HEKKAN – Dette var farlig godt!!

 

Ja ja ja så bare måtte eg teste dette også da….Bringebær Sirup, bare eg brukte Rips og Jordbær 🙂 Man tar det man har i fryseren liksom. Brukte noe mer bær enn oppgitt i oppskriften og + bare på litt mer sukker, men at det skulle ta 10 min å lage var ei skrøne for dagen hehe Men enkelt? Ja så absolutt, dette fikser alle helt uten problem.

 

 

 

 

I 2 vendinger skal det siles, dette tok absolutt tid, er ikkje gjort i ei håndvending nei og heller ikkje noe du vil rushe, men men pytt pytt. Det skal ikkje koke direkte, men rett under kokepunktet….Den første tiden var det mye skum
og eg var nær ved å bare gi opp! Skulle jo “bare” ta 10 min så eg tenkte eg hadde gjort noe feil, eller at det ikkje funket med rips….Men så vettu, så skjer det noe….Skummet forsvinner gradvis og det blir seeeeigt og deilig! SMASK, den smaksprøven smalt i smaksløkene kan du si! JAMMY!!

Lot det surre enda en liten stund før eg bare tømte det på…

 

 

 

 

…resten av flaskene eg hadde til rådighet! Nå må eg få tak i flere flasker for nå vil eg lage flere siruper! Så deilig! Eg får servere masse is (Riskrem?) fremover tenker eg, for eg har ikkje så mange bruksområder som eg kan bruker dette på tror eg. Men, eg kan jo se for meg at dette kan være gøy og smakfult til å ha i baren hehe Eg får teste litt etter hvert i KaffeBaren min her på kjøkkenet. Vil, og SKAL lage Kokos Sirup og selvfølgelig Ingefær ♥ Spennende!

 

 

 

 

Men nå tar eg kwell med denne karen her! Har ikkje helt bestemt hvilken type dette skal bli? En søt en? Eller en…Psyko en?? Mmm får se hvordan det utarter seg etter hvert, herlig å kna litt leire 🙂 Tja, hva skal eg si…Det ser jaggu ut som MocinaDesign og eg skal på Marked/Messe neste år også!?!? Ei diger ei i så fall, tror me begge har parkert litt i tenkeboxen et øyeblikk, men absolutt fristende 😀 Der kan man ta med seg alt!! Ergo trenger eg ikkje tenke “Strikking”, men hva eg vil + mat og drikke faktisk! Jadde, det passer nok supert for moi! Ikkje bare det, men det beste av alt?? Det er gratis for besøkende – SÅNN skal det være 😀 

 

 

KOS DEG OG HA EN
BEHAGELIG KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg