Hvilken hobby liker du, og hvor mange har du?

 

Husker du sommeren 2016?? Det gjør eg!! Det var den sommeren hvor alle damer ca 40+ gikk mann av huset for å hamstre fargeleggingsbøker (Meg selv inkl!) Bøkene flagret ut av butikkene omtrent samtidig som de kom inn, me var jammen mange om beinet kan du si! Husker du? Var du en av oss? Eg farget EN side….det er den Dragonfly`n du ser på bildet…Ja eg syns det var veldig kjekt og eg er glad i å tegne, men det toook sååånnnn tiiid! Eg er veldig nøye med alt eg gjør innen hobby og da tar ting tid…Alle disse bøkene ligger dermed nesten ubrukt
i skuffa her og i dag kom eg på de! Ååå de er skikkelig flotte da, men eg tror ikkje eg spisser fargene riktig ennå 🙂 Kjekt og ha og godt å vite at muligheten ligger der om lysten skulle ramle i hodet mitt 🙂

 

 

 

 

Som du garantert har fått med deg så har eg jo hentet frem igjen en skikkelig gammel hobby: Hama Perler! Med en gang eg sier eg perler til noen som spør så ser eg at de ser dumt på meg! Perler?? Hæ? Sånne strykeperler? -Jepp, akkurat det er det, og eg har oppdaget at den perleverden er sååå mye mer enn de 10.000 magneten eg perlet som liten 🙂 FOR en deilig verden, det må eg si. Merker etter hvert at damer rundt begynner å fatte interesse og det gleder mitt hjerte 🙂 Heller ikkje de var klar over hvor flott denne hobbyen har utviklet seg! Gleden var intens i dag da en STOR rull med NanoTape var kommer helt fra Kina til min postkasse! Når perleriene blir litt store, eller ganske store, så holder det ikkje så godt med Veggtyggis.

Så lykken i dag var enorm når Denne Store Harry Potter`n endelig kunne klistres på veggen ♥

 

 

 

 

Eg har hatt forskjellige hobbyer hele livet, tegning og maling er noe eg alltid har hatt med meg. Eg er ganske glad
i system og orden i sakene mine, men når det står på som verst kan det godt flyte rundt meg – Det skjer som regel alltid når eg maler! For et par somrer siden sanket et all mass med steiner som egentlig skulle vært dekorert
og pyntet opp ut. Har ikkje helt kommet i gang med det på den måten eg ønsket,
men muligheten står rett inni ei hylle på garnrommet 🙂

Har også hatt en lengre stempelperiode og gikk ganske så berserk i både utstyr og stempel. Var på nippen til
å selge alt for et par år siden fordi det tar opp ganske mye plass på et begrenset ommråde.
Heldigvis gikk det ikkje i boks og eg er glad for at eg har det ennå 🙂

 

 

 

 

Disse merkelige og litt smårare hodene ligger rett inne på hobbyrommet! Det er ganske lenge siden eg laget de, men som du ser så er det langt fra ferdig! Dette er Unni`s Sjarmtroll ♥ Her skal det jo lages både kropp og klær, meeen, de ligger nå der da vettu og venter…Hele 10 stk har! Mener eg laget de av silkeleire 🙂

 

 

 


Slenger inn dagens “fangst” fra terrassen; En skål med deilige sukkererter! Det kan jo og kalles en hobby, ja; Grønnsaker og blomster. Liker å holde på med det både før, under og etter. Går muligens litt all in her også, men det er meg, sjelden noe er halvgjort. Det er vel mer en vår/sommerhobby som en gjentar hvert år 🙂 Nå har eg jo også begynt å prøve meg på sylting, noe eg aldri har gjort før og kjenner på at det ønsker eg å utforske mer 🙂 Mitt alle første glass med hjemmesylta rødbeter ble åpnet i helga og de falt i smak kan du si 🙂
Mye kjekt man kan sylte si 🙂

 

 

 


