HELT ENKELT! – Gratis Strikkeoppskrift

Designet av Purl Soho

 

Det er mye sant i ordtaket; “Det er enkle er ofte det beste”, noe dette er et godt eksempel på! Ikkje bare er det en enkel klut, men den gir meg også litt sånn nostalgiske minner fra kjøkkenet i barndomshjemmet anno 70-tallet 🙂 Selv om det er enkelt er det muligens ikkje like enkle for alle å strikke. Det er patenstrikk og nå kan eg bare snakke for meg selv, men på en måte er det litt vrient syns eg! Eg har nemligen lett for å bli usikker på hvilken pinne eg er!?! Skal eg snu strikketøyet eller skal eg skyve det tilbake? Skjønner? Joda, eg lager meg alltid et form for system slik at eg skal krysse ut hver pinne eg har strikket, men da er “problemet”: “Husket eg å krysse ut forrige pinne, eller…?” Skjønner? Hvis ikkje, vel, det er sånn en gullfiskhukommelse fungerer *humrer* Utover det har eg strikket ganske så mange 2 fargede dobbel patent kluter og garantert rekket opp like mange pga grunnen nevnt over! Ja for HVIS eg strikker en feil så har eg ikkje peiling på hvordan eg rekker opp, men utover dette så syns eg det er skikkelig kjekt å strikke kluter på denne måten 🙂

 

 

Designet av Purl Soho

 

Disse klutene er strikket i DETTE GARNET som det også akkurat nå er 15% på 🙂 Ellers så bestemmer du jo selv, men hold deg til et tynt bomullsgarn 🙂

 

FARMHOUSE DISHTOWELS
Bildene over
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

Designet av Purl Soho

 

Vil du ha en enda enklere klut? En som du gjerne kan strikke mens du lukker øynene og soler deg? Ja da plukker du med deg denne oppskrifta. Klutene er strikket i noe tykkere bomullsgarn med Lin, nemligen DETTE 🙂

 

PEBBLE DISHCLOTHS
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

Designet av Purl Soho

 

Hvis du har vev og har styringa på det, ja da er gjerne dette noe for deg? Ååå skulle vel ønsket at eg hadde en veve….er så mye fint å lage!!

 

CLASSIC WOVEN DISHTOWEL

 

 

* * * *

 

Ok, la meg ca akkurat kl 00:00 i natt, sovnet vel sånn rundt 1 halv 2`ish, utrolig mange som er ute å vandrer, synger og hojster MIDT PÅ NATTA!!! JISES!! Bakdelen med å ha vinduet helt åpen! Jaja alarmen durte kl 04.30! Tror eg spratt opp i sittende stilling, det er jaggu ikkje ofte skjer! Dib var allerede våken og ferdig kledd, egentlig klar til å kjøre, men eg klarte å overbevise han om at det tar KUN toppen 5 min å kjøre til flyplassen *fniser*. Selv om eg på laaangt nær var våken ble eg med han inn på flyplassen halv 6!!! Hvem er egentlig våkne da?? Vel, det så jo ut som at halve Stavanger skulle rømme til syden så me var slettes ikkje alene om å stå opp tidlig! Innsjekking og alt gikk som smurt og ganske kjapt var ungdommen klar til å bare får foreldrene ut av flyplassen haha Ahaaa minnes den tiden der ja, når eg var 17, nesten 18 og skulle til Mallorca for første gang….HELDIGVIS skal Dib “bare” på treningsleir i Trondheim da hehe Føles ganske mye tryggere det da 🙂 Eg håper bare at han får en av sine livs BESTE uker denne uka! Masse flotte folk og eg har hørt at det er utrolig fint i Surnadalen 🙂

Vel hjemme igjen klarte eg å overbevis Ali om at han burde sove litt til nå mens det er svalt og godt, noe eg også sikkert burde gjort, men eg føler meg kraftig underernært på Me-Time så eg sitter å NYTER noen rolig timer heller. Sola har stått opp for lengst, men heldigvis er den ikkje kommet mer enn en halv meter inn på terrassen foreløpig. Garantert at eg sikkert trenger et par timer på puta i løpet av dagen, men først skal eg nyte morningen 🙂

 

 

 

 

LAG DEG EN SKJØNN DAG!

 

 

 

 

Go`klem fra ei Vibbedille på lading 🙂

7 kommentarer
    1. Har strikket og heklet en del kluter. Ikke i patentstrikk, men bare helt enkle. Funker helt greit.
      Ha en fin dag!.🤗

    2. Hei. Den patentstrikkingen likner veldig på falsk patent. Du vet nok hvilken jeg mener!! Hilsen fra varme grader i nord:-):-)

    3. Helt enig! Strikk eller lag en fin dag! Perfekt med litt lett bomullsstrikk i denne varmen. Godt og varmt i Trøndelag nå, og da blir trøndere bare enda triveligere. 😀☀️

    4. Den garnpakken hos Purl Soho var både utsolgt og sinnsykt dyr 😂
      Har du forslag til et godt garn som man kan bruke istedenfor og som man får kjøpt i den lokale strikkebutikken/på nett her i Norge?
      Jeg har aldri strikket en eneste klut i mitt liv, men disse var så fine så kanskje de kunne bli julegave til foreldre/svigerforeldre ❤️

      1. Hvis du vil ha så og si det samme garnet som inneholder Pima Bomull så har Garnius nå tilbud på PIMA BABY fra Du Store Alpakka (Det selges jo også i butikkene) ellers så har du PELANA fra Rauma som er 50/50 Pima og Merino, PETUNIA som også er fra Rauma er Pima bomull og det er mitt favorittgarn til kluter. Ellers kan du jo bruke et vanlig godt bomullsgarn som er godt til kluter 🙂

Siste innlegg