Hva er din favoritt?

Reklame | House Of Yarn (Garnlinker)

Designet av Julia Decker

 

Før eg havnet på nett og inn i den “elektroniske” Strikkeverden strikket eg ganske plain sokker; Bråt, hæl, kile
og swosj ut til tærene – Dvs uten de aller største hinderene. Et sted på veien tok det “av” med hælene syns eg, den ene flottere og kulere enn den andre – Om alle er like gode på, nei, det vet eg ikkje for eg strikker egentlig fortsatt veldig vanlige hæler. Min favoritt er, og har vært det veldig lenge; Forsterket Hæl -uten noe særlig mikkmakk. Eg har heller ikkje strikket sokker Toe/Up, det går fint å starte og øke til tå,
men stort lenger enn til hælen kommer eg ikkje.

 

 

Designet av Julia Decker

 

Dette er også TåOpp sokker og eg kjenner på det at eg veldig gjerne kunne tenkt meg disse!
Se på den hælen da!?!? STIIILIG!!!  Har vel egentlig heller aldri vært bort i sokker med patentstrikk.
Vel, eg likte i grunnen hele pakka her eg 🙂 I tillegg til alt det som skjer på disse sokkene kan du også bryne deg med tynne pinner med tynt garn! Deilig deilig 🙂

Hvis du vil ha litt gøyale sokker i tillegg kan du jo bruke et flott flerfarga nøst + et i ensfarget.
Fant litt tilbud på passende garn HER HER HER og HER

 

 

YA BASIC BRIOCHE SOCKS
Bildet over
16 størrelser!!
I dag, søndag (24/5) får du 20% rabatt på oppskriften

 

 

* * * *

 

 

Utover at det plaskregner kan eg jo melde om at Milo fortsatt har 0 interesse for den nye senga si…Må eg liksom smøre den inn med katteminte for å få han til å sjekke den ut?? Har flyttet senga frem på gulvet for at han i det minste skal SE den, men han går galant forbi. Hmmm tro om han syns den er stygg? Eller, kanskje han fortsatt straffer meg for at eg kastet den gamle? Det var ikkje så ofte at han sov den i den gamle, det har han egentlig aldri gjort, han sover helst på teppet i den andre skinnstolen eller i senga vår når han får muligheten. Kanskje han blir mer interessert når det Nye Teppet er ferdig? Kom faktisk ganske langt på det i går!
Det går unna når du starter med 3 masker og bare øker og øker.

Siden det er Eid i dag er det Ali som skal lage middag, og eg? Vel, eg skal bare en tur innom badet å stelle meg,
ta på ren kosedress og synke godt ned i go`stolen med strikketøyet og forhåpenligvis serien Lost 🙂 Eg gjorde jammen meg mer enn nok i går og litt helg må jo eg også ha. I morgen starter det som foreløpig ser ut som ei normal uke, dvs nesten slik det var før Coronoa. Det er flere dager med skolen på Dib + det blir trening hele uka—> ENDELIG!! De har jo ikkje lov å være over 20, det er ikkje problem for Dib sin egen trening, men det kan bli utfordring for barnepartiet han trener. Siden Taekwondo er en kampsport er det mye de ikkje kan gjøre så inn til videre er det mye teknikk, styrke o.l Uansett, godt å komme i gang igjen for ellers er det jo et veldig amputert treningsår og alle konkurranser er jo avlyst.

Men nå? Søøøndags STRIKK!

 

 

KOS DEG!

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. Flotte sokker. Jeg bruker også å strikke forsterket hæl på sokkene ,men jeg bruker bare de to første omgangene av de fire du bruker.

    2. Skulle gjerne hatt oppskrift på Uppsala slippers, men den fant jeg bare som kjøpeoppskrift og på engelsk.
      Jeg må ha den på Norsk. Er det mulig?

      Eva 😀

Siste innlegg