Hvor mange feil tåler du??


Eeeegentlig så er eg ganske sjølkritisk når det kommer til feil i strikkeprosjektene mine, stort sett i allefall! Ganske brutalt kan eg bare dra ut pinnen(e) der andre fint hadde lukket øynene. Mest sannsynlig ville nok ingen ha sett feilen, men så er det noe med å VITE at den er der! Orker ikkje! Noen sier også at alle strikkeplagg skal ikkje bare ha en feil, men litt innstrikka hår er visst nok også lykkebringende…? Garantert at eg har strikket inn noen 10 talls hårstrå, men ser eg et så drar eg det ut, får litt nåjå (<–Siddis Uttrykk) kan du si. Men tilbake til å strikke feil…Rekker du opp? Uansett, eller klarer du å godta en feil? Tror eg muligens har utviklet et mer abivalent forhold til feil de siste årene for eg lar det oftere passere nå enn før. Men helt ærlig, studer bilder over…Ser du en feil??
Me snakker en hel omgang faktisk! (Ikkje lur på bildet under ennå!!) *ler*

 


Ser du!?! ER DET MULIG!?? Ved den svarte pila har eg hoppet over omgangen hvor eg skulle ha strikket
*1 hvit 3 lilla* osv….(Ved den rosa pila er det riktig) Skjønner ikkje at eg ikkje reagerte når eg bare strikket den neste runden på diagrammet!?! Tror eg må ha døst bort akkurat på dette tidspunktet. Nå har eg jo strikket laaangt forbi denne feilen og med så mye mønster er det jo et vilt hekkan å rekke opp! Kjenner at eg ORKER IKKJE!
Hva hadde du gjort? Hmmm hadde du trekket ut pinnen og rekt opp? Selv tviler eg sterkt på om mottaker noen sinne kommer til å se det, garantert at alt det andre mønsteret vil blende henne.

Det har skjedd at eg har gjort en feil tidlig i et prosjekt og ikkje oppdaget før eg var nesten ferdig og eg bare har dratt ut pinnen og rekket opp! Ofte skjer slike ting før eg får tenkt meg om! Mulig at det noen ganger hadde vært mulig å fikse det uten å rekke opp alt, men nei, få det bort og strikk på nytt! Det skal mye mer til nå for at eg gjør akkurat det, men har eg en sånn uggen følelse i magen pga en feil, ja da rekker eg opp. Noen ganger kan en feil resultere i at eg bare pakker det bort og starter på noe nytt! Etter en tid skjer det likevel at eg henter det frem igjen og får det fikset for det er akkurat som det gnager på hjernebarken min hehe

Selvfølgelig har eg mange av de typiske fadesene som: 2 venstrevotter eller 2 hæler på en sokk og det er like irriterende hver gang! Spesielt 2 venstrevotter, du trodde du var ferdig liksom, men nei...Husker eg var ung og strikket ei av mine første luer, strikketøyet ble vrengt allerede på omgangen helt fra start…Min tanke da var at
*Det løser seg når eg feller av* haha Joda, eg strikket ferdig, eller nesten da, du kan si det var litt vanskelig å felle den i toppen *ler* Husker også en HønseStrikket vest eg strikket som tja, 10-11 år kanskje? Mye farger og sykt masse tråder!! Min løsning var å bare knyte 2 og 2 tråder sammen og klippe de heeelt inn til knuten…veeel
fikk ikkje brukt den så mange ganger før hullene begynte å oppstå!

Den KJEDELIGSTE feilen som eg kan komme på i mer nyere tid var en babykjole eg strikket. Det skulle være en gave og det nærmest seg bursdagen. Fikk den vasket og la den til tørk. MIDT på skjørtdelen var det ei stripe på sånn 5-6 cm som var helt forskjellig fra resten! Altså feil i selve nøstet hvor fargene mellom 3 nøster ikkje var 100% (Joda, samme nr samme alt)- Hekkan da ble eg SUR!! Det endte opp med at eg pakken kjolen inn og ga den bort, men allerede i selskapet fikk eg rekket den opp og strikk ned skjørtet med et annet nøste.

Strikke jo nylig den lange lysblå genseren til Amira vettu, der hadde eg vridd ei av flettene feil vei helt i starten, men den feilen måtte bare få bli med for å rekke opp 2 tråder med pusegarn skjer ikkje! hehe Amira kunne ikkje selv se feilen før eg pekte på den så da så  🙂

Hva må til for at du rekker opp? Eller kaster du hele greie like godt??

 


*Meg i går kwell* – Satt her i ei ganske så mørk stue og kjenner på det at det skal bli herlig med noe mer lys i dag! Er spent på hvordan lampene tar seg ut her i taket hos oss! Og det må eg si: Det er utrolig herlig å se på Tv nå! Mørk vegg bakom Tv er søren meg ikkje dumt altså! God film forresten, ja på Tv i går kwell 🙂
*Liker Denzel Washington*

 


Ikkje et lite, men faktisk ganske stort utskudd fra Melonplanten som har tatt sikte på taket! Skal eg plante slike frø neste år MÅ eg ha en klatreanrettning klar! Nå har eg bundet den opp med pinner
og tråder etter hvert som den vokser *Krise!*

 


Skikkelig trist søndagsvær….det regner og det er 14 gr. Synet ute på terrassen minner mer om en sur høst enn sommer. Det har blåst og regnet så mye og det ligger blomsterblader over alt! Nå er det på tide med noen soldager for å få alt på stell igjen! 1 mnd til skolestart!! Eller, tror faktisk Dib skal starte 16/8.
Han gleder seg kjempemasse sier han og det er jo et meget godt tegn 🙂

Enn så lenge sover alle 3 gutta og eg speednyter fred og ro! Vet jo aldri når en av de kommer rullende inn i stua! Min korttidsplan er å svinge litt pannekaker eller vafler. Det er alltid en sikker vinner en lat søndag morgen 🙂 Planer ellers, ja uten om at me MÅ ut å hente den ene lampa er det jo bare å strikke! Kroppen min kjennes ut som om den var i en type trommel i går! Fullstendig mørbanket i dag! Kvalmen kommer i bølger og eg svelger den ned med IngefærShot 🙂 Tror og håper at søndagen blir bra uansett 🙂

 

 

 

LAG DEG EN
TRIVELIG OG GOD SØNDAG

 

 

 

 

 

Go`klem fra en optimistisk Vibbedille 🙂

4 kommentarer
    1. Lekre sokker👍hadde garantert ikkje rekt opp, bare husk å gjør likt på andre sokken🤭 goe søndag t deg🌞

    2. Gjorde en lik feil på en genser med to farger,så det da genseren var ferdig. 😮 lot det bare være sånn, ingen har sett det.😊 Jeg hadde bare latt det være og strikket lik på andre sokken 😀

    3. Jeg kjenner meg selv så godt at jeg med sikkerhet kan si at jeg hadde tatt det opp. Jeg prøver hver gang det skjer å overse feilen, men jeg ender uansett opp med å rekke opp hver eneste gang.

Siste innlegg