Hvilke strikkeprosjekt er du mest stolt av?

 

Du kan trygt si at eg har strikket mye, veldig mye og garantert mer enn eg kan huske! Men, hvis eg skal tenke på hva eg er mest stolt over er det stadig de samme prosjektene som popper opp. Felles for disse prosjektene er at eg ser på de som mine, dvs at det er vel kanskje bare eg som har akkurat disse. Til en viss grad har eg jo designet de selv og det gjør meg ganske stolt 🙂

Eg har jo også strikket mye av alt det alle andre også har strikket, men det er ikkje prosjekt som eg kommer på når eg tenker meg om. Som de fleste har eg f.eks både flere Marius og Setedal på samvittigheten 🙂

 

 

 

 

 

Et av prosjektene som troner høyt på lista mi er Selbu Kjolen ♥ Som grunnoppskrift brukte eg den berømte Still Light Tunika`n. Eg fant frem Selbu diagrammer og tegnet de inn etter masketallet og strikket i vei. Kjolen er faktisk strikket i Østlandsgarn og er helt herlig! Da den var ferdig ble den ganske vid i halsen og eg har i ettertid plukket opp vrangborden og strikket den tettere i halsen – Nå er den mer brukervennlig for å si det sånn 🙂

 

 

 

Denne er mye brukt! Morsomste kjolen eg har og eg har 2 til som er halvferdige inne på garnrommet (En skam, egentlig…) En i 2 turkise farger og en i oransj/gult 🙂 Dette er jo også Still Light som eg har lekt meg med farger på, begge lommene er også stripete i kontrastfarger på innsiden 🙂 Bare en liten kul detalje.

 

 

 

 

Dette er overhodet ikkje mitt design, men eg elsker disse genserene! Det er Pinneguri/Ann Myhre sitt design; GRANKVIST 🙂 Dette var bursdaggaver til Trym og Alma Sofie i 2017 🙂

 

 

 

 

 

DENNE!! Oppskriften eg har brukt i bunn er Hverdagsjakke til Pinneguri/Ann Myhre og så har eg bare gått litt bananas hvor eg også brukte Intarsi teknikken på teksten – Elsker den jakka!

 

 

 

 

Dette er vel den største og den som troner øverst på stolthetslista mi!! Den er virkelig et blikkfang av de sjeldne vil eg påstå! De gangen eg har brukt den har det ikkje manglet kommentarer for å si det sånn. Mye arbeid, men absolutt verdt det. Utgangspunktet fra halsen og ned til brystet ca har eg brukt Hverdagsjakke oppskrifta til Pinneguri, men resten er strikket slik at den passer meg. Hele flamingodiagrammet har eg tegnet etter et foto og eg har brukt intarsia teknikken kun i rillestrikk 🙂 Helt ærlig så kunne eg tenkt meg en reprise på denne bare med et annet motiv på ryggen! Jepp, eg er en tanke gal 🙂

 

 

 

 

Eg har heller ikkje designet mønsteret på denne, det er orginalt Fana mønster som eg har snudd litt rundt på. Det er en jakke med raglan strikket Top/Down med hette og kengurulommer 🙂

 

 

 

 

Eg har brodert masse på hele jakka og det ENESTE som mangler er å sy i glidelåsen. Eg har startet, men det var ikkje noe kjekt...så ja, da ligger bare jakka der da…Har mange ganger tenkt at eg skal høre med en Garnbutikk om de syr i glidelåser. En alt for fin jakke til å bare ligge der i en kurv…Sukk...

Så ja, dette var vel min Topp5 liste (Da ser eg bort fra Grankvist siden den er 100% etter oppskrift)

Hva med deg? Drar du det langt noen ganger når du strikket?
Har du et helt spesielt prosjekt som du er extra stolt over?
Vis det frem!

Da utfordrer eg deg! Hvis meg din Topp5 liste! Eller kanskje Topp10?

 

 

 

GOD STRIKKINGS!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. oi oi oi ,her hadde du litt av en skattekiste ,jeg er ikke i nærheten av noe sånnt :=) men jeg har jo strikket forskjellig ,får se om jeg tar en topp 5 liste ,det meste jeg har strikket er jo gitt bort og jeg har ikke bilder av alt ,eller har jo det men det blir umulig å finne igjen :=)

    2. Den still light tunikaen er også en av mine favoritter, men må ha ny, har slitt ut en og tenker å få fikset hullet under ermene og på albuen. Da blir det en deilig hjemmekjole på kalde dager.
      Tusen takk for fin blogg, godt å se og lese på tunge dager og på gode dager. Ønsket deg og dine en flott helg ☀️😊

Siste innlegg