Har du plass på Juletreet ditt?

Designet av Sofia Kammeborn

 

Det er nå du kan hente frem de aller minste garnrestene dine og lage noe fint av de! Se på de bittesmå vottene da!? Om du ikkje vil henge de på treet passer de, som du ser, ypperlig som dekor på en julegave. Eg har hatt denne oppskriften i julestæsjet min en stund og planen har alltid vært å strikke de utenom jula, ja sånn at de er klar når desember er her…ennå så lenge har ikkje akkurat det skjedd da…Sukk

Her er det forresten Finull som gjelder, eller Gml.Serien (eller lignende) og strikkepinne nr 2.
Virkelig et lite prosjekt som du kan sette deg ned å bare nyte ♥

 

WISBY MINI MITTENS
Bildet over
Engelsk og Svensk oppskrift

 

 

 

 

Designet av Octopus Crochet

 

Altså! Denne lille fyren her fant jo galant veien til hjerte mitt på egenhånd ♥ Sett noe sååå skjønt da?
Får eg et tre i hus i god til skal eg ha en slik som kan svinge seg fra grein til grein ♥

 

GNOME ON A SWING ORNAMENT

Ca 15 cm høy

 

 

 

 

 

Designet av Karolina Eckerdal

 

Denne her, det er fortsatt den fineste stjerna eg har sett som er strikket! Den begynner å bli “gammel”, ja den har vært med i gamet i hele 10 år i år!! Den er fortsatt gratis og den er strikket i Merino Ex.Fine 🙂
Eneste du må huske på er å strikke mange nok! Heng de opp over alt 🙂

 

STJÄRNA

Ca 6,5 cm tupp til tupp

 

 

 

* * * *

 

 

 

ENDELIG fredag!! Har for min del være en fin og ganske så innholdsrik uke og den er jo ikkje helt over ennå! Planen min var jo, siden me handlet i går,  å være hjemme i dag. Ja tenkte å  kose meg litt mer på kjøkkenet….MEEEEN så ser eg jo i går kwell at eg kunne trengt litt Juice til damperen min…Sukk. Neste måned er det faktisk 2 år siden eg sluttet å røyke! Hekkan det har gått fort!! Eg damper litt ennå og syns det er greit med ei flaske i kjøleskapet, derfor må eg jo ut en tur i dag også!! Åååå var jo ikkje helt sånn eg hadde tenkte det da, men men…Mens eg likevel er ute kan eg jo svippe innom Europris på vei hjem….eg alene kommer til å gi Europris en grei omsetning på de der glassene eg bruker….MoHaaa Kjøpte jo en gjeng tidligere også som eg bruker til bla kaffi/te og diverse, alt Gresskargreiene er i slike glass og nå vil eg ha Granola`n opp i 🙂 Fant litt sløyfer, kort og stæsj på Nille i går som eg skal pynte glassene med 🙂 Apropo Nille, eg kjøpte slike kalenderposer i går, de var faktisk VELDIG fine i år så eg kjøpte jo 2 pakker (trenger nok ikkje alle posene, men kjekt å ha). Alle kalenderposene får du nå 50% på og det blir jo noen kroner, svipp innom i dag om du likevel trenger slike poser.

Men men, gjerne like greit å sparke dagen i gang!!

 

 

 

LAG DEN EN GOD FREDAG
OG NYT DEN

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Herlighet kor fin de vottan va, mener å ha sett dem på feeden hennes på Instagram. Takk for påminnelsen.
      God helg

    2. så koselig julepynt ,likte alle tre eg :=) vi har byttet ut det juletreet vi hadde og kjøpt oss et veldig lite kunstig ,ikke plass til allverden på den da men noe hadde nok gått,begynte på en drømmefanger i dag og så begynte jeg på en hue av finnull garnet jeg vant hos deg ,i tillegg jobber eg med en hue i kontstrikk og et par sokker som skal være julegave om jeg rekker julepynt i tillegg får vi se :=)

Siste innlegg