HUMULUS – Fortsatt en favoritt!

Designet av Isabell Kraemer

 

En tilbakevendende favoritt er så absolutt Humulus og mange andre av Isabell Kraemer sine design…Alle genserene av henne som eg har strikket har eg hatt lyst å strikke om igjen og i flere fargevarianter. Humulus er altså intet unntak. Grunnen for at eg kom på denne er at den eg har er blitt en god turgenser og plutselig er eg langt inn i hylla med Østlandsgarn – Hadde virkelig gjort seg med i turkis!

Humulus er på ingen måte en komplisert genser å strikke, du strikker “bare” rundfelling fra toppen og ned.
Min erfaring med hennes oppskrifter er at de er veldig tydelig og godt forklart

 

HUMULUS
Bildet over
Str fra 93 cm til 160 cm i overvidde

Denne oppskriften er på 9 språk, Dansk er det nærmeste for oss om du ikkje må ha den på norsk. Personlig vil eg da anbefale den engelske og ved hjelp av DENNE LISTA vil eg tror det hele blir ren plankekjøring for deg 🙂

 

 

 

 

Denne strikket eg i `18 – Jaggu er det allerede noen år siden!
Holder seg akkurat like fin så det spørs om eg ikkje bare må fikse meg en til!

Sola skinner og været er helt topp! Skal etter beste evne tape opp det irriterende gnagsåret og komme meg ut på tur. Sjekket kartet langs sjølinja her i Tananger i går og eg troooor eg fant ei fin “løype” – Det gjenstår å se når eg er ute å går 🙂 Fra hvor eg sitter nå ser det tilnærmet vindstille ute så da er det bare å få
i meg litt havregrøt og få fart på dagen!

 

 

 

HA EN FLOTTERS DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

2 kommentarer
      1. Ja, håret mitt stoppet midt på rompa 🙂 I 2020 ga eg det bort slik at et bare unge jenter uten hår kunne får hver sin ekte parykk 🙂 Enkelte dager savner eg det litt (Vet Amira savner håret mitt hehe) men så kommer eg på hvilke helsikkens jobb det var å holde det fint 🙂 Føler mer at viltre og ustyrlige krøller passer mitt indre bedre *ler* Har heller ikkje helt funnet ut hvordan eg endre det bildet?? Har endret det på Googleog andre steder og tenkte at det bildet villepoppe opp over alt, det gjorde det ikkje haha

Siste innlegg