Herlige Hettegenser – Norsk og Gratis Strikkeoppskrift

Reklame | Du Store Alpakka

Designet av Iselin Hafseld/ Du Store Alpakka

 

EEEGENTLIG hadde eg tenkt å bloggen om noe heelt annet akkurat nå, men plutselig føyk timene, det ble ettermiddag og eg måtte inn til Stavanger å hente Dib siden bussene streiker *trekker pusten* og når me kom hjem var det for mørkt å ta bilder! *litt irritert* Er jo alltid litt annige når eg har laget noe eg har lyst å vise, men meeeen, det får bli i morgen. Har snappet litt fra dagen i dag, men det ferdige resultatet kommer her på bloggen!
Det ble veldig fint og ja, eg GLEDER meg til å pynte til JUL! Ho Ho Ho

Anyway! En deilig og digg koseliggensere MED hette strikket i Faerytale (<—Visste du at det er 58 farger i det garnet???) er jo heller ikkje til å forakte sånn på en mandagskwell 🙂 Eg elsker jo hetter + eg har strikket en kjole
i Faerytale og den er florlett, lun og kosete/varm, ja nesten som en drøm å ha må seg ♥

 

 

Designet av Iselin Hafseld/ Du Store Alpakka

 

Hele genseren strikkes i et deilig ribbemønster med en søt flette i raglanfellinga – Blir nesten ikkje bedre enn det! Du vet: Detaljene! Genseren har I-Cord snor i hetten/halsen, eg VET at eg hadde brukt et annet garn til den.
Eg har sånn strikkemølle til å lage slike snorer og da funker for det første ikkje med Faerytale garnet og for det andre syns eg slike snorer blir penere i noe glattere garn. Mulig eg hadde valgt f.eks Mini Sterk i en farge som passet, eller og mest sannsynlig hadde eg sett hva eg hadde i stæsjet mitt som passet 🙂
Det er jo ikkje all verden med meter du trenger 🙂

 

CARIN HETTEGENSER
Bildene over
Fra 92 cm til 126 cm i overvidde
Norsk og Gratis Strikkeoppskrift

 

 

* * * *

 

 

Er litt spent på hvordan inngangspartiet vårt ser ut i morgen….Alltid spennende hvis eg har stått der ute med spraylim OG glitter!! Spesielt når det er mørkt og eg tror eg har fått ut mye mindre glitter enn det som egentlig er tilfellet…Jepp sånn kan det gå *ler* Satser på at eg kan sjekke før Ali ser det i morgen og DA kan eg lett slenge ei bøtte med vann over det hehe Om det er litt voldsomt hehe Hadde aldri trodd at eg skulle syns det er ok med glitter igjen, vel…på noe i allefall! Er veldig spent på hvordan dagens prosjekt ser ut i daylight! *humrer*

Jaja nå skal eg ta å strikke litt og heller prøve å komme meg litt tidlig i seng, har en del på tapetet i morgen også. Dagene frem mot jul går fort vettu Ho Ho Ho

 

 

HA EN FIN KWELL
OG SOVE GODT

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. Får ikkje lagra hettegenseren. Ikkje på bloggen og ikkje på Du Store Alpakka. Har aldri vært ute for det. Kan det være mitt nett eller?

      1. Ja det var noe rart der. Men, hvis du klikke rpå knappen ved siden av, der hvor du kan kjøpe Garnpakka, klikk den, der du kommer inn kan du laste ned oppskriften. Sikkert bare en liten bugg hos HOY 🙂

Siste innlegg