Har du for lite sokker? -Strikkeoppskrift

Designet av Comfort Zone Knits

 

Sokker er og blir et stadig tilbakevendene tema og prosjekt, ingen vei utenom! Altså, masse mønster som dette gjør sokkene ekstra gode og varme, hvis du er flink og ikkje strammer for mye i trådene blir de også komfortable.
Å ja eg har strikket lekre sokker eg, med masse mønster som eg slettes ikkje fikk på meg etterpå…Man lærer altså så lenge man lever, en godt ordtak det der. Å strikke så tett mønster er en treningssak, men likevel enklere enn mønster med store sprang. Her har man nok begge trådene på fingeren samtidig og mønsteret er tett, så det burde gå greit. Vet at mange styrer med hvilken tråd man skal ta først for å få riktig dybde i mønsteret. Det har absolutt en synlig effekt om du slavisk f.eks alltid har den hvite tråden foran, eller omvendt. Innrømmer glatt at eg som regel starter godt….og så sklir det ut etter hvert 🙂 *Nobody`s perfect* hehe

 

 

 

Designet av Comfort Zone Knits

 

Som du så i går har eg jo bunkret ganske bra opp med Mini Sterk de siste dagen, og mer er på vei (Gode tilbud er herlig!) Sokker i Mini Sterk er jo også helt nydelig! Kan jo nevne at eg har både svart og hvit…Men nå må eg holde fast på det eg strikke for hvis ikkje blir det ingenting gjort i år…

 

 

FELICE
Bildene over
3 størrelser

 

 

 

* * * *

 

 

 

 

 

La oss nå snakke litt om været…Tror mange her i by`n har vært i sjokk de siste dagene *ler* Er noen år siden me hadde så pass med snø, helt nydelig! Kl 9 i dag så det ut som det kunne bli en flott dag og eg vurderte et øyeblikk om eg skulle spasere til butikken….Dib har nemligen fått lånt min bil pga snøen da den visst nok er bedre enn hans på dette føret. Det tror eg så gjerne for eg kjøpte “traktordekk” til min lille søte Kia *ler*

 

 

 

 

Det er kommet så pass her på terrassen at eg muligens må ta å måke…Milo(<—Katta!) drukner jo her ute…
Han bruker terrassen til å komme seg inn og ut, hopper bare over gjerdet på andre siden, ned på naboen under sitt inngangstak og videre ned trappa…Jadda...

 

 

 

 

Uansett, i det neste øyeblikk så det slik ut...og akkurat sånn skal det visst nok være resten av dagen…Kanskje eg bør kjøpe meg truger??! Nææ…eg har kjøpt meg hoppetau i steden for eg…Hmm…Eg har innbilt meg så lenge at eg ikkje kan hoppe, men nå tenker eg å “lære” det igjen…Kan jo være greit på dager hvor det kanskje er litt uansvarlig å legge ut på tur? I allefall om det er sant at 10 min med hopping tilsvarer 30 min tur..? For noen år siden…kremt...Da eg var en treningsnarkoman, ja da var hoppetau noe som me brukte mye, spesielt i kampsport….Tror dette kan bli en morsom greie, spesielt siden eg tenker at det er i stua eg må hoppe. Er jo ikkje mulig å hoppe på terrassen for øyeblikket som du kan se *smiler*

Tror nok eg skal benytte dagen til å gjøre noe her hjemme…Ikkje bare på Hobbyrommet, men kanskje litt på vaskerommet også? Litt sånn husmoraktivitet kanskje? I morgen er det nok ut på tur igjen og da blir det endelig tur til Byhaugen igjen 🙂 Gleder meg!

 

 

 

LAG DEG EN STRÅLENDE DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

2 kommentarer
    1. Kunne vært moro å se deg med hoppetau inne. Da bør det være høyt under taket. Men en veldig fin form for trim.
      Mulig d må få deg truger. Skal ikke dere få mer snø i morgen?

      1. Jo det skal visst komme noen meter til, men sååå kommer mildværet med plutselig 7 grader 🙂 I morgen er det ut i snøen igjen, på tur 🙂

Siste innlegg