Hva skal du pynte med til Påske og Våren?

Reklame | Rito Garn & Hobby

 

Selv om eg perlet ganske mye i fjor merket eg fort at eg var sent ute med å perle meg alt eg ønsket til påske. Derfor var eg rimelig kjapp når påsken var i boks med å starte på jula! *ler* Ja det var mange som flirte da eg perlet Julenisser og Reinsdyr stort sett hele april, men sånn er det inne hobby – Akkurat som i klebransjen. Man må ligge minst et halv år forut. Dvs jo ikkje si at du ikkje rekker å få i boks en del kyllinger, egg og annet som passer til påsken og våren. Du må bare komme i gang – NU! Skal du pynte litt til palmehelga har du ca 10 dager og mye kan bli gjort på den tiden 🙂 Har du ei hytte eller campingvogn? Send i såfall mann og barn på ferie om det er anleding for det…og hamstre noen Fjordland middager…jo mer tid har du til å perle! *ler*

 

 

 

 

 

Sommerfuglene på benken over har eg laget selv og her har du mønster klar til bruk 🙂
Det er langt basert på hvordan eg husket den fineste sommerfuglen eg vet ♥

 

 

 

 


Dette er abslott store favoritter!! Skal du f.eks gi bort en potteplante i en Påskeoppmerksomhet? Perl da en oppdelt kanin og pynt litt ekstra med i potta! Mønsteret finner du HER INNE på Anja Takacs sin blogg 🙂
Vaskebjørnene finner du i app`n hennes *Det Perler*

 

 

 

 

Eg perlet all mass med sommerfugler, flere varianter faktisk! Sommerfugler kan du sette opp hvor som helst, mor mi fikk mange. En liten flikk med Nano Tape (<–Den på MegaFlis er knallbra!) på baksiden og hun hadde flere opp over husveggen (De på bildet under her) 🙂 Sommerfuglene over limte eg fast på blomsterpinner og stakk ned
i blomsterpottene ute, blir nok en reprise på akkurat det i år.

 

 

 

 

Begge sommerfulglene på de 2 bildene rett over her finner du i Anja Takacs sin app *Det Perler*

 

 

 

 

Disse er det kuleste eg laget til påske i fjor og eg HAAAR planer om noen flere i år! Eg må bare komme meg ut på en butikk som har isoporkuler 🙂 Se om om eg klarer fikse det før helga en dag. Anyway, hvordan disse lages kan du se HER på Anja Takacs sin blogg 🙂 Hun har kommet med et nytt design i år og det frister jo, får sjå hva eg rekker det, men du finner det stiligste påskeegget eg har sett på Anja sin blogg:)

 

 

 

 

Disse enkel og kjappe eggene finner du også i app`n. Eg har perlet noen til nå i dag,
vet jo aldri når man skulle trenge et, eller?

 

 

 

 

 

Grønnsakkassen min gikk neeesten viralt i fjor! (<–litt overdrevet, men ikkje helt) Eg var jo så klart kjempefornøyd med hvordan den ble og skal helt klart ta en reprise på dette i år! *Man har det ikkje mer gøy enn man lager selv* – Heter det jo, og DET stemmer! Alle mønstrene på disse grønnsakene finner du OGSÅ på Anja Takacs sin app: *Det Perler*. Det er utrolig mye flott på den app`n som kan brukes i de i fleste sammenhenger. Du betaler kun et engangsbeløp, mener det er 60 kr ca og det fylles på med nye mønster støtt og stadig 🙂

 

Alt eg har av perler og stæsj får eg fra Rito Garn & Hobby
Ser at de nå har tilbud på perlerposer med 1000 perler 🙂 

 

 

I år har eg jo også kjøpt meg et drivhus (et lite så dan) og det skal eg nok garantert også klare å stæsje opp med litt perlerier, kanskje drivhuset trenger et skilt? Ja, nei, det er ikkje godt å si! Eg har bare lurt ned i eska til drivhuset enn så lenge og eg vurderer pga det å male treverket…Det ser litt sånn grønn`ish ut og eg vet ikkje Ooom eg liker det…Hmm vel vel alt kan jo fikses 🙂

Anyway, eg har perlet en del i dag og noe skal eg straks montere – Det blir gøy! Etter det tar eg faktisk kwell og skal starte med en lang dusj, koke ei kanne med kaffi og sååå skal eg slenge beina høyt å hekle og se på serie 🙂 Jepp, det er sikkert og visst min plan. Dib føk akkurat ut dørene og skal delta på UKM i Stavanger! Eg må sjekke om det blir Live Streamet eller hva – Publikum var jo ikkje lov…Sukk….U know…Corona…sukk

 

 

 

FINN FREM NOEN PERLER
OG KOS DEG!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. her var det mange fine figurer å pynte med utover våren og påsken :=) vi har planer om å reise bort noen dager i påsken ,så her blir det ikke pyntet noe særlig :=)

Siste innlegg