Hvilken farge er Jula? -Rød? Gull? Sølv? Rosa??

Designet av Tina Vejlø Andersen

 

Noe av det beste med Jula er at du nå i 2019 kan pynte akkurat med den fargen du selv vil! Tror ikkje det er så mye som sjokkerer lengre, men eg har helt ærlig ALDRI skjønt verken rosa eller lys blått Juletre!!? *Rister litt på hodet* Til Nyttår muligens, men ikkje i Jula vel? For meg så har Jula alltid vær RØD ♥ Ispedd litt andre “materialer” som falsk “strie”? Ja sånn type sekkebrune`ish duker? Skjønt du den? Kan også fint takle noen gullkuler her og der, ellers så har nissen en sentral plass sammen med litt mus og rød fluesopp ♥ Har aldri hatt et behov for å oppdatere stilen etter trender som fornyes hvert eneste år, nei nei, Jula handler jo OGSÅ om tradisjoner og med det følger de litt gamle tingene med. Ungenes hjemmelaga Julepynt pakkes opp og ned like forsiktig hvert år og de syns fortsatt det er stas når noe av det får en hedersplass 🙂

Det eneste som gjerne fornyes eller tilføres litt hvert år er det eg evn strikker i desember. Det er DA det er koselig
å strikke litt Julestæsj og her har eg funnet 8 design som eg fint kunne ha strikket og spredd rundt meg her i ståva! ♥

 

 

LITTLE FIR
Bildet over
Dansk strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

Designet av Tina Vejlø Andersen

 

Hvor mange Juletrær får fu plass til?

 

OLD FIR
Dansk strikkeoppskrift

 

 

 

 

Designet av Meg Ritcey

 

Om du er fersk med strikkepinnene så er disse juletrærene helt supre!
Pynt de opp med perler og kanskje litt glitter?

 

SILVER BELLS CHRISTMAS TREE
Gratis strikkeoppskrift

 

 

 

 

Designet av Meg Ritcey

 

SLEIGH RIDE

 

 

 

 

Designet av Louise Crowther

 

Denne her og den neste under her, Rudolf, er ho bare sååå skjønne!!
Disse kunne eg strikket en hel gjeng av og bare hengt de opp over alt ♥

 

SANTA CLAUS PERSONALIZED CHRISTMAS DEORATION
Ca 10,5 cm høy

 

 

 

 

Designet av Louise Crowther

 

RUDOLPH PERSONALIZED CHRISTMAS DECORATION
Ca 12,5 cm høy

 

 

 

 

Designet av  Squibbly Bups

 

Mer Julete juleputer enn dette kan du nesten ikkje strikke!
Vil du ta den helt ut kan du jo sy på litt diverse knapper som julekuler 🙂

 

CHRISTMAS TREE CUSHIONS
Ca 56 cm høye

 

 

 

 

Designet av Jenna Krupar

 

Hvis du som meg ALDRI har brydd deg om den der tørre Marsipangrisen er det på høy tid å strikke en!
Sett ei rød silkesløyfe rundt magen og du er garantert suksess! Eg LOVER ♥

 

 

PRISCILLA THE PERSNICKETY PIG

 

 

 

 

* * * *

 

Ok, da er eg snaaart klar for dagen…på en måte! Av alle ting var eg ganske tung i hodet da eg våknet, noe eg ikkje har vært på lenge!! *liker overhodet ikkje det”. Har nå hylt ned på med en raus Ingefær Shot og krysser fingrene. Egentlig kunne eg tenkt meg å fått hjem helgekosen i dag, men Ali er ikkje helt “der” i dag og krøp tilbake i senga. Da får me se hvordan ståa er senere hvis ikkje blir det i morgen. Eg burde også ha vært ute på Legekontoret å tatt noen blodprøver…åååå det der prøveskjemaet henger på kjøleskapet og minner meg på det hver dag og så tenker eg bare: “I morgen”. Vel, eg troor ikkje det blir i dag heller…Vet at eg også må ut å ta enda flere prøver rett før jul siden eg skal på Sus 3.januar…..Det bare ruller og går liksom…Heeele året…Jajajaja

Nå skal eg gjøre et iherdig forsøk på å være litt propell her hima! Fyke rundt og plukke med meg litt suresokker
og skitne middagstallerker som aldri fikk utlevert bein!

 

 

KOS DEG OG HA EN
GOD TORSDAG!

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg