Guess What?

 

I morgen skal eg lage noe godt, noe eg lenge har hatt lyst å prøve! Ikkje så veldig hokus-pokus, men det trenges en del ingredienser så i dag fikk eg det i hus. Det endte opp med at Amira og eg fartet rundt å handlet og da plukket eg med meg det eg trengte 🙂 Skal bli spennende! Vanligvis spiser eg en del frø og diverse hver dag fordi eg putter det opp i Cottage Cheesen min, men denne tror eg blir mye bedre.

 

 

 

 

Tenkte eg skulle lage Granola ♥ En av grunnen til at eg ikkje har laget det før er fordi eg har ikkje funnet DEN eg ville ha! Nå kan man jo lage den akkurat slik man vil, men eg syns det er greit med en oppskrift når eg skal prøve første gangen – Etter på kan eg heller eksprimentere 🙂

Vurderer å lage for å ha til noen julegaver, men må prøve å finne ut holdbarheten. Kjipt om eg lager det nå og så er det mykt og rart når jula kommer *ler* Har du peiling på hvor lenge det kan stå på et tett glass? Har du forresten tips til noe gode knekkebrød? Kanskje ei oppskrift som aldri slår feil?

 

Tror eg skal kveltre meg i senga ganske snart, er så trøtt! Amira og eg gikk som sagt for å handle i tre tiden, for oss og mor mi. Det tar jo sin tid og me var hjemme i 18.30 tiden da var det jo å rydde å styre på kjøkkenet, dalte ned i go`stolen halv 9! Tenker eg tar en rolig dag på kjøkkenet i morgen 🙂 Hmm hvis eg skal steike Granola i morgen trenger eg flere glass….! Me som var ute å kjørte over nesten alt i dag…sukk…jaja, eg fikk nå kjøpt litt dill som eg skal pynte glassene med da, så noe fikk eg ordnet 🙂 Ååå det var jo sååå mye koselig og kjekt å se på butikkene!! Var innom en veldig stor Nillebutikk og eg var egentlig helt klar for å hamstre!! Nøyde meg som sagt med litt småting og et par pakker med Kalenderposer (50% nå om dagen og de var veldig søte). Men Ååååå det er sååå mye koselig, mye fine kakebokser og ikkje minst sånne fine kakeglass. Må liksom hele tiden minne meg på at eg kjøpte masse kakeglass på salget i romjula i fjor…sukk….Å ja, eg gleder meg til jul, men nå må eg sove 🙂

 

 

SOVE GODT
OG DRØMME SØTT

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. God morgen ,håper du sov godt og er utkvilt til dagen :=) spennnede å lage egen granola ,holdbarhet har ikke jeg peiling på ,selv ville nok jeg ventet til nermere jul med å lage det til julegaver.
      Det er masse spennede å kjøpe i butikkene nå ,mye som frister men det er jammen meg masse fint å lage selv også om en tar seg en tur ut i naturen og samler ,så er det bare å lete frem kreativiteten og en limpistol :=) kos deg med dagen

    2. Har ikke prøvd å lage dette, blir oftest bare tid til et knekkebrød om morningen.
      Men dette ser godt ut😊

Siste innlegg