Hva med en kasmirgenser? Strikkeoppskrift/store størrelser

Designet av Valentina Bogdanova

 

Hva med å strikke seg en “luxus”genser i ren kasmir? I 100% ren mongolsk kasmir? Hmm Høres spinndyrt ut ikkje det? Eg vet f.eks at hvis du skal unne deg en skikkelig kasmirskjerf/sjal så kjøp et av de som er laget av geitene fra Afghanistan, men se absolutt opp for etterligninger hehe Et annet ultimat garn som man kanskje kan prøve en gang er moskusull? Tja, en ca 600 kr pr 50 gr, ei lue kanskje? *humrer*

Ok, tilbake til genseren. Garnet den er strikket i er DETTE, 200 kr pr 50 gram. Det midterste størrelsen kommer på 2000 kr så helt avskrekkende er det jo ikkje, eg mener….Skal du strikket deg ei kofte f.eks i skikkelig godt og norsk garn så er du ikkje så langt i fra for å betalte neste det samme 🙂

Dessuten trenger du kanskje bare en kasmirgenser?

 

 

 

Designet av Valentina Bogdanova

 

Genseren er jo dessuten et syn for øye, virkelig lekkert om eg skal si det selv – Kunne så fint hatt denne
i garderoben min, men om eg hadde strikket den i kasmir? Hmm ikkje så sikkert, går fint an å strikke den
i et godt og nydelig ullgarn, eller alpakka kanskje?

 

ERDENE SWEATER
Bildene over
Str fra 88 cm til 168 cm

 

 

 

* * * *

 

 

 

 

Altså! Middagen i går!? Ååå gleder meg til rester i dag! Det var skikkelig godt og var verdt flere timer på kjøkkenet, og fordelen med å lage mye mat er jo at man slipper å gjøre så mye dagen etter 🙂
Dib fikk jo også med seg nok til en extra dag.

 

 

 

 

Var nødt for å vandre litt på terrassen sent i går kwell,
det var jo ganske magisk!

Vel vel…i dag altså…Våknet kvart på 6 og sto opp halv 7…Ikkje alle som er like lydløse når de legger seg og eg vet jo at nesten 5 t på øyet slettes ikkje er nok….Kan virkelig bli en sløv dag med behov for en kwil…

Satt å surret litt innimellom på Hobbyrommet i går, men siden eg nå sitter mer i stua fordi mor mi er her blir det også strikking 🙂 Så muligheten for en ny genser til vinteren er absolutt til stedet!

 

 

HA EN FLOTT DAG!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

5 kommentarer
    1. Koselig med besøk av mamsen.Kanskje du fikk lurt henne til å strikke et par sokker til deg.🙄🌼🌼🌼

      1. Skulle ønske, men det er dårlig med strikking hos henne, hun koser seg med Suduko 🙂 Hjernetrimmen som hun kaller det 😀

    2. Ååå..😍 NAM!😋 Terteskjell med fløtepudding og reker nydelig!😊 Kan spise og spise og spise😆 Kan jeg spørre deg om du har ‘mini’ kjøttboller i sausen også? Ligger 1 i skjellet og 1 ved siden av reker og det jeg regner med er fløtepudding, eller er det en grønnsak av ett eller annet slag? Brokkoli var et fint tips, det skal jeg ta med neste gang🥦😃 Hilsen Line

      1. Eg har små fiskeboller, lager egne små kjøttboller, av grønnsaker bruker eg brokkoli, blomkål, gulrøtter og erter. Er det rosenkål i butikken bruker eg også det 🙂 Det er noe av det beste og det mange barndomsminner i en slik middag – “Det glade 70 tallet” 😀

Siste innlegg