Hva fortjener en McDonalds middag?

 

Du kan trygt si at dagen tok en U-sving. Middagen kall det gjerne premie eller trøst om du vil, vitner jo om det 🙂 Eg var jo på hjul med mor mi tidligere, etter legebesøket kjørte med innover mot Stavanger og eg var innom Krissenteret hvor eg tildigere leverte masse hjemmestrikket og noe garn. De ble kjempeglad for alt det fine garnet de fikk i dag – Så nå er alle 13 kiloene gitt bort ♥ (Fortsatt er det noen som skriver “Ja Takk” på Facebook…)

Men altså, Hva fortjener en McDonaldsmiddag? Det er slettes ingen hverdagskost her i huset selv om begge ungene digger det! Ja jo eg syns det kan være godt noen ganger, eg liker nuggets, men blir som regel alltid uvel. Tror du skal bla langt bakover i bloggen før du finner en middag som dette noe sted. Me pleide som regel gå der 1 gang pr sommer med ungene – Alt for sjelden mente begge to. Derfor har gjerne en burger eller 2 blitt brukt som premie hvis de hadde prestert noe eller måtte gjennom noe, ja nesten som disse smålekene de alltid fikk hos tannlegen. Et eksempel er jo den gang Dib brakk armen, da var det innom McDonalds etter gipsing 🙂

I dag var en sånn dag, Dib ringte når eg altså var på hjul med mor mi…Han lurte på om eg kunne komme på sykehuset etterpå…Hæ? -Sa eg! KA HAR DU GJORT DEG?? Samtidig som eg tenkte at “Han ringer selv så sååå alvorlig kan det ikkje være”. -Eg har fått strøm gjennom kroppen så eg må inn å sjekke hjertet. Oookiiii...Eg kjørte mor mi hjem, svippet hjem om en lynkjapp tur før eg kjørt til sykehuset. Der satt han heldigvis allerede utenfor og var ferdig – Lynkjapp service der i dag, og var blitt klarert etter en EKG. Takk og pris 🙂 Det som skjedde var ikkje hans egen feil, men ting skjer, og heldigvis gikk det godt denne gangen.

SÅ ja, da måtte me jo kjøre dit han jobbet i dag for å kunne hente bilen. Me avtalte å møtes på McDonalds for har man vært på sykehuset så har man vært på sykehuset og da blir det Mc`rn. Han var jo kjempefornøyd med det kan du si 🙂 Ellers føler han seg fin, har vært litt rar i hånden hvor strømmen gikk inn,
men det var helt vanlig sa legen.

Nå der i mot er eg klar for en kopp eller 2 med kaffi, og så tar eg kwell 🙂 Kosedressen er kommet på og eg har kun 3 fellinger igjen på erm 2 av Aamu, ja åsså vrangborden da 🙂

 

 

KOS DEG OG HA
EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

4 kommentarer
    1. Godt det gikk bra med Dib 😊. Godt med McDonald i belønning, helt enig 👍🏼. Gode kvelden ❤️

    2. Så lenge de ringer selv er et et godt tegn….
      For maaange år siden da Yngste Sønn gikk i sykehusbarnehagen kom Sjefen og hentet meg inn på kontoret sitt. Det var telefon til meg fra barnehagen. Litt rart, for barnehagen pleide å ringe kontoret på røntgen og ikke Sjefen. Men jeg tenkte at det var en feberslapp unge eller omgangssyke og at Førskolelæreren hadde ringt Sjefen fordi vi hadde barn i samme avdeling og hadde funnet telefonnummeret hennes først. (Jeg har ikke anlegg for å være hysterisk Mamma)
      Det var ikke avdelingslederen på avdelingen hvor ungene våre gikk, men selveste Sjefen i Barnehagen.
      Hun sa med alvorlig stemme. Yngste Sønn har vært utsatt for en ulykke, og er nå på vei til sykehuset. Jeg falt ned på en stol mens 1000 taner raste gjennom hodet mitt. Og jeg spurte med skjelvende stemme. “Hva har skjedd?”
      Det ble stille tre seknder før barnehagesjefen sa med varme og omtanke i stemmen “Å, Brit. Dette ble helt feil. Jeg prøver en gang til” Jeg satt som på nåler klar til å fly bort i mottak Kom til saken. Hva har skjedd.??? Så sa hun.
      “Yngste Sønn har klemt fingeren sin i ei dør, vi følger han ned til deg på sykehuset nå. Kan du møte oss ved bakdøra? Vi tror han trenger å få sydd et par sting!”
      Har aldri vært så lettet overat noen “bare” har klemt en finger….

      1. Den verste oppringningen eg har fått ang ungene var da Amira var 3 år og gikk i barnehage i Oslo. Fikk beskjed om å komme hente og henne, hun hadde falt og blødde ut av øret! Eg kjeftet og lurte på hvorfor de ikkje ringte ambulansen om hun blødde UT øret! Eg satt tross alt på andre siden av Oslo….kjørt som et svin til Torshov, der satt Amira alene i garderoben og holdt en klut på øret, eg tok bort kluten for å se og da falt nesten den øvre delen av øret av!!! Kom oss nå på et vis til legevakten og ørebiten blr tapet/klipset på plass, det gikk jo bra og i dag har hun liksom en extra brusk i øret. Men eg har mange ganger tenkt på den der behandlingen/reaksjonen på de ansatte i den barnehagen…Lite bra for å si det sånn!

Siste innlegg