Har det perfekte garnet til denne! -Norsk strikkeoppskrift

Designet av PetiteKnit

 

Det er helt riktig at eg føler for en jakke, ja eg mangler liksom det….men at eg skulle falle for en med korte ermer? En kortermet jakke? Hmm ok, å ja…eg falt så det sang for eg tror eg har det perfekte garnet til akkurat denne!! *Smask* Haya og Lucia blir nok helt strålende! Da eg kjøpte dette garnet var det i utgangspunkt fargen eg falt for, men altså babyalpakka og Mulberrysilke blir lekkert i denne?? Tanken var først en genser, bare en helt vanlig en, men syns denne jakka her var ganske så søt da…Mye mulig det blir lange ermer, det vil jo tiden vise. Den strikkes top/down så en avgjørelse på ermene trenger eg ikkje ta her og nå 🙂

 

 

 

Designet av PetiteKnit

 

I mitt garn vil den også blir litt sånn fluffy 🙂 Strikkefasteheten er 23m/32 row, pinne 3-3,5mm. Mmm men du?? Se på de fine skuldrene da?? Spennende!!

 

MAGGIE CARDIGAN
Bildene over
Str fra 89 cm til 153 cm i overvidde
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

* * * *

 

 

 

 

Det er helg, Dib har pakket bag`n og flytte til storesøstre, eller…dvs…Hun er på ferie og maen é på på tur, og Dib? Vel…han er aupair for Alex (<—The Kitten!). Han skal nyte ei avslappende frihelg og bare Game å kose seg 🙂 Siden Ali plutselig fikk det for seg at det var på tide å male taket på badet (!!!) tok eg på meg ansvaret for å få hjem handelen!! Vel…eg måtte jo bare prøve…Droppet noen matvarer da de var utenfor rekkevidde hehe Men ellers fikk eg det me skulle ha. Kjørte meg en tur ut til Skjæveland Gardsutsalg og kjøpte masse gode grønnsaker! Vel hjemme fikk eg freshet opp kjøleskapene…INGEN som tenker på det om eg ikkje gjør det for eg vasker de innvendig hver helg når nye grønnsaker og varer skal på plass. Så lenge eg kan stå rett opp og ned kan eg få gjort ting 🙂 Nå der i mot er eg både trøtt og sliten,
skal ta meg en rooolig kveld er planen 🙂

 

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

2 kommentarer
    1. Den der jakka står på mi liste tror det må bli neste prosjekt men med lange ermer. Må berre finne det rette garnet strikker nå i ett nydelig mohair/silke som eg fant i en strikkebutikk på Kreta. Ha en fin kveld

    2. PetiteKnit er unik. Hennes design er fantastiske og oppskriftene likedan.
      Se det, nå kommer det seg, Vibbedille 👏👏👏
      Dette er jo en stor forbedring, skjønner godt du er sliten nå.
      Kos deg og vit at nå går det fremover. 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg