Himmelsk Fiskegryte + Deilige, gratis oppskrift

Designet av Anne Bank Nielsen

 

Fisk er BRA for alle, det er i allefall sikkert og visst 🙂 Selv for de aller minste kan det være nydelig å bite i en fisk, spesielt om man venter på tennene 🙂 Biteringer er alltid populært, koselig å hekle. Bruk fantasien og lag din egen fantasifisk eller følg oppskrift her som er helt gratis. Du kan laste den ned enten på dansk eller engelsk.

 

FISH RATTLE
Dansk og Gratis Hekleoppskrift

 

 

 

 

 

 

Siden ingen så ut for å påta seg kjøkkentjenesten i dag tok eg affære å stakk på butikken; Eg ville ha fisk- Det har eg hatt lyst på lenge! Hadde funnet ei Fiskegryte på nett som eg ville teste ut og for å lage den manglet eg et par ting, bla fisk! Eg brukte 2 pakker av den frossne Lerøy torsken 🙂 Ble hurtigtining i varmt vann i dag 🙂 Eg hadde dobbel mengde med torsk og droppet laksen, doblet grønnsakene, men eg brukte kun 1 matfløte og det gikk flott. Hadde både en terning fiskebuljong og grønnsakbuljong oppi. I tillegg hakket eg også en halv svær purreløk opp i. Oppskrifta på denne gryta (Som eg virkelig kan anbefale) finner du HER INNE. Eg skulle jo ta et noe mer delikat bilde av tallerken da…meeen så ringt Amira akkurat når eg skulle spise og der med glemte eg det,
så da ble det bilde i gryta da…

Ved siden av kokte eg små gule poteter og en brokkoli 🙂
Nydelig, så ja, denne skal gjentas!

 

 

 

 

 

Mellom klevask, matlaging OG handling har eg sittet her å koset meg! Ramlet jo over de perfekte figurene i går som eg vil ha ute gjennom sommeren! Åååå de er sååå fine! Bare vent å sjå 🙂 Mener serien består av 6, eller var det 9 figurer? Anyway, eg skal jo ha alle of course! Skal legge inn en perlebestilling hos Rito i kwell, men eg har litt lite svarte perler og akkurat nu er Dib innom en lekebutikk og bare kjøper noen poser til meg. Kan ikkje risikere at eg må sitte å vente på perlepakke i posten vettuuu hihi

 

 

 

Designet av Ann Myhre/ Pinneguri

 

Tja, nok en gang syns eg disse Humle Sokkene til Pinneguri passer supert i et innlegget! Elsker de sokkene hennes og en dag skal eg strikke de, bare vent å se 🙂 La humse suse vettu 🙂

 

THE BUMBLEBEE SOCKS
Norsk og Gratis strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

Før eg helt tar kwell med strikketøyet skal eg skli ned ved spisebordet igjen å perle ei stund til 🙂
Har en maskin med klær å henge opp også, men den er ikkje helt ferdig ennå 🙂
Ellers er eg i grunnen klar for å la roen senke seg her i stua.

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
KOSELIG KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

5 kommentarer
    1. Et lite tips bare; neste gang du skal tine fisk, legg den i kaldt vann. Men ha en tett pose på fisken. Det går veldig kjapt.
      Fisk er jo bare så godt, jeg spiser det flere ganger i uka. Så jeg vil anbefale alle å spise mer fisk. Sunt og godt!

    2. De biene har jeg nå også sett ferdig laget i bloggen din 🥰 Og forelsket meg helt i de. Er det kjøpeoppskrift på de noen plass på nett? Satt åå pinterest å då, men var liksom ikke de døte digre biene jeg fant.

      1. Ble både 1 og 3 skrivefeil i kommentaren min så sent på kvelden så jeg. 🙈

Siste innlegg