Har du plass til flere tøfler? – Strikkeoppskrift

Designet av Mieka John

 

Altså tøfler? Igjen…! Jepp, tøfler, loffer, slippers, hussko….Kjært barn har mange navn! Deilig å svinse rundt i om man er kald på beina, eller bare fordi det er så mye smuler på gulvet! Uansett, tøfler er greit å ha sommer som vinter, spesielt i disse “VanvittigDyreStrømTidene” – Da er det billigere å ta på seg litt extra ull enn å fyre opp kablene 🙂 Meeen, enn hvor mye eg er glad i ull på beina er det lite som slår følelse av å valse rundt barføtt når været tillater det! De siste dagene har det vært sol fra klar himmel her ved havet, hvis eg står på solstripene på parketten kan eg kjenne at sola varmer! Ååå eg gleder meg til å valse inn og ut på
terrassen både med og uten tøfler 😀 

 

 

 

Desigent av Mieka John

 

En idé eg så for noen år siden var ei som skulle gi husgave til noen som hadde kjøpt seg nytt hus. Hun hadde strikket en HAUG med tøfler i alle størrelser og farger. Fylte opp en fin kurv og ga dette i gave. Meningen bak det var at den skulle stå i gangen klar for alle gjestene til familien. DET var en gullgave syns eg! Samme gave er jo også et flott hyttegave. Tenk så velkommen gjestene må føle seg? Koselig gave 😀

 

HESTIA SLIPPERS
Bildene over
2 størrelser

 

 

* * * *

 

 

Oj Oj ikkje visste eg at mine nattvandrende tanker kunne skape så mye engasjement! Fra eg sto opp til for litt siden har eg sittet å lest meldinger og svart på mange. Postet innlegget Sliten – Ikkje det samme som psyk før eg la meg i natt og etter hva eg kan se er me “heldigvis” mange i samme båt. Det krevet mot å si NEI og sette foten ned, det er vanskelig, det ER slitsomt. Når du har klart den noen ganger og de fleste begynner å skjønne at du faktisk mener alvor så blir det bedre. Du må bare komme deg over bøygen og da vil du også etter hvert klare det uten å få så dårlig samvittighet – Det tar bare litt tid.

FREDAG! Sola skinner og det er 7 grader, søren ikkje verst! Det bugner av snøklokker og krokus på hele uteområdet her og DET gjør noe med oss. Er nok ikkje lenge før me får lapp i postkassen om felles dugnad. Det er noe med våren, ja det er jo en ny start hver år og i dag skal Dib kjøpe nanotape for meg på vei til jobben. Da skal du søren ikkje se vekk i fra at det begynner å komme opp passende perlerier ut! Det er på høy tid!

Ellers? Vel…eg har så smått begynt å TENKE påske (Haha det har eg gjort ei stund da)

 

 

 

 

Det er godt mulig at det skjer noe mer med disse kulene i dag, mye mulig at eg må male noen flere også! Kom plutselig på noe annet som eg også MÅÅ lage! På Rema har de nå begynt å selge slike mine påskeliljeløker og da må eg ta en Reprise på fjorårets påskepynt! Det er søren meg noe av det kjekkeste! Må nok vente litt sånn at ikkje alt er avblomstret når påsken først er her 🙂 Men, få i hus litt gips så er du klar når det skal lages. Har prøvd diverse gips, men eg vil anbefale DENNE for den blir sååå glatt og helt snøhvit.

Men ok, nå er det snart ut på handel!

 

 

LAG DEG EN
GOD FREDAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

2 kommentarer

Siste innlegg