Hvor mange par sokker strikker du før jul?

Designet av Bitta Mikkelborg

 

Ikkje bare det: Hvor mange tråder fester du natt til julaften? Ja det blir vel muligens mellom potet- og kålrotskrelling vil eg tro? *Been there done that*. Det å strikke julegaver pågikk i flere år for min del, på en måte er eg litt glad for at eg ikkje gjør det lengre…desember ble alltid travel de årene eg strikket julegaver. Nå foretrekker eg å stoppe alt av strikking/hobby å heller bake og drive med jul i desember 🙂 Grunnen til at eg kan gjøre det er fordi pakkemengden har minket betraktelig (egentlig helt ekstremt!) de siste årene, er veeeldig få gaver som kommer inn her til oss, ergo er det derfor også få som går ut…og de lager eg for det meste selv,
ja de er rett og slett til å spise opp 🙂 *ler*

Ok, nå skulle ikkje dette innlegget handle om jula, men om sokkestrikking – Vel? Hvor mange sokkepar tror du at du strikker før jul, eller til jul? Sokker må være en av de beste julegavene, ja den strikka versjonen vel å merke.
Eg har nylig fått 2 par sokker i postkassen og de brukes begge daglig ♥

La oss si det sånn at du har planer om å strikke sokker til jul, eg vil tro at du muligens kjenner til Bittami? Ikkje sant.…Herlig dame og hun er virkelig ei som briljerer med elegant flotte strikkeoppskrifter, en spesialist når det kommer til sokker må eg si….Derfor kan eg helt uten problem anbefale hennes sokkeoppskrifter.
Hva me å strikke litt extra fine sokker til mannfolka i år?

 

GARTNERENS UNDERSÅTTE
Bildet over
Medium Herrestr
Norsk strikkeoppskrift

 

 

 

 

Designet av Bitta Mikkelborg

 

Alle disse 3 sokkeoppskriftene ender i grunnen opp på samme sted; Til eBoka for herresokker, tenk det du! Ei egen sokkebok for mannfolka – så gøy! Selvfølgelig kan du strikke de til deg selv også, finnes ingen regler for det 🙂

Hver måned ut året legges det til en ny oppskrift, dvs til nå er det 6 par i boka allerede!
Du kan bare begynne å strikke NU, ingen tid å miste, fra nå til julaften går det fortere enn du orker å tenke på.
Ikkje la deg lure av at det er sommer! Det er smart å starte nå.

 

BASSENE
Medium Herrestørrelse
Norsk strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

Designet av Bitta Mikkelborg

 

Sokkene strikkes i forskjellige tykkelser og eg kjente eg ble litt lykkelig når Drops Nord garnet kom opp som et alternativ på par nr 1 i dette innlegget – Liker det garnet veldig godt, ellers er Mellanraggi nevnt flere ganger.
Dette lover godt!

 

TRAHERN
Medium stor herrestørrelse
Norsk strikkeoppskrift

For å gjøre det veldig enkelt så er det bare å sjekke det hele ut Her Inne, der kan du kjøpe denne eBoka
og forsikre deg mange flotte strikkeprosjekt ut året, og neste år….!

 

 

 

* * * *

 

 

Se der ja, nå kommer hu nelly (<—Sola!) vettu, lørdagen er jo nødt til å bli fin! Som eg nevnte i går var planen
i grunnen å få hjem en ny Pasjonsblomst….men hekkan som det regnet og det fristet lite…Når eg kjøper med meg blomster hjem liker eg å få de plantet ut med én gang….DET hadde ikkje vært aktuelt i går kan du si, der med droppet eg det! Mor mi vettu…*smiler*…ringte i går kwell og lurte på om eg hadde kjøpt en slik blomste, pasjonsblomst altså….og OM eg hadde fått tak i frø til samme blomst. Sa jo da som sant var at eg ikkje kjørte ut dit i sånn været. Ok sa hun, det var jo i grunnen greit for eg tenkte dere kunne får en sånn blomst av meg siden dere nettopp hadde bryllupsdag ♥ Ikkje sant!? Det var jo koselig! Eg sa eg muligens hadde tenkt meg ut i dag OM det ble sol og fint plantevær. Akkurat nå ser det jo bra ut, så kanskje eg svinger ut til Plantasjen i løpet av dagen 🙂

Å ja, me hadde nylig bryllyps dag...Tenk!! 31 år!?!?! WHAT!?? Det er ganske lenge det, eg VET at ingen spådde det for 31 år siden, men her sitter me da…“Det gamle ekteparet” *ler* på ca 50 🙂 Syns det var en god idé å gifte seg ung når man dro ut i verden som aupair 🙂 Du finner litt av vår historie HER. Selv om man starter med roser så vil uansett dagene og livet gå i bølgedaler og det er ingen garanti for noe, men me er jo her enda da 🙂

Hmm nå får eg se hva kroppen vil når eg reiser meg etter på, kanskje blir det Plantasjen – Hvis ikkje er det nok rett inn på Hobbyrommet og der ligger det mye kjekt å venter 🙂 Har Strikkemarkører på blokka!

 

 

 

LAG DEG EN KOSELIG
LØRDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

1 kommentar
    1. Det blir noen par, men nekter å begynne før til høsten…
      Likte veldig godt de sokkene på øverste bildet!

Siste innlegg