Hva ønsker du å finne på ei Julemesse??

 

Jadda, Julemesse – Hva ellers kan man begynne å planlegge allerede i mai måned liksom??
Det gjelder å ligge litt i forkant 🙂 Alt bunner i god planlegging…Ikkje det?

Men altså, hvis du planlegger å gå på ei julemesse i år, hva er det egentlig du er på utkikk etter? Hva kan du f.eks finne på å kjøpe som kanskje ikkje var planlagt? Er det noe du alltid kjøper, eller bare må kjøpe?
Ja som du bare kan finne på ei messe.

Det ser ut for at eg får muligheten til å stille på ei sånn messe i år: Solamessen, det er den største i sitt slag (egenproduserte og håndlaget varer) her i Rogaland. Det er Sola Håndball som arrangerer den,
før var det den såkalte PWC messa.

 

 

 

 

I fjor stilte eg på Strikkefestivalen i Stavanger, i år dropper eg den (av forskjellige årsaker) – Eg er blitt overtalt til
å bli med på Tananger Dagen igjen i år, det blir nok kos så lenge været leverer opphold i det minste!

 

 

 

 

Det eg har “problemer” med er HVA eg skal satse på? Skal eg tenke jul eller hele året?
Mye mulig at eg tar med meg litt go`biter på glass også…

 

 

 

 

…eller skal eg bare ta med meg den svææære boksen eg har med minijulekuler og satse på at det slår an?
Eg kommer verken til å strikke eller hekle noe.

 

 

 

 

Som du ser er idélista mi ganske tom….ennå! Vil heller tro den fort kan bli for lang
og da kommer den største jobben: Eliminere…Vanskelig...

Planen er å stille sammen med Mocina som briljerer på flere områder 🙂

 

 

 

TAKK FOR TIPS!

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

3 kommentarer
    1. Siden den julemessa er så tidlig i november ville jeg hatt en perfekt pakke med kallendergaver . 24 ting til den perfekte adventskalender. Det kan jo være så mangt.

    2. Nei, hva har jeg egentlig med meg ut fra julemesser?

      *Spisende ting som kaker og godteri. Vi spiser ikke så mye av det at jeg trenger å bake alt selv, men det er greit med et utvalg. Dermed er småpakker med kaker og snop kjekt (med småpakker tenker jeg 10-12 stykker av hver som kjeks, fattigmann, smultringer etc. Perfekt mengde til oss 4 og besøkende)

      * Veskepynt til skolesekk til unger/ungdom eller til venninnegaver
      * Pakke med strikketing til de som driver med det. Et par maskemarkører, pinneholder til fempinner, et sted å ha stoppenåla når den er med på tur… Småting der jeg kan legge til et mønster og garnnøster for eksempel.
      * Bokmerker -så kan jeg skaffe boka selv, men gaven blir mer spesiell.

      Jepp, jeg kjøper mat til meg selv og gaver til andre på julemesser. Jeg kjøper sjelden julespesifikke ting så lenge det ikke er en nisse eller noe som “snakker til meg”.
      Det vil si; jeg kunne glatt kjøpt perlefigurer med julemotiv for å henge ute. Det samme med mini-kulene du har -hadde godt kunne kjøpt en pakke på 10 dersom jeg fikk plukke dem selv. De hadde vært fine på julekransen på ytterdøra, men jeg dropper det først og fremst fordi jeg må kjøpe så mange like. Så 10 ulike hadde vært perfekt for meg. Andre liker spesielle farger og kombinasjoner, og ville kanskje hatt andre mulige valg.

Siste innlegg