HI DEAR FRIENDS, IT`s NEW YEAR!

Designet av Natasja Hornby

Du vet jo hvor fort tiden flyr så her gjelder det bare å få garnet på pinnen og sette fart på en deilig VÅR-Genser! (Ååå tenk du?? Det er søren ikkje lenge før det er VÅR!)
Ja før du vet ordet av det er det påske og en deilig lett genser i Noble fra Holst er neste på sin plass om du skal ha en herlig By-Påske 🙂 Om du er mer glad i en genser med bomull i seg ja da kan eg jo anbefale Coast fra Holst
Ahaaa for noen vidunderlige garn!
 

 

JUNO
Bildet Over
Fra 76 cm til 138 cm rundt brystet
fordelt over 7 størrelser
GRATIS Strikkeoppskrift

 

Designet av Natasja Hornby

Har du prøvd ut Mosaic teknikken noen gang? Det er kjekt det kan du tro og ikkje er det noe vanskelig heller! Ååå det blir så fint vettu!

 

LUNAE
One Size
200 cm X 55 cm
20% på oppskriften frem til midtnatt den 31.desember

 

♥ ♥ ♥ ♥

 

Du, apropo VÅREN ♥ Ahaa eg GLEDE meg sånn kan du tro og eg håper den kommer TIDLIG!! Ja og at det blir varmt i jorda tidlig + at det IKKJE må plaske ned for eg har MYE eg skal gjøre denne våren 🙂 Mulig eg nevnte det i høst, men han Ali har laget en DIGER kasse til meg som står på terrassen og i den skal eg plante!! JuHuuu Masse grønnsaker skal eg plante! Ja det er nummeret før eg kan si at eg har GrønnsaksHAGE *humrer* Kassen er temmelig stor ser du og dyp! Kanskje eg får lokket han til å snekre enda en kasse(?); En til grønnsaker og en til diverse urter! Elsk på det liksom!

Planter du grønnsaker i kasser? Hva planter du i såfall? Frem til nå har eg kun plantet Reddiker og Salat fordi de plastkassen eg brukte var ikkje mer enn noen cm`er dype med jord. Nå der i mot blir det vel ca 45 cm dybde med jord 🙂 Har jo lyst å plante ALT!! Diverse Salat MÅ eg ha, ingen vei utenom! Reddiker og Neper er en god vinner, nå kan eg jo også ha litt Gulrøtter siden dybden er bra. Prøver å tenke på hva som blir godt i en salatbolle så Sukkererter har eg i ei stor krukke med klatrestativ, men hva mer er godt å plante i en stor kasse?? (Har hatt CherryTomater før, men det blåser en del her om sommeren og det tar knekken på tomatene siden det er dårlig med le…) Har du noen favoritter? Kunne tenkt meg Squash også, men de plantene trenger sååå stor plass! Hvis han lager en Krydderkasse også da skal eg ha Bladpersille og Bladkoriander! Ahaaa det er Favorittene over ALT!! Bruker du Bladkoriander?? Mmm det er virkelig en undervurdert krydder for fytti katta ei god gryte med en neve friskhakka Koriander er himmelsendt kjempegodt! PRØV! Andre krydder? Hmm Sitronmelisse og Mynte, jepp, lag deg en fantastisk kopp med Te sier eg bare 🙂 Å ja Mmmm BASILIKUM må eg jo ha!! Å å å PIZZAKRYDDER det er jo godt, ikkje det?? Eller Timian blir vel det ja haha Ja og Oregano 🙂 Tror jammen meg eg må kjøpe en litt stort Mort slik at eg kan tørke og knuse krydder 🙂 Så ja, du skjønner gjerne hvorfor eg gleder meg til våren?? Har virkelig savnet å kunne plante skikkelig for det er så kjekt 🙂 Fortell meg gjerne hva du planter!

Noe som eg KUN har fått til en gang i alle de årene eg har hatt mulighet å plante er MiniGresskar! Sånn som brukes til pynt vettu 🙂 Tror de er litt kresne 🙂 Mulig eg får sette opp en liten kasse eller noe i kroken ved inngangspartiet! Der vil de ikkje få så mye regn om det skulle regne mye + de er litt i le for vinden 🙂 Hmm muligens det kan gå bra da! “Kom mai du skjønne milde….” *Nynner*

Men NÅ? Nå MÅ eg ut på den der “snope”butikken min i Hillevåg! Ali og var der jo en tur på torsdag fordi eg trengte noen reservedeler, men….eg ente jo opp med å kjøpe flere andre ting og glemte det eg skulle ha! Siden det nå kommer til å bli stengt noen dager bare MÅ eg ha den reservedelen! Det typisk er jo at nettopp når det er stengt så trenger eg den og DA er det krise hvis eg ikkje har den!
Hva skulle eg vel gjort da da?? Tør ikkje tenke på det en gang!

Så ja, me får skravles litt senere i dag for det eneste eg skal gjøre når eg er tilbake er å vaske håret, dusje OG strikke 🙂 *Me-Time* og KoseTid 🙂

 

KOS DEG SÅ LENGE OG HA EN
DYNAMISK OG DEILIG LØRDAG!

 

Go`klem fra ei Stolt og Fornøyd Vibbedille 🙂
Røykfri i 15 dager!

3 kommentarer
    1. For en flott genser 🙂 Gratulerer som røykfri også. Jeg sluttet for 10 år siden. Det hjelper å strikke litt da ja 🙂

    2. Gratulerer som røykfri. Jeg sluttet 12.feb.etter å ha røyket i over 30 år.Fikk influensa og var så dårlig at jeg ikke kunne røyke.Hadde niktotinplaster og nikotintyggis den første tiden.Var 2mnd uten noe og det ble bare værre. Til slutt prøvde jeg å dampe. Og det har jeg gjort siden. Er blitt totalt avhengig av den og damper aĺle steder jeg ikke røykte😀Målet er å slutte med den også,men det får bli når det blir. Du er i alle fall heldig som bor så nærme snopebutikken.Ha ei fin helg og lykke til videre 😀Hilsen Gry

      1. SÅÅÅÅ GØY og ikkje minst motiverende å høre! 🙂 Eg teste ut plaster i fjor, men KUN 3 dager!!! Tror hun på apoteket ga meg alt for sterkt plaster for eg svimlet herfra til evigheten! Dampen har virkelig reddet meg og helt ærlig?? Eg ELSKER den og savner ikkje sigaretten en plass!! Dette er perfekt + eg får i meg såååå mye mindre nikotin enn det eg gjorde da eg røykte! Det beste er jo at man slipper den skumle Tjæra og alt den andre dritten!! Etter hvert vil eg kutte ut det lille eg har med nikotin, men slik eg ser det nå kommer eg vel aldri til å slutte med damp! Trodde ikkje det var så godt å “røyke” vannmeloner og jordbær haha Snopebutikken min har også nettbutikk! Du kan jo sjekke ut den? nosmoke.no 🙂

        Masse Lykke til videre med deg! Hekkan me er flinke! 🙂

Siste innlegg