Hvor mange luer strikker du i året?

Designet av Svetlana Gibadullina

 

Å ja, eg har strikket mange luer opp gjennom. Husker faktisk fra barneskolen da eg hadde strikket min egen lue
og flere av guttene i klassen ville ha like! Fikk litt å gjøre da ja. Luer er enkelt å strikke, det finnes jo selvfølgelig avanserte også, men for å gjøre nytten mer enn å bare se bra ut, ja så er det enkelt 😀 Dib har vært veldig glad
i luer (opp til en viss alder) så det har blitt en del kan du trygt si. Selv om ikkje alle bruker luer så er det absolutt noe alle burde ha minst 1 av, dessuten går det inn under forbruksplagg – Problemfritt kan du fint strikke luer til julegaver hvert eneste år, spesielt til barn og unge 🙂

 

CUTE MUSHROOM HAT
Bildet over
Hodeomkrets fra 41 cm til 64 cm

 

 

 

 

 

Designet av Svetlana Gibadullina

 

SQUIDWARD HAT
En størrelse – 55-58 cm i omkrets

 

 

 

 

 

Designet av Svetlana Gibadullina

 

Juleluer? Ho Ho Ho Putt de i kalenderen 1.desember ♥

 

BIRD AND CHRISTMAS TREE HAT
Str 51 – 60 cm i omkrets

 

 

 

 

 

Designet av Svetlana Gibadullina

 

CUTE MERRY CHRISTMAS HAT
Str 51 – 60 cm i omkrets

 

 

 

* * * *

 

 

 

 

Når eg satt å drakk kaffien min var det en fugl som fløy rett i skyvedøra her, eg måtte smyyyge meg ut en smal åpning fordi fuglen lå på skinna til skyvedøra på motsatt side, ville jo ikkje skvise den heller! Derfor var eg nødt for å plukke opp den fjærkledde. Strøk den først litt på ryggen før eg forsiktig løftet den opp.
Har du sett noe sååå nydelig?

De første minuttene satt den bare sånn med øynene igjen, eg bare snakket til den og det så ut som den lyttet? Den snudde nå på hodet i allefall.

 

 

 

 

Satte den etter hvert ned på bordet for eg kunne jo ikkje bare stå der. Tok et søk på Google og jo da, dette var nok en unge. De siste spurvungene forlater ikkje reiret før i slutten av august. Eg var jo så redd for at Milo (<—KATTA!) skulle komme hjem hehe Gikk ut å småpratet med den lille igjen og den snudde på hodet å kikket på meg, hoppet litt rundt, la igjen en rekvisitt på bordet og fløya av sted – Ååå det var jo i lokka!

 

Men ok, min plan i dag var jo å fortsette der eg slapp med perlinga i går, har fått en del ideér som eg bare må få gjort. Av den grunn kjøpte en flere svarte perler i går, når eg så skulle åpne en svart boks sånn i halv 11 tiden i går kveld var det BRUNE perler!! Ikkje sant!? Det funker ikkje! Så ja, da er eg så pass irriteret at eg tror bare eg kjører ut å kjøper meg noen svarte, har jo også notert meg noen andre farger også….det er de der ideéne vettu….Sukk…Ellers blir det hamburgere til middag i dag 😀

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

2 kommentarer
    1. Squidward lua var skikkelig kul. “Øremerket”.
      Det er så leit når våre små bevingede venner flyr rett i ruta. Heldigvis for den, så svima den vel bare, også kom den opp i en varm hånd. Grusomt å finne de døde.

      Ja.. da blir det mer perler.. hehe. Brunt er jo fint da, men hvis den ikke er i planene i hodet.. så funker det bare ikke. Kos deg på biltur og mer perler. Følger med på snap, og synes det er veldig gøy å “være med” på turene dine. Makes my day ofte. Jeg er ikke så mye ute på tur, eller bilkjøring generelt.
      Ha en flott lørdag. 🤗👍😃

    2. Hei. Trur fuglen din er en sisikunge, de er så små. Du ser det er unge på de vide munnvikene.
      Spurven er større med kraftigere nebb.
      Godt den kom seg igjen. 😍

Siste innlegg