Har du ikkje strikket et ennå?

Designet av Georgie Hallam

 

Eg har, eller, eg har STARTET på mange, men dessverre aldri fullført – Det é ei skam hehe Vettu ka det galnaste é? Jo det skal eg si deg; Det er at eg faktisk sitter her å fantaserer om å ta meg en tur på Sparkjøp å snope Safir Garn….Det er jo 50% nå i januar og da svarer det seg virkelig…Det er det beste garnet til tepper syns eg. Selvfølgelig har eg lyst på et Dominoteppe, hvem har ikkje det..? Har så lyst på farger som matcher fargene i stua, spørsmålet er jo bare om eg får det ferdig før me skifter stil i stua…sukk

 

 

 

Designet av Georgie Hallam

 

Dominoteknikken er den enkleste vil eg si, ikkje minst fordi du slipper å montere alle lappene til slutt. Det er bare trådene du trenger å feste. Hun som har strikket teppet på bildet her har brukt rester fra prosjekter hun har strikket, derav navnet “Memory Blanket”. En lapp til dagen f.eks er helt innafor, det går kjapt, ja selv eg burde da få til det? Har sååå lyst på et teppe som ikkje har et system, eller mønster, bare helt vilkårlig. Ka du sei? Ville du blitt med om eg startet? Så kunne me pushet hverandre til å minst strikke 1 lapp til dagen. Når 1.okt kommer med kalde
og mørke kweller har me et nytt teppe å krype under.

 

MEMORY BLANKET
Bildene over
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

* * * *

 

 

Sitter å kikker ut på terrassen….irriterer meg denne “såkalte vinteren”….det er jo IKKJE vinter, så egentlig kunne me jo ryddet, vasket og freshet opp terrassen…Irriterer meg at den er sååå trist liksom! Må prøve å huske å vanne litt i drivhuset i dag, tror eg bør det, ikkje det? De skal vel ha litt vann i overvintringen, ikkje det? Har Chiliplanter
og Passjonsplante inni der, ser i allefall ikkje døde ut så eg krysser fingrene for en voldsom blomstring i år 🙂 Bladpersillen vokser som bare juling i grønnsakkassen!! Ja nå gleder eg meg til våren. Når det likevel ikkje er vinter kan man vel bare hoppe rett til april 🙂

Ellers er eg ganske tom...Ble ferdig med hele 8 sesonger av McLeod`s Daughters i går…Hva skal eg nå se liksom?!?! Tja…eg får ta å bable gjennom Viaplay, Netflix og Hbo…kanskje eg finner som kan holde meg med selskap inne på Hobbyrommet 🙂

 

 

HA EN GOD DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

8 kommentarer
    1. Ser nydelig ut, kan være jeg som ikke har funnet det. Men finnes oppskriften på norsk?

    2. Jeg holder på med ett slik teppe av restegarn.
      Full plasteske og har faktisk strikket 3 el 4 remser.
      Men pga mange prosjekter går det lang tid mellom hver gang.
      Burde kanskje sette det ved siden av godstolen og bestemme meg for en lapp hver kveld.
      Takk gir at du minner meg på.

    3. Å nei. Du klarer ikke lokke meg med på dette teppet selv om du og jeg aldri så mye vil. Har overflod av hjemmelagde tepper. Og det som er verre er at jeg startet på et teppe med store ruter i forskjellig flettemønster. Ja rutene til det første ensfargede teppet gikk kjapp, og bitt av basillen kjøpte jeg inn en farge til ett til og startet på de ensfargede der også. I tillegg er det mange ruter med to farge. Tenket å lage et stooort teppe med alle rutene fra to tepper. Lærte jo mye om engelske oppskrifter og det å bytte garn og farge midt på pinnen. Men gikk lei. Ligger godt lagret og kommer nok ikke frem de neste årene heller. ikke har jeg dårlig samvittighet for at det ligger der heller.
      Fortsetter i dag med en bestilling på flettesokker, selv om det i grunn er litt kjedelig. Men greit å få det unna selv om det ikke var noen hast.
      Ha en flott uke og gå nå bananas på SparKjøp. Var å sikret med hvit, grå og sort Silja til sokker da salget startet. Tomt i Silja-boksen ned basisfargene mine.
      Klem fra Liv

    4. å JA dette er noe eg lett kunne overtales til 😉

      Tråd har eg masse av – verre er det vel med mønster på engelsk – men den finnes heilt sikkert på norsk – eller kanskje du kunne lage noe på norsk og ei ny resteteppevennegruppe 😉

      Ha ein fine dag videre

      1. Se på det siste innlegget mitt, der ligger det link til en norsk forklaring/oppskrift på Domino som eg la ut for et par år siden 😀

Siste innlegg