Hva henger du på Juletreet?

Designet av Natalia Ruzanova

 

Pga plassmangel i stua er det blitt noen år siden me hadde juletre, kjenner at eg virkelig savner det ja…Nå har me der i mot fått en ypperlig krok til å kunne ha et stort tre, men hva gjør eg da…? Jo da, eg lager meg selv en Plante”vegg” og fyller på vettu…En annen plass hvor et tre er egnet står det kun en stol, kanskje eg bare må sette den inn på boden? Må tenke på det. Uansett, i julekulesamling min (ja det er min fordi eg fikk den etter oldemor for mange år siden) der har eg flere skatter. De kulene husker eg fra eg var veldig liten og selv da var de gamle, og skjøre. Eg pleide henge de høyt opp på treet fordi eg var redd for de + me hadde katt….vel, det hjelper jo veldig lite når Milo (<—-KATTA!) tar sats og hopper opp i treet (som liten) og begynner å klatre litt desperat slik at treet går i gulvet og det er nettopp kulene i toppen som går i tusen knas…Det var vel siste gang me hadde tre….
Så lenge me har katt blir det intet juletre – Ali sine ord!

 

 

 

Designet av Natalia Ruzanova

 

Vel, me har fortsatt katt, selv om han begynner å bli godt voksen kan man aldri vite. Så ja…har du små barn, katter eller hunder som elsker juletreet. Kanskje de klatrer i det? Da kan det jo være en idé å bare hekle all juletrepynt? Utrolig flott da! Lekkert som julegave er det også, spesielt om du danderer det fin i ei eske som på bilde her 🙂 Eller kanskje til julekalenderen? Ett hekla ornament for hver dag? Det blir et flott juletre det ♥

 

CHRISTMAS ORNAMENT
Bildeneover
Str 7-12 cm

 

 

 

 

 

Designet av Natalia Ruzanova

 

Disse kan du også fint henge på juletreet, eller andre steder 🙂 De er noe større enn ornamentene over da.
Eg syns bare disse var superfine og kunne selvfølgelig tenkt meg heeele gjengen PRONTO!

 

CROCHET CHRISTMAS
Oppskrift på Julenisse, Reinsdyr, Alv og Cupcake
Str 11-15 cm

 

 

 

* * * *

 

 

 

Søndag og været er grått, prima til å bare mure seg inn på Hobbyrommet. Fikk montert MASSE i går, men eg klarte også å finne frem Cernit`n og lage noen flere figurer. Eneste eg irriterer meg grønn over er bommerten eg gjorde da eg var innom Kreativ å kjøpte noen farger i Fimo eg trengte….eg trengte hvit, men kom hjem med en selvlysende utgave…Pga lyset i butikken så den hvit ut, syns den så rar ut når eg kom hjem, og på baksiden med små bokstaver står det “Selvlysende”…..Ikkje sant…Ganske irriterende når eg hadde tenkt å lage snømenn…
Sant vel??

Vel vel, eg skal nå plante ræva inn på Hobbyrommet ganske snart, har noen juletrær som trenger noen øyner.
Tror faktisk eg skal starte dagen med en god dusje eg, ja, da blir eg opplagt og våken 🙂

 

 

HA EN FIN SØNDAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

6 kommentarer
    1. Jeg har 5 katter og juletreet har overlevd i alle år.Da tror jeg at jeg har vært heldig.H en fin hobbydag.

    2. Første jula Gamle Gubben Grå og jeg skulle feire sammen hadde vi bedt Svigermor, svigerfar og Svoger. De hadde en halvblind gammel cocker-spaniel som de mente ikke kunne være alene på julaften. Hunden var alene hver dag, og også om kveldene ellers hvis husets folk var borte Men det var vist noe eget med julaften. Jeg er mer usikker på om Sorry, som hunden het var så opptatt av hvilken dato det var.
      Vel, halvblind som Og gang på gang tuslet han under treet for å drikke vann og hver gang seilte juletreet over ende. Var knapt en hel kule på det juletreet innen vi hadde spist julemiddagen, glasskår og metallbiter over alt og Datteren på 9 måneder krabbende rundt. så vi måtte jo koste opp og rydde hele tiden.
      Kos deg i pysj i dag

      1. Ja sant! Åsså er det noe med de gamle “gode” julene; De knuser! Syltynne glass over alt! Sånn sett er de moderne i plast greie, blir ikkje så farlig hehe Hekler du noen så “dumper” treet opp igjen 😀 hehe

    3. Hei
      Jeg kan ikke annet enn å 😁av deg. Her har vi 6 voksne katter og juletre må vi ha. Dem har aldri vert i juletreet. I fjorr hadde vi kattunger i tillegg ikke noen treklattering. Vi setter opp juletreet uten pynt dager før lille julaften pga da får kattene tid til å bli kjent med treet så da er det ikke så moro dagen etterpå når det kommer pynt på. All pynt jeg er redd for er i toppen, men glitter skal en være forsiktig med når en har dyr pga dem kan få det i halsen og rundt tarmene i magen.
      Her sitter jeg og strikker på Heddakofta skal bli gave til min mor😊.
      Her er det sol fra skyfri himmel i dag en nydelig november vær håper det fortsetter slik.
      Ha en kjempefin helg til deg❤
      Hilsen fra meg og dem på 🐈 fire poter

    4. Jeg synes det høres spennende ut med selvlysende snømenn 😃
      Du kan jo ha et lite juletre (som ikke velter i vinden) med lys i, på terrassen. Det er koselig å se på både inne og ute 👍

    5. De heklede ornamentene var skikkelig fine og søte. Forøvrig synes jeg katter i toppen av juletreet er ganske dekorative. Vi har ikke katt nå, men kanskje burde jeg hatt en heklet katt der, som erstatning… 😀

Siste innlegg