Helgehandel – Eller, kanskje ukehandel!??

 

Som vanlig på en fredag har eg vært på handel da vettu! Både for oss og for mor mi. Mor mi skulle ha en god del så eg tok runden 2 ganger for å unngå kaos! Er ikkje alltid helt enkelt å gå rundt med 2 lister; På Rema her starter man i brødvarene og frukt/grønnsaker, sklir opp gjennom fisk/kjøtt avdelingen, svinger innom ost/pålegg, forbi kjøleskapene og bort over litt tørrvarer og “BÆM” der står det et “Grovbrød” på mor mi si liste….Åååå da er det bare å gå tilbake til start…Skjønner? Dette skjer som regel flere ganger når eg går etter begge handlelistene samtidig. Derfor handlet eg ferdig mor mi sitt først før eg tok runden for oss selv 🙂 Ble ingen bakovertur i dag 🙂

Nå om dagen er det 20% på frukt/grønt, ja det blir jo litt det, men det eg ikkje visste før eg betalte var at det også var 30% på alle Toro produktene (Personlig Æ-kupp) ! Snakk om flaks! Inni mellom fyller eg hylla i skapet med diverse halvferdige middager, ja som supper og sauser. Lasagnen var faktisk på “tilbud” å Kiwi 🙂

 

 

 

 

Følte at flere av varene eg kjøpte hadde en lavere pris enn vanlig!? Det er jo digg! Fårikålkjøtt? 49,- pr kg 🙂

Men altså; Helgehandel? Eller Ukehandel? Eg har i grunnen alltid drømt om å kunne Ukehandle, men har vel egentlig aldri helt fått det til…Nå det siste halvåret eller så der i mot begynner eg å få dreisen på det!
For det første kan eg takke Corona for det, og for det andre kan eg takke…

 

 

 

 

…de 2 fantastiske Kombiskapene me fikk av Amira i fjor sommer!! Disse skapene i seg selv ga meg et skikkelig kick bak til å få system på kjøkkenet! Du husker jo at eg tømte skuffer og skap? Eg laget systemer her fra til…..MÅNEN! Ja nå er eg ganske “saiko” når det kommer å holde orden!
Derfor blir det også så mye enklere å ukehandle!

Det er bare å ta en kikk i skaper, kjøleskap, frys og VISP så ser eg jo hva me trenger.

 

 

 

 

Hele 4 romslige skuffer er ganske digg!

 

 

 

 

Da me fikk kombiskapene satte eg meg i hodet at slike bokser måtte eg ha!! Helst ville eg ha minst 2 stk,
ble der i mot rådet til å kjøpe en, prøve den og evn kjøpe flere.…Nå har eg fjernet denne fra kjøleskapet
og alt av “brødmat” har me nå…

 

 

 

…HER! Alt i denne skuffa kan du klaske rett på ei brødskive! Den hvite boksen over ble til slutt et mareritt, fordi: Når gutta i huset skulle ha ei kjapp skive så tok de aldri boksen ut av kjøleskapet, neida, de vippet lokket av mens den sto i kjøleskapet, lirket ut det de ville ha….Åsså ble lokket liggende på snei…Da ble det liksom “dogg” under lokket, osten og pålegg “svettet” og det var ikkje bra!

 

 

 

Bortsett fra litt BountyKuler som eg laget til jul er jula nå offesielt spist opp! Nå er det tilbake til det “vanlige” snopet og skuffa er igjen fylt opp! Tja, tror eg kan begynne å kalle handlinga vår for Ukehandel nå altså, selv om eg alltid sier eg skal “Helgehandle”. Det eneste me muligens trenger før neste fredag er kanskje litt melk, eller et brød, kanskje dopapir? Det er som regel en av de tingene som blir tomme 🙂

Neste uke kan me ha f.eks Fårikål, Kjøttkaker i brun saus, Blomkålsuppe med masse blomkål (og brokkoli) Fiskeboller i hvit saus, Seiebiff, Mexikansk tomatsuppe, fiskegrateng, plukkfisk, fiskesuppe med teskjeboller, spagetti – Så ja du ser? Eg HAR planlagt MASSE middager fremover og akkurat det har eg blitt mye flinkene til etter at Corona kom…Jaggu godt det kommer noe positivt ut av denne merkelige
situasjonen me alle befinner oss i…Sukk…

Men altså, nå har eg hatt meg en lang og god dusj, eg har putta litt nachos i magen, litt go`saker er satt på bordet og eg er klar for kwellen! Før eg helt klasker igjen pc`n skal eg trekke 2 stk som skal får hver sin materialpakke på mine kyllinger – Det innlegget kommet ganske snart, før du aner vil det si 🙂

 

 

 

LAG DEG EN GOD KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg