaker kommer i? Eller gjøre som forslaget over, sikkert det enkleste!

Siste innlegg