Hva har du gjort med Kaffeduken…??

Designet av Kasia Osmólska

 

Mange likheter her med alle de runde dukene eg heklet på 90-tallet, men ser kjapt at en kjole som dette frister mye mer! (Fikk du med deg ryddinga mi i fjor? Vel, alle de runde hekledukene ble sendt videre….Ali har ikkje oppdaget det ennå…!) Eg husker ennå en korteermet og cropped heklejakke eg hadde for mange år siden, minner også om denne kjolen! Til slutt hadde eg fikset og trikset så mye med den jakken at
reperasjonstråden veide mer enn selve jakken.

 

 

 

Designet av Kasia Osmólska

 

Kjolen er heklet i 4-ply garn, anbefaler ikkje acryl f.eks da kjolen vil vanskelig kunne blokkes –
noe som er nødvendig for å få frem, og strekke ut, mønsteret.

Du kan se bedre bilder av mønsteret i oppskriften, her går kjolen litt i ett med skogen 😀

 

BETTER WORLD DRESS
Bildene over
Str? Passer alle
Gratis Hekleoppskrift

 

 

Designeren har så absolutt en agenda med kjolen og DEN liker eg:

The pattern is free. And there is a BUT. The moment the maker wants to show the finished dress on social media,
I am asking them to choose a cause close to their heart, donate some money to that cause (any money, even 1$) and… brag about helping under the picture of the finished dress. Why? Because I truly believe that supporting good causes should be popular or „fashionable“. The more we brag about it, the more people should want to do it. And now, maybe I will sound controversial: even if some people help others ONLY because it’s popular, only to boost their status and personal image, or only because the maker of the pattern asked them to do it, the result is clear – those in need still get the needed resources and this could still change the world for the better,
regardless of the motivation!

Wouldn’t it be great if showing off helping others was exactly like showing off a new designer bag?
Let’s make it a fashion statement! I will start, with this dress.
– Kasia Osmólska

 

 

 

* * * *

 

 

 

Tja, hva skal eg si? Lett tåke og overskyet her i vest, 19 gr, men likevel utrygt for det meste virker det som.
Er virkelig nødt til å ta en skikkelig vandrerunde på terrassen etterpå å plukke av alle ødelagte blomster. Var ganske kraftig regnet et par netter, men nå spretter det liksom litt på ny 🙂 Ser dårlig ut med å få seg en skål med jordbær…! Me har lenge, ja eg mener det er den samme som i fjor(?), hatt ei skjære som kommer her å valser i vannskåla til Milo (<—Katta!) som står ute, nå har den oppdaget jordbæra!! Greit å ta ett jordbær eller 5, men han flyr jo av sted med hele greiner!?! Siden me nå er innom jordbæra, sånne stiklinger,
er det meninga å bare klippe de av og stikke de i jorda, eller?

Ellers i dag? Vel…det blir jo mye Hobbyrom for tiden og muligens en stund fremover også (Dessverre for noen…fniser) Egentlig kommer eg ikkje så mye videre inne på selve rommet nå før senga er ute. Kom et stykke på vei
i går med å tømme den der Kallaxhylla, men det er jo GANSKE utrolig hvor mye eg fikk plass til i den da eg ordnet den til! Nå skal jo det innholdet få nye plasser…Ikkje sant…! Det er nesten sånn at hadde me nå bodd i et hus ville eg søkt byggetillatelse på utbygg! Eg har nå i allefall begynt å stable kurver o.l i gangen for de trenger eg ikkje når eg bare tar innholdet med videre inn på det nye rommet. Siste Update på Hobbyrommet!

Men, ok, først en runde på terrassen og sååå rydding!

 

 

LAG DEG EN
FIN SØNDAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

5 kommentarer

Siste innlegg