HVA HUN SA!! -Strikkeoppskrift

Designet av Joji Locatelli

 

Du vet hvor ofte og hvor mye eg har snakket høyt om billiggarn og annet garn? Vel, da er det ganske så befriende å lese hva hva Joji Locatelli, som etter hvert har blitt en ganske stor designer, skriver:

 

“Last year I was encouraged by a fellow knitter to design with an affordable material, and I embraced the challenge. I know knitting is an expensive hobby and I also know how lots of people look down on other knitters who use materials considered less worthy of their time. I teach knitting at a community house where we mostly work with very affordable acrylic and we make the most amazing projects, and we’d never even consider that one material is better or worthier than the other. So for this project I chose a yarn that is considered affordable and easy to get and substitute. Any material can achieve magical results. You can use whatever like for your project! From the most luxurious cashmere to reclaimed wool from older sweaters. The important thing is always how much love you pour on your hand-made projects.”

-Joji Locatelli

 

 

 

Designet av Joji Locatelli

 

Dessuten har hun bursdag og du får 25% på alle hennes oppskrifter ved bruk av koden BIRTHDAY

 

Tja, hva kan eg si? Finn frem noe av det garnet du liker og bare strikk deg en deilig genser! Strikkefastheten er 17,5 m X 24 row og holder du deg til det får du oppgitt mål 🙂 Genseren er i hele 9 størrelser så hvis du bommer litt på den der irriterende strikkefastheten velger du bare en annen størrelse. Om størrelsen heter Small eller Large er det mest uviktige, hvis den passer og du liker den, veeeel så er det det viktigste 🙂

 

WORTHY
Bildene over
Fra 79 cm til 159 cm i overvidde

 

 

 

 

 

 

Neeeei da, eg har ikkje strikket en maske ennå…i dag! Men, eg har lagt et par 1000 perler og vel så det 🙂
Sjekk den deilige julenissen!! Ho Ho Ho Julepynt og diverse er da lov å produsere hele året? Mulig det er gøyest
å gjøre det i jula, men lager eg det nå, ja så kan eg glede meg til november når det skal pyntes! Garantert at eg ikkje får det ferdig fort nok i november om eg venter til da. Tenkt du? For en gang skyld er eg tidlig ute!! Jammen ikkje verst 🙂 Så ja, når eg henter frem boksen med alle de ferdige juleperleriene i når november/desember kommer, tja….Da har du litt av en jobb foran deg 🙂 MoHaaa 🙂 Det har ALDRI vært noe negativt ved
å ha noe å se frem til, og ja eg vet at sommeren ikkje har startet, men eg må si eg gleder meg litt jul allerede!
Ikkje minst gleder eg meg med tanke på at kaaanskje samfunnet er litt tilbake til normalt på den tiden?
Kanskje man ga gi kjentfolk en god juleklem på butikken? DEEET gleder eg meg til!

Tja, dagen i dag har vært fullspekket med ME-TIME!! Hadde en rolig formiddag og en laaang dusj med skikkelig god hårvask og ansiktrens. Deilige og rene koseklær, inntok hele spisebordet med perlerier, koselige filmer på Tv (Ja sånne typiske FerieKlassikere) og så har eg bare perlet…JUL mens eg har koset meg med KvikkLunsj og kaffi 🙂

Nå? Vel, det ser ut for at Tv-Programmet er smekkfult av FerieKlassikere, kan jo f.eks tipse om Titanic på Tv3 kl 21!! Glimrende film til å både strikke og perle til 🙂 Eg skal nå se om eg ikkje kan få ferdig den der nisse, haha jammen er den stor! Ja den er faktisk nesten DIGER og eg funderer allerede på hvor den skal få stå/henge!
Trooor kanskje eg kjenner noen som også trenger en slik nisse! Tja, kanskje eg perler både 2 og 3 til 🙂
Kjenner mange som fortjener en flott julenisse og deler så mer enn gjerne 🙂

Hva har DU koset deg med i dag? Eg blir så glad for masse koselig Snap eg får! Mange er ute å går tur,
noen griller, mange strikker og jammen har ganske mange av dere også funnet frem perlene! SÅ gøy!

 

 

KOS DEG OG HA EN
HERLIGE KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra ei ganske Optimistisk Vibbedille 🙂

5 kommentarer
    1. det var bra skrevet av designeren,ja det er strikkegleden som bør veie tyngst ikke hvilket garn en kjøper.
      jeg strikker på et vintersett i str 1 år som et barnebarn skal få neste vinter,jeg har pottet om noen grønsaker i drivhuset også ,men mest av alt har jeg pratet med søsteren min på macen :=) ute er det snøstorm så vi koser oss inne

    2. Flott nisse! 😀 Den var stor,- hele 8 plater! Jeg har litt lyst på boka Perlejul, men kunne tenkt meg motiver som bare trenger 1-2 plater,- finnes det der? Er så fine de til Anja Takracs! Ellers har jeg lurt på å bruke korstingmønstre, i hvert fall om jeg finner noen med ikke altfor mange farger. Junior har en app på tlf. som heter No.Pix (fargelegging etter nr.) som også kan være kjekk å bruke. 🙂

      1. Anja Takacs har en perleapp. Alle motivene der passer på en plate og de er virkelig flotte! Eg har perlet mange av de. App`n betaler du kun en gang, tror det var 65 kr. Det blir hele tiden lagt til flere mønster så eg vil si man får mye for pengene 🙂 App`n heter “Det perler” 🙂

    3. Så flott den nissen blir!!
      Angående garn så er jeg enig i at ALT garn kan brukes. Hver og en må selv få velge hvilket garn en strikker med, og jeg er selv veldig fornøyd med billige garnsorter.
      Akkurat nå gar jeg Teddy Boo and friends på pinnene. Har strikket en teddy og holder på med bunny Boo, strikkes i restegarn. Mangler fyllmasse, så må vente med å ferdigstille

Siste innlegg