Garn og strikking er vel min største hobby, eller min ALTOPPSLUKENDE hobby ♥ Denne hobbyen ruller og går hele året, år ut og år inn, det er bare alle de andre hobbyene som komme og går 🙂 Kunne faktisk ikkje hatt det bedre, eller...Nå har eg som eg nevnte tidligere lyst å få i hus litt (les : Mye leire!) Ååå eg har jo sett NOE eg har lyst å teste ut, så ja, da trenger eg leire 🙂 Ali kommer garantert til å få noja om eg slenger en diger klump mitt på spisebordet! Alle helst har eg lyst på dreiemaskin….ja sånn til å dreie leire med! Eg kjøpte en til Amira for X antall år siden fordi eg hadde lyst på den selv, men den var ikkje ordentlig nok. Det eg skulle hatt var en sånn steinkjeller som me hadde i barndomshjemmet mitt – Hadde vært perfekt til litt mer sånne grisete hobbyer…Jaja
Ali rydder jo garasjen nå så det blir nok rå med det etter hvert 🙂

Men du? Hvilken hobby har du on the side? Ja ved siden av strikketøyet? Har du mange hobbyer? Ja og du, HVIS du kunne fått f.eks et Gavekort på noe hobbymateriale eller no, hvilken hobby kunne du tenkt deg å prøvde deg på da? Fortell meg gjerne for eg går med noe ideèr!

Nå har Amira kommet hjem og me har noe serier på D-Play å oppdatere oss på så me får skravles etter hvert. Plukker opp strikketøyet nå eg og får litt fart på pinnene 🙂

 

 

KOS DEG OG HA EN
HERLIGE KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

6 kommentarer
    1. Herlige bilder og mye dill du har….Rekker ikke stort mer enn hus og hage og strikking og turer og blogg jeg 🙂

    2. Gode kvelden 😊. Ja hos meg går det meste av tiden til strikking 🧶. Og det eg like best å strikke er jo tynne sokker i Regia og Opal, herlige hverdags sokker 😀. Men eg har tenkt litt på om eg skal begynne å sy klær!!! Er i tenkeboksen 🤔. Men det ser jo spennende med å perle og 😊. Har jo barnebarn på 6 år, så for henne hadde jo det vært kjekt ❤️

    3. Her går det i strikking og maling og hundekos/hundeleik og litt dressur…..Utstyr og bøkar til fargelegging ligg i ein skuff. Måtte finne bøkar som hadde papir som tålte tusj, så gjekk det litt fortare:-). Og sjølvsagt planting/blomster på sommarstid!

    4. Jeg er startet på diamond painting, det er vanedannende, flotte billeder tasker, brilleetuier og anden pynt, prøv at se på nettet, det er meget brugt i Amerika.

      Hilsen
      Jannie schjørmann

    5. Artig med utstyr. Liksom dette å ha muligheten. Jeg har en del, men hatt lite tid til å utøve både det ene og det andre i mange år. Men det meste har vært stoff og garn pluss malesaker. Tegneutstyr får jeg nok ikke nok av.

    6. Jeg er som deg, strikketøyet først, og masse annet spennende innimellom.
      Jeg perlet faktisk ganske mye før. Jeg har jobbet med barn de fleste yrkesaktive årene. Og da var perling faktisk en stor hobby. Jeg tror vi antakelig hjemme hos oss hadde den største perlesamlingen av alle 😀 Så jeg synes det er veldig kjekt å lese om din perling.
      Fargelegging ja….joda…har noen bøker og fargeblyanter jeg også. Og jeg farget en del da det var på moten. Kanskje jeg skulle finne det frem igjen nå ja? Må fundere litt på det.
      Utover det drev jeg med glassmaling, porselensmaling, tørkede blomsterdekorasjoner, tegning, jeg sydde en del. Ja, har gjort mye. Når jeg nå finner annet å gjøre enn å strikke, så maler jeg. Bilder. Men ikke sånne flotte kunstneriske bilder. Mest bare fordi det er så avslappende og mediterende.
      Jeg har kvittet meg med mesteparten av utstyr jeg har hatt. Har ikke plass. Og så har jeg fortalt meg selv at om jeg skulle finne på å begynne igjen, får jeg kjøpe nytt. Men helsa, den er ikke medgjørlig, så det er lite sansynlig at jeg tar opp igjen gamle hobbyer. Jeg finner nok heller noe nytt 😉
      Kjekt er det uansett, alltid. Mye hygge i hobbyprosjekter ♥

Siste innlegg