Hvilken vei strikker du votter? – 2 Gratis Strikkeoppskrifter

Designet av Aino Vikman

 

Alltid gøy å strikke votter, spesielt om du kan strikke de en annen vei enn normalt! Hva som er normalt kan jo være så mangt, men eg har i allefall ikkje strikket votter som de over før så denne oppskriften napper eg galant med meg 🙂 Ikkje sant at det ER gøy å prøve nye ting? Gjerne ting som er litt skumle sånn ved første øyekast? Ikkje? Hva kan skje tror du, ja da tenker eg helst på om du er slik at du styrer unna alt som ser skummelt ut? Vel, får man det overhodet ikkje til så har man jo prøvd, da er det jo bare å trekke ut pinnene, nøste opp garnet og starte på noe annet 🙂 Er ikkje farlig ser du 🙂 Skal ganske mye til før du ødelegger garnet også for å si det sånn 🙂
VÅG å TØRRE! 🙂

 

 

GROWN TOGETHER
Bildet over
Str S/M – L/XL
Gratis oppskrift

 

 

 

 

Designet av Aino Vikman

 

Disse er også litt spesielle! Det elsker me, ikkje sant? Her skal du strikke TOMMELEN først! Har du vært med på det før, eller? Votten strikkes også Top/Down? Tro hva som er opp eller ned på en vott? På disse vottene er toppen fingertuppene så da er det avklart 🙂 Vottene er speilvendte så dvs at det er et diagram over hele votten for dem begge. Det er altså en høyre vott OG en venstre vott, da er det liksom bare ingen tvil….Fortell meg hvor mange venstrevotter DU har strikket i det samme paret? Iiiikkjeeee sant, me har alle vært der *ler meg halvt ihjel*

 

ALAVILLA MAILLA HALLAN VAARA
1 størrelse
Gratis Oppskrift

 

Da har du hele 2 par votter du kan snappe til deg ganske så gratis! Ikkje bare det, men de kommer begge 2 med en passe dose utfordinger MIDT i julestrika! Ho Ho Ho Det er bare å benke seg i go`stolen og lange innpå med masse deilig KOoOS ♥ Helt greit og ikkje minst innafor å få tankene over på noe annet når du ikkje vet om du skal starte med baking, innpakking, eller….pynte juletreet?? *fniser*

 

 

* * * *

 

Ok, det er lørdag kan eg se ut i fra kalenderen og eg har mer planer i dag enn på en helt ordinær onsdag, for å si det sånn! Posten jobber tydeligvis hele uka døgnet rundt i julestria! Så da er det ned å hente en pakke med Julegaver på bensinstasjonen (<—Post i butikk sa du?) Samtidig skal eg også få avgårde de 3 gavene fra Julegleden 1.søndag i advent 🙂 Etter på er eg nok en gang nødt til å svinge inn Rema siden eg glemte DADLER i går! I følge min mor blir det slettes ingen god Delfiakake uten dadler! AT eg kunne glemme det! Vel hjemme igjen har eg plenty som enten skal dyppes eller klippes opp OG pakkes i bokser + eg skal lage en passe stor (litt for stor?) kakemanndeig. Amira skal kjevle og trykke ut så mitt ansvar er å finne kakemannformene…
eg så de sist når me tømte kjøkkenet…*svetter på ryggen ved tanken*

Så ja, du kan vel si det sånn at MIN lørdag er fylt opp! Har heller ikkje hørt denne ukas podcast til Harm&Hegseth så nå har eg hele 3 episoder eg kan kose meg med når eg en gang får tid å sette meg ned haha Eller eg setter meg jo ofte ned, men ikkje alltid det passer å plukke seg ut fra omverden. Anyway, eg må bare komme meg ut av Julepysjen og få gang for å si det sånn! Planen er at Ali skal diske opp med kyllingwook i kwell så det beste er om eg blir ferdig på kjøkkenet FØR han skal starte, ergo? Best å komme i gang!

Hvilke planer har du i dag da? Fortell! 🙂

 

 

 

 

LAG DEN EN MINNERIK
LØRDAG!

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei ganske fornøyd Vibbedille 🙂

7 kommentarer
    1. Dagens planer er å klippe opp sitronflesket, dele opp sjokoladefudgen, pakke inn noen gaver, og ha strikkekveld med venner 🙂

    2. Har nettopp fått avgårde gavene som skal sendes.Ellers i helga blir det strikking.Skal gjøre ferdig en genser til meg selv.
      Har også Lotus pannebånd på pinnene.Bare ren fornøyelse altså.
      Ha ei fin helg alle sammen.

    3. Igår fikk jeg lage en lading av krumkaker. Blir ikke noe mer i dag. For idag skal barnebarnet Isabella på 5 år ligge hos farmor ❤️

    4. De første vottene var utrolig kule! 😃 De er lagret for seinere bruk.

      Jeg har laga en gedigen porsjon med Kolakaker i dag, og nå står pizzaen i ovnen. Skal begynne på et par tovavotter etter middagen 😊

    5. Her strikkes engler, som skal toves. Ellers har jeg noen gensere som må få trådene festet flr de dampes og pakkes inn. I morgen er det selskap for barnebarnet på 4. Gleder oss!

Siste innlegg