Hvor mange Gresskar skal du knerte??

 

Vel, det gikk jo som forventet det vettu….Ahaaa noen ganger er eg sååå svak!! *ler* Da eg kom hjem med det største gresskaret her i går forventet eg jo ikkje at Dib ville skjære det ut!?! Vel, der tok eg feil for han clamet det jo som sagt med èn gang! “Hva med meg?” spurte eg. Bare kjøp et til sa han…Ok…*humrer*. Han har alltid sånne gode glimt i øynene når han sier ting han egentlig ikkje mener, men eg var jo lost da eg også i dag måtte kjapt innom Rema. 7 kr kg + Æ`en er jammen ikkje mye for et stort gresskar! Grunnen til eg sier det er jo for når me så på de andre steder for et par uker siden lå prisen på 16-17 kr kg og DA blir det noe helt annet. Jaja eg plukket med meg 2 til eg, et til meg og et til Amira så nå håper eg ikkje Ali bli sur!?! Neida, han syns jo det er synd at me ødelegger de!! Han er vokst opp med at gresskar SPISER man. Uansett skal me gjøre noe fornuftig og det er
å plukke ut alle kjernene for me vil plante de bak blokka til våren 🙂

Plukket ut kjerner en gang før og FYyyy det er noe dill!

Uansett!! Eg har nå sittet å surfet litt på nett etter litt ideèr og herregud! Det er jo et eldorado der ute! Det finnes ikkje den ting du ikkje kan skjære ut og eg blir jo som vanlig ganske yr!! Jaja, regner med at me kommer til å ha sånne typiske utskjæringer hehe Det er ikkje sååå enkelt som det ser ut som, men har du noe gode kniver/verktøy så går det bedre. Du kan f.eks bare slå deg løs med en drill!! Jepp, ta en titt HER og se mange fine varianter 🙂 Hvis du trenger å vite det grunnleggende før du begynner kan du jo ta en tur inn HER først 🙂 Bare vær forberedt på at det er mye graps som skal ut før du kan begynner å skjære mønster.

Eg var ganske overrasket da me gjorde første gangen.

 

 

 

 

Siden me har holdt på en stund med oppussing er veldig lite av det me eier på sine faste plasser så eg måtte lete litt ja! Var nemligen på jakt etter ei eske med nye kniver som sikkert er 3-4 år allerede. Satser på at de vil gjøre jobben enklere, store kniver er ikkje så enkelt å bruke. Bruk fantasien i allefall, da får du garantert et gresskar som lyser opp trappa de. Eg skal kun sette ut det ene for eg vil ha de 2 minste inn i stua…trooor eg 🙂

Jaja, eg har fått Dib på trening, kommet meg hjem, spist litt til, kokt kaffi, fått på meg pysjen og NÅ er eg klar for kwellen! Vel å merke om eg ikkje sovner…kjenner et stort behov for å strikke litt
og nå kan eg se at det faktisk vokser 🙂

I morgen er det en dag uten kjøring hit og dit, men det gjenstår jo å se hva som evn popper opp….
ingen dag uten overraskelser….

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra ei halvveis kaputt Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg