Høstens Strikkeprosjekt er i boks! Ser du hvilket?

 

Har sagt det før og eg sier det igjen: Eg er garantert den stregeste strikkeren som har gått på 2 bein, ingen underdrivelse en gang! *ler* Med det mener eg at når hele Norge strikker det samme designet så har eg ofte lett for å styre unna, eg mister liksom interessen selv om virkelig er forelsket i designet. MEN! Det er aldri for sent MoHaaa Ser du?? Seeer DUUU hva eg har kjøpt?? Fikk den i posten i dag!! JuHuuu I år skjer det, JEPP! Eg skal strikke STRIPA til Bitta og eg kjenner eg gleder meg masse for eg syns at det er det kuleste skjerfet ALL TIME! Enkelt, tidløst og sååå *Trommevirvel* er det KUN ribbestrikke ♥ Du vet, Rille- og Ribbestrikke er det beste eg vet, eller noe av det fineste eg vet 🙂

Eg har siden boka kom ut…det var vel i 2018 hvis eg ikkje tar feil (?) sagt at DEN boka skal eg ha….Det har liksom aldri blitt at eg har kjøpt den, har alltid vært noen annet der og da som var viktigere. Her om dagen ramlet eg over et bilde på FB av en bokstabel, det var ei som skulle selge diverse strikkebøker, la hodet på skakke, leste titlene og der lå den, sendte Pm med en gang og VIPS så var boka endelig mi 🙂

 

 

 

 

Se bare så flott det er! Vet mange har strikket det i Air, men eg er ikkje sååå glad i det garnet. Ja jo eg strikket en genser i det for et par år siden, aldri brukt den genseren. Det blir på en måte for lett så eg må finne et annet garn 🙂

Hvis du fortsatt er på jakt etter oppskriften på dette skjerfet så finnes den fortsatt KUN i Denne Boka. Bitta har gitt klar beskjed om at det ikkje vil bli noe singeloppskrift av dette skjerfet. Det ble et heftig rabalder høsten`19 da det ble ei ny Stripa Bølge for mange mente det var uhørt å måtte kjøpe ei heeel bok når det kun var ei oppskrift de ønsket. Men det kan eg si, eg har bladd i hele boka og det er da mye mer enn “bare” Stripa som er verdt å strikke. Hvis du liker Stripa så godt er eg sikker på at DETTE STRIPA VINTERSETTET til Bitta også faller i smak,
tror nok at eg kommer til å ende opp med vottene også.

Nå må eg bare spekulere litt på hvilket garn eg skal kaste meg over
og ikkje minst hvilken farge det skal bli!

 

 

 

 

I morges la eg ut en filmsnutt på Snapchat av at eg kunne så vidt skimte at frøet hadde spiret, etter det er det nesten så eg har hørt at det gror! Nå når eg skriver dette har det allerede brettet seg helt ut! Jammen godt for da har eg jo sikret sommerens Agurkavling – Dette blir spennende! Ellers står det veldig bra til med alle frøene som står i stua å soler seg hele dagen. Måtte bare nattetemperaturen stige slik at eg kan sette de ut 🙂

Har vært propell i hele dag og har derfor allerede hatt meg en dusj og tatt helg, eller iallefall fredagen! Blir litt rundt på beina i morgen også vil eg tro, men men nå skal kwellen nytes. Dib har dratt for helga så det blir ei rooolig helg her hjemme, i den forstand at gitarene og slagverket blir stående helt tyst!! Noen ganger tror eg nemligen han prøver å løfte taket *ler* Tror, eller eg vet at eg bør male litt før eg rigger meg til med strikketøyet, men det er både avslappende og koselig så blir fint. Mulig eg må stappe en podcast i ørene for å finne den gode roen.
Morten og Vegard pleier ofte sørge for nettopp det.

Nok en gang: Tusen Takk for at nettopp DU stikker innom her hos meg 🙂

 

 

 

KOS DEG
OG NYT KWELLEN

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

12 kommentarer
    1. Altså, jeg har så lyst til å strikke, men jeg er så redd for å begi meg ut i det som ser så vanskelig ut.🥺Tenk om du kunne legge ut YouTube snutter med hvordan strikke ulike ting? Opplegg, øking, felling, ulike typer mønsterstrikk osv. ? I bloggen, eller som tillegg i Vlog…..
      Noe helt annet; vet du hvem «Tante Bø» er/var?Er det deg? Husker en dame som kalte seg det i Sol. Jærskalden, husker du ham?

      1. Ok, da er du sikkert ikke henne😉☺️ – og Tor Vidle er ukjent for deg. Tenkte bare bloggtanker og hvor du bor ift dette.
        Ha en nydelig helg🌹

    2. Lykke til med Stripa. Jeg har også styrt unna foreløpig.
      Husker det var mange som sleit, men regner med sat du løser det greit.

    3. Ser veldig fint ut, tror kanskje jeg hadde satset på å låne boken på biblioteket. Og air høres litt “lett” ut, blir jo for all del et deilig og mykt skjerf. Men kunne også tenkt meg et garn med noe mer hold og “tyngde” 😊 Så ser fram til litt inspirasjon til garn!

      Og Anno, det ligger allerede masse ute på YouTube, søk opp Vibbedille sine engelske oversettelser så har du også engelske videoer tilgjengelig, de er virkelig gode! De pleier først å vise på amerikansk (?) måte å strikke på, så europeisk. Vibbedille har helt rett i at engelske oppskrifter er godt skrevet, de forklarer så godt. Sammen med YouTube og Vibbedille sin liste over oversettelser er du i full gang 😉

    4. Ha-ha-ha. Der var det noen kjente takter, gitt. «Alle strikker» = nei, takk. Og jeg skulle IKKE strikke noen Skappel-genser. Var på inspirasjonstur i godtebutikken, og der hang en modell jeg bare måtte ha. Halte med hun bak kassa, pekte og sa garn og mønster, takk. Og hva var det tro ? En Skappel -modell….. Genseren blei en favoritt 🤣.

      1. Eg skulle heller ikkje ha Skappel (den første) men jaggu er det den første genseren eg har slitt ut! Elsker den fortsatt ❤️

    5. Har endelig fått somlet meg til å kjøpe boken jeg også, så her blir det også stripestrikk til høsten.
      Del gjerne garnalternativer du vurderer 😀

    6. Mye fint i den boka, jeg lånte boka på biblioteket.

      Ha en fin og rolig helg

    7. Yngste Sønn spiller trompet. Han hadde det som hovedinstrument da han gikk musikklinja på videregående. Ofte har trompetøving sammenfalt med når jeg har vært som mest sliten. Og noen ganger tror jeg det ikke var tilfeldig. Men én mor kan jo ikke kjefte på en elev som gjør lekser

      1. Eg spilte trombone som veldig ung aspirant i skolekorpset, trooor det var et mareritt noen ganger for mine foreldre…haha Uansett, sier bare en ting: ALT er bedre enn blokkfløyte!

    8. Jeg valgte å strikke stipa i minialpakka. Det ble nydelig om jeg får si det selv. men det var ikke til meg, det var en gave.

    9. Jeg bruker også å holde meg unna slik som «alle» vil ha. Heldigvis ble jeg vilt begeistret for Stripa med det samme boka kom ut, og strikket det med en gang, i Air 😉

Siste innlegg