Herr Sørensen; Årets Påskevert stiller med deilig garn!

 

Nå er det faktisk 3 år siden (Tiden flyr ja) at Familien Sørensen herjet her på bloggen hele påsken og i år blir det et lite gjensyn. Eller, det er bare Herr Sørensen som hadde muligheten å bli med. Fru Sørensen og Søren Jr er allerede dratt på påskeferie…! Siden Fru Sørensen overhodet ikkje er glad i å gå på ski, ja hun orker jo heller ikkje lære seg det da for 3 år siden fikk hun endelig gjennomslag om drømmepåsken: Hun og Søren Jr har dratt 10 dager til Granka!! Der skal hun sløve på solsenga sammen med masse deilig strikketøy, og Søren Jr? Vel, han skal i det minste stå på vannski! Så sånn ble den påska….Herr Sørensen skal jo uansett være fyrvokter denne påsken, en gammel drøm han har hatt. Spennende å overnatte på 100 år gml fyr med både knirkete dører
og dårlige gulvplanker, så på hver sin kant av kloden skal de få hver sin drømmeferie.

Det ser ut for at Herr Sørensen kan starte sin ferie allerede i morgen, i allefall om me skal stole på værmeldinga! Det beste er jo å komme seg ut på hjul litt tidlig slik at man kan utnytte dagen, eg er i grunnen klar og Herr Sørensen er i full gang med å rasere garnhyllene mine! Spørs om eg ikkje må tre støttende til for fjærkledde armer og cellofanposer, sløyfer etc fungerer visst nok dårlig….I allefall ut i fra glosene han serverer! Så ja, han og eg har litt å gjøre i dag, sekken skal pakkes og eg skal i tillegg lage og servere taco, men eg var jo oppe relativt tidlig så eg får nok tid til både det, støpe litt mer og tegne litt inni mellom….Ja du vet, den ene basillen tar den andre!

 

 

 

Et lite tilbakeblikk på den flotte påsken i 2021 🙂

 

Om du har lyst å strikke din egen Hønefamilie finner du oppskrift
og mønster (Alt er Gratis!) på hele familien + alt tilbehør HER INNE 🙂

 

I går fikk eg spørsmål om eg ikkje skulle støpe påskeegg….Hmm faktisk tenkte eg på det her om dagen,
men har ikkje gjort det ennå og vet ikkje helt om eg “gidder” i år…Eg laget det noen år mye fordi
mor mi syns det var såååå koselig å ha på bordet.

 

 

Er jo veldig fint….har faktisk også et brett med mini Stemor stående i gangen….Får se…Men, uansett;
Lag deg et du! Hva og hvordan du gjør finner du HER – Bare å sette i gang 🙂

 

Nå skal eg få i meg noe mat og så skal eg rydde og vaske litt på kjøkkenet…Det må være rent og ryddig når eg litt senere skal lage til Taco – Ungene sine Påske”egg” står klar på Hobbyrommet og de får det denne helga så kan de kose seg hele påske – Selv om de skal litt på jobb inni mellom også 🙂

Nå hører eg det går litt vilt for seg der inne på Hobbyrommet så eg tror eg må inn å ta litt styringa før det går helt galt…! Me er ikkje helt enige om hvor mye garn som må til heller….
eg prøver å si at ett nøste er på langt nær nok…*fniser*

 

 

 

HA EN FIN LØRDAG

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

3 kommentarer
    1. Så herlig. Husker godt familien Sørensen og deres påske. Satser på at fruen og jr. sender et postkort fra Granka.
      Nå minnet du meg på at slike egg til å ha blomster i har jeg stående. Bør finne dem og sette noen påskeliljer i.

    2. Fin familie 😀 Jeg heklet mus og rotter et år jeg. Men det er jo ikke så rart. Noen hadde kidnappet Salt og Pepper, og det er ikke tull en gang… Men de kom til rette heldigvis 🙂 Og i mellomtiden måtte jeg jo ha NOEN dyr…

Siste innlegg