Hvem fortjener Årets GullBarbie?

Reklame | Ikke Reklame - Merket pga ordvalg

Bilde: Gullbarbie.no

 

I år skal det for 10.gang kåres en “vinner” av Gull Barbie, og ALLE som mener at f.eks den perfekte rompa, puppene, håret, tennene, eller den perfekte kroppen egentlig IKKJE eksisterer og at skjønnhet har ingenting med det ytre å gjøre, eller for den slags skyld ikkje mener sex bør selge, ja da må du ta en tur innom HER å stemme på hvem du syns fortjener Årets Gullbarbie!

Blogg.no er en av de nominerte i år og det overrasker meg overhodet ikkje. Topplisten er egentlig et ganske farlig sted for alle som f.eks er for unge eller usikre til å skjønne at skjønnhet og den perfekte kroppen ikkje kan kjøpes for penger og ALLER minst gjennom en reklamelink hos en Toppblogger! Det er en farlig utvikling at unge idoler skal få spre rundt seg med rabattkoder av ymse slag for å selge “Det perfekte”. Det som er mest trist opp i dette er jo at det er omtrent kun denne typer bloggere som herjer i toppen av Topplista, men der har me faktisk kun oss selv å takke. Me er alle enten på den ene eller andre måten med på å dyrke idealet. Selv om me ikkje klikker oss inn på den type blogg fordi me tro me kan bli bedre på noen måte, men gjerne bare fordi me vil se “hva i alle dager de holder på med”, ja så deler me villig rundt oss med klikk som igjen fører til at de aktuelle bloggene får den trafikken de trenger for å fortsette.

De siste årene får eg daglig “beskjed” fra andre bloggere at hvis eg skal ut i helga bør eg plukke med meg en rabattkode for selvbruning fordi da blir festen så mye bedre og eg får sååå sexy ben! Eg blir også veldig ofte påminnet om at man kommer så mye lengre med et hvitere smil. En annen ting er at det å ha litt smale lepper eller en skjev nese, for ikkje å snakke om tynt hår, ja DET er med på å gi deg veldig dårlig selvtillit! Dessuten er det absolutt et must med lange negler for å gi et best mulig førsteinntrykk, spesielt om du topper det hele med lange (ja nesten flagrende) øyevipper! Husk nå for alle del (siden me går mot sommer) at bikintrusa “sitter”
så mye bedre på ei oppblåst rompe 😉

Dessuten blir eg egentlig godt informert om hvordan, hvor og ikkje minst hvorfor eg bør skjære bort eller legge til noe om det ikkje lar seg sminke eller slankes bort- Altså kroppslige defekter = Easy Fix!

 

Dessuten ble me jo kjent med for en tid tilbake at det var bedre med “Dobbelmoral enn ingen moral”, ikkje det? Vel, kanskje det da er grunnen til at eg blogger hos Blogg.no? Nei egentlig ikkje. I år blir det så mye som 14 år siden eg begynte å blogge, å ja, som så mangen andre som blogger har eg også lyst å bli stor. Eller, litt høy på pæra der da, men eg ønsker i allefall å bli sett. Det føler eg ofte at eg også blir og det gjør meg glad, vet du hvorfor? Det er f.eks fordi eg klarer det UTEN å måtte selge sjela mi til den samme industrien som de der øverst på lista gjør. Nå skal eg skyndte meg å legge til at det er noen bra blogger inni mellom der på toppen også, andre blogger som også fint klarer seg uten å drive useriøst og spille på andre sin selvtillit ( I følge reklamen blir vel gjerne det: “Feil og mangler som må rettes på?”). Hvis du ikkj eønsker å reklamere for noe du kan stå inne for er det bare å si “Nei Takk”. Gudene skal vite at eg har takket MYE nei opp gjennom årene –
Det går egentlig helt fint å skrive blogg uten alt det rokkelet!

Det finnes mange virkelige GODE forfattere bak flere blogger. Personer med et stort hjerte for mangfoldet, personer som har noe viktig å si, men som veldig ofte drukner i de rosa skyene som “snor” seg frem over alt. Det finnes også mange som skriver om hva de brenner for uten at de samtidig selger seg selv på sidelinja og det finnes mye å lære av mange bloggere. Men hos de største er det altså i mine øyne en hel haug med rabattkoder, sex og kropp som febrilsk forsøkes å pakkes inn i en haug med svada- BULLSHIT rett og slett, ja og dette klikker me oss inn på bare for å sukke og stønne over håpløsheten!

BOIKOTT er det som må til! Hva tror du skjer om en blogger våkner og ser at ingen har klikket seg inn det siste døgnet? Ikkje bare går bloggeren fullstendig i krise, men skjer dette over tid vil jo sponsorene av alle disse “farlige” produktene forsvinner. Bloggeren må enten slutte å blogge, eller begynne å blogge om noe mer meningsfull enn “Hvordan oppnå det perfekte kroppsidealet”. Skjønner?

Så ja, som sagt: Det overrasker meg ikkje om Blogg.no får denne Gullbarbien. Dette bør jo ikkje sees på som et tap eller nederlag. Fordi? Da ligger det jo en reell grunn midt på bordet til å få slutt på mye av dette som ingen har godt av! Det finnes mer enn nok av flotte blogger som vil fortsette å gjør Blogg.no til en stor og flott bloggplattform uten at det går på bekostning av de unge og de usikre.

Eg har i allefall ikkje tenkt å trekke inn årene (<—Les:Strikkepinnene). Mitt mål er å fortsette å spre Strikkeglede og masse optimisme uansett hva man måtte lide av 🙂 Takk for at du orket å lese helt til slutt. Nå kan du klikke deg inn HER å stemme på den DU syns fortjener en Gullbarbie 🙂

Dette innlegget er merket reklame KUN fordi ordet Reklame, spons etc er nevnt i innlegget.
Uten merking kommer det ikkje opp på forsiden av Blogg.no.

 

 

 

HUSK:
DU ER BRA NOK!

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei bleik Vibbedille med tannprotese og 10 kg for mye 🙂

2 kommentarer
    1. Boikott, ja det har jeg praktisert i mange år. Orker ikke gå inn på sider til tomhjerna høns. Men ser jo at stadig yngre jenter er flittige besøkende på disse sidene som har et helt forskrudd kroppssyn. Selv barnebarn på 10 år merker kroppspress. Jevngamle diskuterer vekt, og kappes om å veie minst. Sminke er en ting, men diverse for å unngå rynker burde ikke de være opptatt av. Bruker en del tid på å snakke om at dette er helt feil når prinsessa kommer med referat fra skolehverdagen.

    2. Jeg synest gullbarbiepris er en fin ting

      Jeg synest også det er riktig blogg.no er nominert, selv om jeg liker plattformen. Jeg har lenge tenkt de har for få retningslinjer og at det er litt ansvarsfraskrivelse fra plattformens side.

      Mye blir lagt over på bloggerne. Og bloggerne deres har hatt nokså frie tøyler på hva de fronter.

      Plattformen har likevel flest bloggere som er godt innenfor vær varsom plakaten vil jeg si.

      Det er jo kroppspress på de fleste SoMe, og jeg håper at det ikke blir verre enn det allerede er på markedføring av kirgurgiske inngrep m.m. Noen ting er nokså skremmende om dagen.

Siste innlegg