HARRY POTTER – Svenske Strikkeoppskrifter

Designet av Lotta Lundin

 

Heeelt tilbake til 2002 da Dib ble født har i grunnen Harry Potter vær en del av vår familie for å si det sånn. Dib var en veldig snill baby og liten gutt, men så snart han kunne begynne å bevege seg var han over alt og var ikkje så glad i å sove! Tilfeldighetene ville at det var en HP film som ble satt på en kveld eg holdt på å legge han. Han ble dam stille og lå med store øyne og bare lyttet. SIden har han sikkert sett alle filmene flere ganger enn hva eg kan telle og så snart han begynte på skolen var det bøkene som sto øverst på Julegavlista til samlingen var komplett. Bøkene er lest fra perm til perm flere ganger.

 

HP BEANIE
Bildet over
1 størrelse

 

 

 

Dib 4,5 år

 

Da eg fikk tak i DENNE BOKA var Dib i LykkeLand og ble plutselig veldig interessert i hva eg strikket på til en hver tid!! Å ja, det ble noen plagg og om genseren stakk litt var det aldri et problem for det var jo HP! 🙂

Har i grunnen ikkje funnet sååå mye strikkedesign av HP som er virkelig flott, men Lotta Lundin som er designeren bak det som er i dette innlegge har vanvittig flotte design! Ble ganske så blåst av banen for å si det sånn!
En HP lue er absolutt noe eg kunne tenkt meg!

 

 

 

Designet av Lotta Lundin

 

Både luene og vottene strikkes i tynt garn på tynne pinner for å få mest mulig detaljert mønster,
sååå delikat og lekkert! Garn som er brukt er kjent for de alle fleste; Nord og Flora fra Drops.

 

HP 2 BEANIE
1 størrelse

 

 

 

 

Designet av Lotta Lundin

 

Med disse oppskriftene har du virkelig muligheten til
å skåre noen poeng når det gjelder gaver til en HP Fan 🙂

 

HP 2
1 størrelse

 

 

 

 

Designet av Lotta Lundin

 

HP 3
1 størrelse

 

 

 

* * * *

 

I dag stålsatte eg meg! Om noe skal bli gjort så må eg ganske enkelt gjør det selv! Nå er det på tide for på mandag i neste uke kommer det et firma her som skal rense alle avløp i alle leilighetene!! Oh MY for et styr det er da!
Mye blir jo snudd på hode, alle sluker må frigjøres, vasker skal “tettes” og skal tømmes. For vår del må me også frem med dusjen og koble den fra, mer eller mindre TØMME vaskerommet! OMG! Du har sett bilder fra vaskerommet vårt?? Hm hm Jepp nå må det vaskes kan du trygt si! Legger eg inn årene et par dager så står ting stille, ganske enkelt, så i dag tok eg sats og satte i gang. Samtidig som eg har vasket og hengt opp klær har eg også laget middag: Stekte kalkunkjøttpølser i brun saus m løk + poteter, grønne bønner + erter og gulrot.
Jepp, gammaldags husmannskost er ofte noe av det beste 🙂

Om ei stund skal eg kjøre Dib på trening her i Tananger fordi siden han er hovedinstruktør har han ansvar for alt av utstyr! Jepp, det skal bæres frem og tilbake…hadde jo vært sååå mye enklere om de fikk et skap nede på skolen, men men. Mens eg venter på han stikker eg bort til mor mi med litt middag i ei gryte. Fjordland pakken kan vente til i morgen 🙂 Strikking? Hmm vel, det ble vel 4 omg på ei høne mens eg så 1 episode av “22.juli”, men i kwell? Yes! Har store planer om å strikke ferdig den der oransje høne, men nå må eg straks fikse meg ready to go!

 

 

KOS DEG OG HA EN
FIN KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra ei fornøyd Vibbedille 🙂

4 kommentarer
    1. Det har kommet en ny offisiell Harry Potter strikkebok nå 😍
      Harry Potter Knitting Magic av Tanis Grey!
      Den må jeg ha selv om jeg ikke kommer til å klare å strikke all den flerfargestrikken på flere år enda 😂

      1. Ja eg har sett i den, eneste eg egentlig likte i den boka var noen fingervanter. Syns det ble litt fargerikt på feil måte. Boka eg har er veldig delikat og designene ser mer orginale ut 👍😊

    2. Lotta lundin har kjempemange flotte HP mønster. Er i gang med vottepar nr 2 med HP fra henne. Men de er sykt lange!! Så selv med normalt store hender er de alt for lange. Så jeg har modifisert mønsteret (les: kuttet ut litt mønster) på par nr 2 for å få de noen cm kortere. Håper de passer bedre da!

    3. Eg visste ikje at denne boka fantes når datteren min ville ha skjerf og hue. Så då måtte eg strikka ut fra bilder eg fant på nettet. Hu blei fornøyde så då blei jo eg og d ☺️

Siste innlegg